Otvorena izložba Karle Čurčinski u Galeriji ZILIK

U vremenu kada svi jurimo i žurimo i u stalnoj smo utrci s vremenom, čekanje pruža jedan kontemplativni trenutak jer nas primora da stanemo i… čekamo

Jučer je otvorena samostalna izložba “Čekanje” akademske umjetnice Karle Čurčinski u Galeriji ZILK. Osim karlovačke i zagrebačke publike, na otvorenje je došlo puno mališana iz Centra za pružanje usluga u zajednici Vladimir Nazor (Doma za djecu Vladimir Nazor) za koje je Karla Čurčinski osmislila i realizirala likovne radionice na ovogodišnjem Malom ZILIK-u. Na otvorenju su govorile ravnateljica Centra za pružanje usluga u zajednici Vladimir Nazor Nataša Horvat, te predsjednica Umjetničkog savjeta ZILIK-a i kustosica izložbe Sonja Švec Španjol. Umjetnica Karla Čurčinski zahvalila se svima na dolasku i istaknula kako joj je bilo iznimno lijepo iskustvo sudjelovati na ZILIK-u.

Likovne radionice za 47. ZILIK-u:

Magistra grafike Karla Čurčinski ove godine je sudjelovala na Malom ZILIK-u te osmislila čak dvije različite radionice za djecu. Na jutarnjoj radionici pod nazivom “Moj svemir” koja je započela čitanjem kratkog ulomka iz knjige Carla Sagana „Pale blue dot“ (Plava točka u beskraju) i opisom svemira djeca su saznala da postoje planeti na kojima umjesto kiše padaju dijamanti, sumporna kiselina, staklo i željezo što ih je posebno fasciniralo. Nakon kratkog uvoda kojem je cilj bio potaknuti djecu na razmišljanje i maštanje, mališani su osmislili vlastite svemire koje su potom oslikali s akrilnim bojama na platnene torbe. Na poslijepodnevnoj radionici pod nazivom “Novi dinosaurusi” djeca su trebala zamisliti kako bi dinosaurusi izgledali da danas hodaju Zemljom te su svoje interpretacije dinosaurusa izveli u tehnici kolaža na kartonu.

O izložbi:

Na samostalnoj izložbi akademska umjetnica Karla Čurčinski predstavila se s ukupno 27 radova različitih formata izvedenih u kombiniranoj tehnici, te video animacijom koji su dio recentnog ciklusa pod nazivom “Čekanje”. U vremenu kada svi jurimo i žurimo i u stalnoj smo utrci s vremenom, čekanje pruža jedan kontemplativni trenutak jer nas primora da stanemo i … čekamo. U periodu čekanja ponekad se jave oni jedinstveni trenuci potpune bistrine i osviještenja pri čemu se suočavamo sami sa sobom, katkad iznova upoznamo sami sebe, a nerijetko se i zbližimo s drugim pojedincima koji čekaju. Upravo taj, naizgled nebitan, period čekanja koji prethodi svemu važnome čini tematsku osnovicu u radu Karle Čurčinski.

Ciklus radova predstavlja vizualne bilješke naglašenih stanja, misli i emocija, a tek u manjoj mjeri aktivnosti i događaja. Iza svakog rada stoji osobna priča autorice, crtica iz života nastala u periodu čekanja, ali cilj nije razotkriti osobni doživljaj već u vlastitom procesu čekanja dopustiti priči da se sama izgradi na temelju viđenog, percipiranog i usvojenog. Radovi su najčešće izvedeni u kombiniranoj tehnici pri čemu autorica koristi kolaž, akvarel, ručni vez na platnu, olovku, marker, kredu, drvenu bojicu, ugljen i digitalni crtež. Iznimno zrelim, osviještenim i prepoznatljivim rukopisom Karla Čurčinski oblikuje stanja, misli i emocije koje često izražava putem velikih površina praznine odnosno bjeline papira ili platna dok crtica određene emocije lebdi vlastitim svemirom zabilježenih iskustava. Punašne ljudske figure krajnje disproporcionalnih tijela nisu individue već simboli ljudske prisutnosti…

Čekanje omogućuje spoznaju i osvješćivanje onih dijelova sebe kojima se vjerojatno nikada ne bismo posvetili da nismo morali čekati. Jer uvijek postoji nešto veće, važnije, hitnije od odraza sunca na površini vode, mirisa proljeća u dašku vjetra ili pak bivanja sa samim sobom. Karla Čurčinski utjelovila je svijet čekanja ukazujući kako uz osjećaj nestrpljivosti i nelagode koji najčešće poistovjećujemo s pojmom čekanja, u samom periodu čekanja možemo otkriti i onaj divan osjećaj prepoznavanja nečeg pravog, lijepog i iskrenog. To je onaj trenutak kada “čekanje stavimo na čekanje”, kada svijet stane, vrijeme nestane, a mi osjetimo nešto što je beskrajno stvarno samo i isključivo zahvaljujući tom jedinstvenom trenutku čekanja.

O autorici:

Karla Čurčinski (magistra grafike) rođena je 1993. godine u Zagrebu. Diplomirala je grafiku 2017. godine u klasi profesora Svjetlana Junakovića na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Zimski semestar 2015. / 2016. je provela u inozemstvu, Belfastu, Sjevernoj Irskoj. Dobitnica je dviju Rektorovih nagrada. Do sada je imala dvije samostalne izložbe (Čekanje, galerija Razvid, Zaprešić 2019. i San Stvarnosti, Živi Atelje DK, 2017., Zagreb) te je sudjelovala na brojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu od kojih su neke: Bratoljub – prvi ilustrirani rječnik stranih riječi, Centar za kulturu Trešnjevka, Zagreb / Beograd, Ulična galerija (2019.), 54. Zagrebački salon vizualnih umjetnosti – “Bez anestezije”, HDLU, Zagreb (2019.), 2. Samoborski salon, galerija Prica, Samobor (2019.), APPOINTMENT, galerija Dobra Vaga, Ljubljana, Slovenija (2019.), 36 Mountains, HDLU (2018.), 7. hrvatski biennale ilustracija, Klovićevi dvori (2018.), 8. zagorski likovni salon, Krapina (2018.), 4. hrvatski međunarodni triennale autoportreta, galerija Prica, Samobor (2017.), That’s a Mole, Torino, Italija (2017.), Notte di fiaba, Riva del Garda, Italija (2017.), Knjige za gledanje- knjige za čitanje, galerija Šira (2017.), Zajedno u staklu, muzej Mimara (2016.), 3. hrvatski međunarodni triennale autoportreta, galerija Prica, Samobor (2014.). Članica je HDLU i HULU. Živi i radi u Zagrebu.

Izložba ostaje otvorena do 1. listopada 2020. i može se pogledati ponedjeljkom srijedom i petkom od 10 do 12 sati te utorkom i četvrtkom od 17 do 19 sati.