Skip to content

“Bez naslova / Untitled” dizajnerskog studija klasja&zita

Ovom izložbom autorice predstavljaju svoje grafičke radove, o kojima više možete pročitati u predgovoru izložbe Bojana Krištofića, kao i u isječku intervjua s autoricama koji je vodila Maša Milovac

Maja Flajsig

S veseljem najavljujemo otvorenje prve ovogodišnje izložbe u galeriji Bernardo Bernardi, „Bez naslova / Untitled“ dizajnerskog studija klasja&zita koja se otvara u četvrtak, 25. ožujka u 19 sati. Studio klasja&zita mladi je dizajnerski duo kojeg čine Klasja Habjan i Zita Nakić. Suradnju su započele još tokom studija, a diplomirale su na zagrebačkom Studiju dizajna 2016. godine. Zajedno oblikuju razne grafičke materijale, od vizualnih indetiteta, plakata i publikacija do web stranica. Posebnu pažnju pridaju ilustraciji i tipografiji, a kada zadatak to omogućuje, trude se već od idejne faze projektu pridati prepoznatljivu osobnost ili estetiku. Ovom izložbom autorice predstavljaju svoje grafičke radove, o kojima više možete pročitati u predgovoru izložbe Bojana Krištofića, kao i u isječku intervjua s autoricama koji je vodila Maša Milovac.

Pjesme koje ostaju

Zajednički dizajn Klasje Habjan i Zite Nakić možda bi se mogao ukratko opisati kao svojevrsni „ povratak likovnosti “, poput ponovnog „ prigrljivanja slike “ u pristupu i postupku likovnog oblikovanja. Trenutna, i to ne više pretjerano nova kretanja u međunarodnom dizajnu, osobito europskom, kao da streme još jednom „ preoblikovanju “, pa čak i „ prevrednovanju “ elemenata moderne tradicije, ostajući ipak vjerna temeljnoj težnji ka sustavu, prema uspostavljanju dosljednih oblikovnih i sadržajnih odnosa što sjedinjuju različite razine vizualnih i verbalnih poruka. Drugim riječima, usprkos nesumnjivoj raznolikosti stilova i svjetonazora, dojam je da prevladava racionalizam, možda čak imanentan dizajnu kao pozivu te polju rada i izražavanja. Pa ipak! Klasja i Zita kao da drugačijim putevima uspijevaju doći do podjednake zaokruženosti procesa svog likovnog mišljenja, može se reći ― i projektiranja. Njihov pristup je prvenstveno intuitivan. Oslanja se, istina, na ilustraciju kao sredstvo i kao rod likovnog rada, koji i dizajnericama može pomoći u interpretaciji danog sadržaja i rješavanju projektnih zadataka, ali se u ilustraciji ne iscrpljuje, niti je kod Klasje i Zite riječ o otvorenom pripovijedanju, a kamoli pukom komentiranju sadržaja crtežom. Umjesto toga, dizajnerice uspijevaju iz projekta u projekt asocijativno utjeloviti sve specifične osobine sadržaja s kojima rade, koristeći sofisticirane likovne elemente i izražajna sredstva, također se vodeći parolom „ manje je više “, no ne u smjeru likovnog minimalizma, već otvaranju prostora primateljima poruka za učestalo upisivanje vlastitih značenja, svojih snova i tumačenja. Njihov je postupak poetski, a ova izložba predstavlja pjesme koje ostaju nakon što dizajn ocrta puni krug svog postojanja u brzo promjenjivom svijetu vizualne komunikacije. Bojan Krištofić

Iz intervjua s autoricama:

See also  J. Kokeza i Z. Cundeković: MODRINE

Maša Milovac: Izložba koju pripremate u Galeriji Bernardo Bernardi predstavit će raznolikost pristupa oblikovanju i pokušat će, kako i same kažete, produljiti život onome što je nastalo kao dio procesa dizajna, nekoj skici, ilustraciji, prezentacijskom plakatu. Dok ste pripremale te radove za izložbu, da li ste im i same pristupile iz pozicije “promatrača”, kao da ih prvi puta vidite? Jeste li možda otkrile neke povezanosti koje niste prije primijetile?

K&Z: Izložba je, iako prezentacijska, zaigrana. Htjele smo na neki način i same sebe iznenaditi, otkriti u tim radovima grafizam ili apstrakciju koja može funkcionirati samostalno. Oslobađanjem od tipografije, jedne od osnovnih elemenata dizajna, i time od naslova koji plakate vežu uz određene projekte, elementi radova ili skica postaju umjetnička grafika „dužeg vijeka trajanja“. Bilo nam je zanimljivo koliko su lako radovi prigrlili novi identitet, i koliko su se međusobno dobro povezali, bez obzira što su do tada postojali isključivo u prijašnjim odvojenim kontekstima.

Izložba je prodajnog karaktera, a otvorena je do 12. travnja.
Radno vrijeme galerije: ponedjeljak-petak od 9 do 20, subota od 9 do 14