Magični svijet boja i pokreta Iris Bondora Dvornik

Akademska slikarica Iris Bondora Dvornik, suvremena je hrvatska likovna umjetnica, izlagala je na brojnim samostalnim izložbama, autorica je vrlo osobenog i kompleksnog opusa u kome je ključan magičan svijet boja i pokreta, težeći uvijek samosvojnom, originalnom pristupu i realizaciji, osobnom, izvorno vlasatitom slikarstvu slikarstvu

Miroslav Pelikan

Temelj njezina opusa jest, emocija, strast i snažan kolor, temperamentan, koji je ponekad i agresivan,“ odmjerenost se rađa sa potrebom pročiščavanja slike.“

Uravnotežena forma doživljaja u središtu je zanimanja Iris Bondora Dvornik.

Kada govori o stvaranju, slikarica kaže: “Proces slikanja zahtijeva i meditaciju i strast. Tijekom stvaranja, svakako možemo, govoriti o strasti, a slijedom šetnje kroz život,
promatranjem,,upijanjem i promišljanjem o svojevrsnoj meditaciji.“

U proteklom dužem razdoblju posvetila se je izradi složenog ciklusa ulja i akrila na platnu, uz različite umetke od plastike i metala, u različitim formatima od srednjih do velikih, izvedenih često kao diptisi i triptisi, slojevitog naslova .

Tamni neprozirni kolor ispunio je cijeli volumen slike, prošaran brzo prodirućim, nadirućim linijama koje kontinurano uznemiruju duboku tamu, vibracije se prenose izvan slike ,slijedeći nevidljive odrednice njihovih budućih života u slobodi, u nelimitaranom kretanju.

Nepopustljivi, čvrsti karakteri boja, doista upućuju na pomisao kako je većina ovih velikih ulja i akrila na platnu tek uvod u nastanak niza fanastičnih svečanih zastora na pozornicama, koja tako jednostavno odvajaju, razdvajaju stvarno od nestvarnog, realno od zamišljenog.
Doista, kako je tanka ta linija razdvajanja.

Promatrajući s ove vremenske distance, ipak ne tako udaljene od početaka stvaranja iznimnog opusa Iris Bondora Dvornik, ponajprije ističem sinergiju boja i pokreta na njezinim slikama,praktično cjelokupnog opusa.

Svaka od slika u cilusu obilježena je karakterističnim bojama, od kojih je dio dominantan i uzavrelog vrenja koje se lako uočava na površini jer te slike žive svoje tajanstvene neugasive živote, njihovo kretanje je nweprestano, trajno, nezaustavljivo.