Magični svjetovi Aldemara Ibrahimovića

Malo je stvaratelja na crnogorskoj likovnoj sceni, koji su poput Aldemara Ibrahimovića utkali sebe u najljepše boje likovnog planetarija Crne Gore svrstavajući se u red najznačajnih suvremenih slikara

Piše: Božidar Proročić, književnik i publicist

Njegova osobna plemenitost, snažna intelektualna i stvarlačka crta svrstavaju ga u sami vrh ne samo crnogorskih već i svjetskih slikara velikana i doajena, koji su ponikli na ovim gorštačkim prostorima. Aldemar Ibrahimović je uvršten u plejadu eminentih umjetnika Crne Gore, kao i Dimitrije Popović, Dado Đurić, Vojo Stanić, Uroš Tošković, Branko Filipović-Filo, Drago Đurović, Risto Stijović, Nikola Gvozdenović, Pavle Pejović, Anka Burdić, Dragan Karadžić i Cvetko Leinović. Ovaj izuzetni likovni umjetnik, stvaratelj, humanist i pedagog ostao je dosljedan i vjeran svom rodnom kraju kao i izuzetan broj književnika, publicista i slikara koji su dali sebe kako Rožajama tako i Crnoj Gori i njenoj multikulturalnosti.

Aldemar Ibrahimović rođen je 1962. godine u Rožajama. Akademiju likovnih umjetnosti završio je u Sarajevu 1986. godine, a postdiplomske studije na Cetinju 2013. Član je ULUCG i SULU. Od 2011. godine angažovan je kao gostujući profesor na Državnom univerzitetu u Novom Pazaru. Izlagao je na brojnim samostalnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je više prestižnih nagrada iz oblasti umjetnosti. Zbog svog izuzetnog doprinosa umjetnosti član je umjetničkog odbora CANU.

Magični svjetovi Aldemara Ibrahimovića istkani iz njegove kičice predstavljaju, jedan savršen univerzum, kolorita, boja živopisnih junaka na njegovim platnima koji uvjek kroz svoj vapaj i ,,munkovski krik” kao u slici (,,U prolazu” ulje na platnu 2012) traže davno izgubljene svjetove vremena i prostora u kom su odrasli. Njihova nespojivost sa ,,novim svijetom” i njihova traganja koje nose i kose bezvremnosti bola. Podsjećaju na figure na šahovskoj tabli razbačane očekujući novi potez ili novi put koji će ih odvesti netragom van zamišljenih prostora na kosmički planetarijum. Slika (,,Brige” ulje na platnu 2019) predstavlja jedan od najvećih umjetničkih dometa majke kao simbola rađanja novog života i odgajanja koja u svom naručju drži potomstvo. Njen pogled uprt ka nepoznatim daljinama, mučnina teškog života koje se odslikava na njenom licu, i prolaznici, sapatnici koji traže svoj put uz fascinantan izbor kolorita i boja koje se prepliću magijom autorove kičice, prozori sa kojih dočekujemo i ispraćamo novo vrijeme i stare zablude vješto ukonponovani da daju jaku umjetničku dimenziju ,,vječitih pogleda ka nebu i daljinama. ” Rožaje je mitsko utočište u kome se sklanjaju ljudi da bi izbjegli strahove, progone, ratove, nadanja. Sa druge strane, starro Rožaje  je Ibrahimoviću likovna inspiracija koja u sebi nosi niz skrivenih izazova. O tome jasno i autentično svjedoči slika (,,Čaršija” ulje na platnu 2019) čiju blistavu inspiraciju starim Rožajama autorovog djetinjstva i Ganića kule onog dijela Rožaja koje nažalost ostaje samo u sjećanjima njegovog djetinjstva i časnih insana koji su ,,nestali” nosi snažnu sentimentalnu poruku posle koje zaiskri suza u oku.

Magični svjetovi Aldemara Ibrahimovića nisu samo odraz stvarnosti koju autor ali i vješto oko posmatrača vidi oko sebe, to je odraz unutrašnje sublimacije za koju ne postoje ograničenja prostora, i  vremena jaka lična refleksija je sloboda kretanja duha kroz ezoterijske prostore do konačne personifikacije magičnog neba sa kojim slikar pravi spoj (odsjaj) koji se manifestuje njegovim rodnim krajiom podno Hajle.

Priroda kao i ambijetalna arhitektura je uvjek prisutna kao inspiracija i nadahnuće, (Pregaocu Bog daje mahove) kao grandiozni pejzaž njegovog mikrokosmosa i metafizičke veličine kojom smo okruženi i koja predstavlja savršenstvo. Slikarstvo Aldemara Ibrahimovića možemo klasifikovati kao poseban pravac u umjetnosti koji odskače iz okvira stereotipa i često prisutne bezidejne plastičnost. Njegove slike imaju sopstvenu autentični priču (dušu) koja počinje da se otkriva kada se sa njima napravi prava vanvremenska komunikacija, neke su jednostavno skup impresija i bogstvo dragulja sopstvenog kraja i (raja) u kom je Aldemar Ibrahimović izvukao najbolje elemente na zvjezdanim stazama magičnih kompilacija.

