Nadahnuti slikarski opus Ane Guberina

Moje slike čekaju otvorenje dogovorene izložbe u Galeriji Sonia Monti u Parizu

Ana Guberina, suvremena je hrvatska likovna umjetnica, slikarica, izlagala je na brojnim zapaženim samostalnim izložbama. Autorica je opsežnog opusa koga čini niz osebujnih ciklusa, ulja i akrili na platnu, snažnog i poticajnog kolorizma. Za njezino djelo karakteristična je osobita nazočnost duhovnog

Miroslav Pelikan

Kako doživljavate današnju poziciju umjetnosti?

Ono što umjetnost danas izražava više nisu velike ideje, osjećaji, ili duboke tajne. “Umjetnost se više ne uspijeva definirati, a ono što se još predstavlja kao umjetnost više ne teži stvarati estetička iskustva u smislu tradicionalnoga svetoga doživljaja ljepote, uzvišenoga ili inventivnosti.“ (Michaud, 2004:74). Mora se zaključiti da je dvadeseto stoljeće i nadalje tolerancija posvemašnjeg sinkretizma i nezaustavljivog politeizma ljepote. (Usp.Eco,2004:428). To je vrijeme  posvemašnje razgradnje tradicionalnog poimanja umjetnosti, koja je ionako nezanimljiva za mase koje ju ne razumiju i radije kupuju proizvode popularne komercijalne kulture.

Što je vama blisko?

Mom poimanju umjetnosti bliska je Schellingova i Croceova temeljna estetička postavka o umjetnosti kao  intuiciji odnosno alogičnoj i neposrednoj spoznaji, pri čemu umjetnik stvara mentalne slike koje komuniciraju putem fizičkih artefakata. (Croce, 2003:46). Svojim umjetničkim djelovanjem pokazujem želju da nastavim s gradnjom slike te da u nju unesem nešto od svog razumijevanja smisla ljudskog postojanja. Polazim od spoznaje da umjetnik može izravno izraziti svoje emocije kroz ekspresivnu umjetnost koja je iskrena i nepatvorena, pa kroz svoje slikarstvo istražujem unutarnja psihološka, duhovna i egzistencijalna stanja.

U Vašem se opusu osobito ističe ciklus otoka.

Moj omiljeli ciklus slika “Ljeto na otoku“ prisutan je kroz cijelo moje stvaralaštvo. Otok, svijet u malome, potpuna slika svemira, dvojstvo duhovnog i tvarnog, ujedno i dio zemlje koji simbolizira utočište. Otok je motiv i u mojim najnovijim slikama, u koji spadaju i sada prezentirana djela: Otočno predvečerje, Podne na otoku, Ritam mora, Otočna samoizolacija.

Karakteristika Vašeg opusa je izrazito razvijen osjećaj za boju, zbog kojeg Vas likovni kritičari često smještaju u povijesni slijed hrvatskog kolorističkog slikarstva.

Moj senzibilitet za boju najviše dolazi do izražaja baš u ciklusu slika “Ljeto na otoku“. Nije slučajno da se uvijek vraćam otoku. Otok je moj nepresušni izvor, gdje pulsira život u svojoj mediteranskoj raskoši, ovdje se nalazi bezvremeni spokoj u dijalektičkoj napetosti s kolorističkim senzacijama dalmatinskog podneblja .

Često slikate sakralne teme, kako pristupate tim kompleksnim motivima?

Nadahnuće za sakralne teme nalazim u kršćanskoj vjeri i simbologiji. Vrlo bliska i poticajna su mi djela francuskog prirodoznanstvenika i teologa Pierra Teilhard de Chardina. Njegova misao o sveprisutnoj snazi Božje ljubavi koja drži čitav svemir na okupu i usredišten u Kristu. Ljubavi koja povezuje sveukupnu zbiljnost, sve dimenzije i razine postojanja. Ta promišljanja su rezultirala ciklusima slika Povezanost i Lice tvoje tražim Gospodine.

Vaši planovi?

Čekam prestanak pandemije, jer i moje slike čekaju otvorenje dogovorene izložbe u Galeriji Sonia Monti u Parizu.

aa

VRTNI PATULJAK (7/9)

VRTNI PATULJAK (7/9)

Akademija Art01/03/2021

Tomislav Marijan BilosnićVRTNI PATULJAK(poema) 7. PjevanjeISKRI SNIJEG NA GRANAMAA POTOM SE NA SUNCU TOPI Jeste li zbrojili zločinekoji su oblikovali…