Optimisti, pesimisti i realisti – turistička zbilja iz prve ruke

Optimizma kao niti pesimizma ne manjka u domovini hrvatskih građana. Medijski se to da olako prezentirati. No, izostavimo to. Nije ovo turistička patrola niti plaćena promidžbena poruka. Samo naše viđenje

Boris Markuš

Pitanje optimizma i pesimizma oko turističke sezone pretače se u ‘klasu optimist’. Konkurentnost, ekonomski rast i blagostanje ovih se dana zamjetno ukazuje u turističkoj branši, koja zbraja rekorde u svim segmentima poslovanja. Puni smo k’o šipak. Gosti naviru sa svih strana. Uvjerili smo se u tu priču posjetivši neke od brojnih istarskih kampova. Park Umag površinom je najveći kamp u Istri, kategoriziran s četiri zvjezdice. Poslužio je kao reprezentativan izbor popunjenosti, kvalitete smještaja kao i ugostiteljske ponude te zabavnih sadržaja. Svega ima u izobilju. Svatko može pronaći nešto za sebe.

Turistička sezona plijeni našu pozornost. Gdje god se okreneš gužva, a do neki dan prevladavala je zabrinutost. Zbrajali su se gubici. I bijaše tako u Umagu otprilike do polovice sedmog mjeseca, a onda je sve buknulo i sezona ovih dana dostiže vrhunac, mada se ne nadzire duljina trajanja. Sve vrvi od turista. Trgovački centri, kampovi i hoteli uz privatni smještaj pucaju po šavovima. Traži se smještaj kao suho zlato. Kampovi su najbolji pokazatelj što se to ovih dana događa u Istri. Puni, krcati, izvanredno popunjeni, kako god, doprinose uspješnosti turističke sezone. Klijentela raznovrsna, od gostiju s egzotičnim šatorima preko fantazija kamping objekata, mobilnih kućica sve do glamoura u vidu nove ponude pod nazivom Glamping.

Ludilo, brale. Pomanjkanje radne snage i neorganiziranosti ponegdje uz obalu, prvenstveno manjih igraća pokazuju se kao minus. Stoga, platite provjerenu radnu snagu, a ne da iz godine u godinu, krećete s obukom ekipe koja se i tako , u većoj mjeri, neće ni vrati dogodine na istu destinaciju. Nisu oni kapacitet, a i nema ih tko niti obučiti za posao, koji zahtijeva predanost a ne ležernost. Gledam ljude koji se ponašaju kao da su na odmoru, a ne na šljaki. Bulje u mobitele i broje dane do fajronta. Samo što ne postave tablu ne smetaj! Hotelsko domaćinstvo tu vuče najdeblji kraj, jer treba spremiti za gostom. Tu se svašta može vidjeti, od tzv. gospode koja ostavlja kaos, do finih običnih ljudi koji znaju zašto su na moru i kako olakšati posao djelatnicima koji skrbe o njihovom komforu. Uopćeno, studentska radna snaga ne smije ili može biti nositelj usluge. Obmana je to gosta, iskusnog radnika ili sezonca, koji žive za sezonu. Nije teško zaključiti ili možete “nabasati na nekoga” komu to nije jasno. Ajme, ča ću im ja.

Park Umag je za obiteljsko kampiranje pored Umaga. Stoga, krenimo u obilazak.