Prvijenac electronic jazz četvorke Trokut

Kada četvorka nosi ime Trokut, onda znamo da svaka norma i oblik nestaju. Trokut se prošlog tjedna predstavio Hrvatskoj i svijetu premijernim singlom Spinning Top, a upravo je objavio svoje debitantsko dijete ljubavi jazza i elektronike – SHAPELESS, izdavača Rika Muzika

Kritika Maje Trstenjak (SoundReport) pokazuje da donose „jedinstveni glazbeni izričaj visoke razine kvalitete. S obzirom na postavu benda, prilično visoki standardi su očekivani, no oni su uspjeli napraviti korak naprijed te ponuditi domaćoj glazbenoj sceni jedan uistinu poseban osjećaj, hipnotičko-ambijentalni trenutak u kojem slušatelj svakom svojom porom upija glazbu kao takvu, jer će, kroz prvih nekoliko slušanja, naprosto biti u nemogućnosti razaznati pojedine detalje, jer je kompaktnost ovih skladbi izuzetno naglašena.”

Shapeless tako u svakom trenutku odiše specifičnom vrstom hladne, urbane, racionalne melankolije pomalo nagoviještene već u nazivima pjesama, okrutno se odričući ljudske osjećajnosti kao polazne točke i umjesto toga se okreće problematici stvarnosti snova o električnim ovcama, te istraživanju čovjekove iskustvenosti koja proizlazi iz njegove andriodizacije kao korolar, a ne kao postulat. Može li asimetričnost izroniti iz nasilno simetriziranih dubina? Je li mogućnost gubljenja u matematički rigoroznom pristupu analize ljudskog iskustva dobra smjernica za traženje novog jezika pri odgovaranju na to pitanje? Može li nam Trokut pružiti uvid u strukturu takvog jezika?

Četverokutni Trokut su jazz trailblazeri mlađe generacije – Jaka Arh (tenor saksofon i elektronika), Filip Pavić (električna gitara), Hrvoje Kralj (električni bas) i – idejni začetnik Jerko Jurin (bubnjevi i elektronika). Album je nastao s basistom Bojanom Skočilićem kojeg je u novom formatu zamijenio spomenuti jazzist Kralj. Trokutovci su tako svoja formalna glazbena obrazovanja sljubili s raznim suvremenim glazbenim pravcima, poput drum ‘n’ bassa, 2-stepa i downtempa, pritom kreirajući niz improvizacija preko zadanih formi i harmonijskih progresija tipičnih za suvremeni jazz.