Izložba FRAGMENTACIJE 3 Ljiljane Barković u HUIU galeriji

Serija radova iz ciklusa Fragmentacije 3 propituju odnos klasičnog pristupa slikarskom djelu – slici u doba digitalizacije, fragmentiranih slika, te društva koje ima tendenciju urušavanja i ponovnog sastavljanja tradicionalnih vrijednosti

U kom smislu? U smislu ponovnog aktualiziranja slikarskih vrijednosti, koje su u svojoj bazi postale zanemarene, stavljene u drugi plan kao vrijednosti umjetničkog značaja, ustupajući mjesto drugim preokupacijama. Ali, kako je likovna umjetnost snažno infiltrirana u sociološki aspekt, tako je podložna i promjenama uloga i značaja. Umjetničko djelo u materijalnom obliku (realizirano kroz rad u mediju uvijek ima svoj integritet i aktualnost).

Izložba traje od 25. veljače (od 19 sati) do 13. ožujka 2021. godine i može se posjetiti od ponedjeljka do petka, od 12 do 20 sati.

Djelovanje u području geometrijske apstrakcije omogućuje ne samo utjelovljenje misaonog procesa, već uspostavljanje vlastitog života u djelu baziranog na međusobnim odnosima likovnih elemenata. Precizna konstrukcija slike potencira vrijednost boja, ploha i linija, te likovni elementi postaju konkretne vrijednosti koje predstavljaju stvarnost za sebe. Geometrizirani oblici su jasni i definirani. Ciklus Fragmentacije temelji na promišljanju o univerzalnom i stalnom pokretaču spoznaje kako umjetnost opstaje u vremenu i prostoru uz stalne i neizbježne promjene. Propitujem aktualnost slikarskog pristupa, te lišavanja suvišnog u njemu, kako bi se kroz redukciju iščistila esencija slikarske težnje – novi bespredmetni svijet. Redukcijom na geometrijske oblike i boju vraćamo se u onu već poznatu, manje ili više aktualnu likovnu preokupaciju: kako osamostaliti sliku od predmeta; tako da slika postaje svijet sam po sebi.

U ovoj izložbi stavljam težište na objekte (slikoobjekti) u kojima se bavim slikom unutar slike u objektu. U fokusu je cjelovita slika, koja zbog medija stakla ima sposobnost da prima u sebe različitu količinu svjetlosti, ovisno o vanjskim uvjetima. Kubična forma je uvijek slična, univerzalna Trodimenzionalni radovi problematiziraju status slike u objektu.

Ciklus radova „Slika u slici“ temeljim na dijaloškim postupcima: transparentne i pune slikarske kompozicije, slike i slike, objekta i slike, te odnosima obojanih fragmenata unutar slike. Opus se nadograđuje na ciklus „ Fragmentacije“.

Životopis Ljiljana Barković

Rođena 1980. godine u Rijeci. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji za likovnu umjetnost u Ljubljani 2008. godine i stekla naziv akademska slikarica.

U HDLU Rijeke primljena 2012., u HDLU Istre 2015., a u HDLU (HR) 2018. godine. Sudjelovala je na nekoliko likovnih kolonija u Hrvatskoj i inozemstvu. Bila je umjetnička voditeljica galerije „Cisterna“ u sklopu Zajednice Talijana Mošćeničke Drage koja djeluje u ljetnim mjesecima od 2014. godine. Dosada je organizirala više od 15 izložbi u galeriji. Od 2015. zaposlena kao asistentica na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Asistentica je na slikarskim kolegijima, te na kolegiju Staklo. 2016. i 2017. godine pohađala i završila DPPO program na Filozofskom fakultetu u Rijeci (Dopunsko psihološko i pedagoško obrazovanje za nastavnike). U listopadu 2018. godine je pohađala radionicu za tehniku obradu stakla na plameniku u školi za staklo Abate Zanetti U Muranu (Italija).

Aktivno izlaže, ostvarila je 14 samostalnih i četrdesetak skupnih izložbi. Bavi se umjetničkim radom na polju slikarstva, a istovremeno gradi svoj umjetnički izraz na polju umjetničkih objekata u mediju stakla i drugih materijala.

Kristina Nefat