(,,Nostalgija” ulje na platnu 2018) predstavlja jednu od najupečatljivih slika Aldemara Ibrahimovića. Ova slika prikazuje cjelokupni životni ali i stvaralački put autora koji je tražeći ono dobro u insanima pronašao puteve koji su odavno nestali. Emigracija, prelazak iz ,,starog” u ,,novi svijet” pun neizvjesnosti, brige za sopstveni (Bošnjački narod) koji se kroz vjekove nalazio na trnovitim putevima stradanja, nestajanja, opstanka, ekonomskih migracija sa svim običajima koji su ih vezivali kroz vjekove. Rožaje i Crna Gora kao vječiti svetionik u mnogim teškim vremenima, boje koje se prepliću od zlatno žute do tamnih nijansi u kojima svijetle nijanse i jaki kolorit nadjačavaju tamu i mrak. Odabrani simboli i motivi u likovnoj intarziji refleksija ličnih tonova. Aldemarove slike dodiruju i zagonetnim inspiracijama pobjeđujući  apokalipsu zvjezdanog, kosmičkog prostora a dajući mu pun integritet savremenosti.

 U slikarstvu Aldemara Ibrahimovića dominira korenspodnecija, prostora, vremena i ljudi od njegove najranije mladosti. Nesebično zaljubljen u svijet koji stvara svaki dan oko sebe, sa dubokom vjerom prema i u ljudima sve je istkao u svijet magičnih boja. Raskošna ljepota, dinamika ljudi ,,igra” sa platnima sve predstavljeno ,,jezikom” njegove raskošne kičice koja bilježi svaki treptaj odsjaja njegove duše. Kada ,,doživimo” magične svjetove Aldemara Ibrahimovića čini nam se kao da njegove slike nemaju ram, već da se autentična prića živopisnih slika nastavlja daleko van njegovog ateljea. Bajkovita priča snoviđenja u kojima insani čine suštinu su opčinjaju svojom ljepotom i neponovljivošću. Da li su ,,krici” i ,,nostalgija” vječiti pratioci njegovih (junaka) slika ostaje nam da sami istražimo i doživimo. Njegove slike se jako pamte a teško zaboravljaju jer spojivši ,,nespojive” svjetove Aldemar Ibrahimović je sebe kroz svoje slutnje i razmišljanja, vezujući san i javu, svijetlo i tamu, krik i vapaj, zvijezde i nebo prolaz koroz ovovremenske kapije uzdigao sebe na najviši pijedastal savremene Crnogorske likovne i umjetničke scene. Svaki ,,bol” uz slike Aldemara Ibrahimovića u nama će donijeti svjetlost emocija na Planeti đe smo samo često ,,putnici” čiji tren ali i bezvremost postojanja nam daje za pravo da uživamo u slikama vanvremenskog i svevremenskog Aldemara Ibrahimovića.

novo

ZAKLON POD KRIŽEM

Pjesnički jezik Pere Pavlovića, bogat i osebujan, rabi mediteranski leksik neumskoga zaleđa, njegovu starohrvatsku inačicu u koju autor vješto interpolira meditativnost, refleksivnost i slikovitost Pero Pavlović: Križ, tvoj štit (likovno obogaćenje – Stipe Zoraja), DHK Herceg Bosne, Mostar, 2019. Marina KLJAJO-RADIĆ Protok vremena tiha je strepnja, pratiteljica svakoga ljudskog bića, osobito pjesnika, a intenzivira se… Read More »ZAKLON POD KRIŽEM

Testiranje na Covid-19 u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo

Uzimanje uzoraka provodi se po principu DRIVE-IN ispred montažnog objekta u dvorištu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Rockefellerova 2, svakog radnog dana od 7.30 – 9.30 sati te subotom od 8.00 – 10.00 sati. Objekt za testiranje Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo smješten je na prvom kolnom ulazu desno nakon ulaska u Rockefellerovu ulicu (vidjeti sliku) Osobe koje dolaze… Read More »Testiranje na Covid-19 u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo

Hrvatska se odupire napadima korone

Iako je u protekla 24 sata zabilježeno 2.769 novih slučajeva, pa je broj trenutno oboljelih (aktivnih slučajeva) u Hrvatskoj danas 15.952, Hrvatska uspješno odolijeva napadima korone i drži sustav stabilnim Među njima je 1.049 pacijenta na bolničkom liječenju, od toga su na respiratoru 82 pacijenta. U protekla 24 sata testirana je 8.741 osoba. Od 25.… Read More »Hrvatska se odupire napadima korone

Raoul Marini – ISKUŠAVANJE MEMORIJE MATRICE

Ovi radovi dotiču ideje enformela, gdje je oblik do neke mjere podčinjen materiji Eugen Borkovsky    Raoul Marini odabire grafičke modalitete, ali otklanja standardna pravila i načine. Ovo predstavljanje možemo podijeliti na nekoliko cjelina koje se izvedbeno i značenjski nadovezuju. Iščitavamo problematiziranje povijesnosti, igranje instinktivnim crtačkim/urezivačkim činjenjem, kombiniranjem medija i intervencijama izvan pojmovanja grafike. Tu… Read More »Raoul Marini – ISKUŠAVANJE MEMORIJE MATRICE

Željko Bobanović – KOPIRAJT NA TIŠINU

Don Bobo propituje i pojam predstavljanja kreativnog djela/čina. On uspješno koristi načine: izlagačku praksu, video-oblikovanje, ready made, fotografiju i zvuk, često promišljeno podešen na indikativnih 432 db Eugen Borkovsky    „Slušajte tišinu unutar iluzije svijeta“… Jack Kerouac    Ponuda glasi: filmovana bilješka akcije i njen rezultat. Rad inicira nekoliko mogućih interpretacija. Možda su najzanimljiviji diskursi:… Read More »Željko Bobanović – KOPIRAJT NA TIŠINU

KOLEKCIJA GODINE 2020 – izložba fotografija članova Fotokluba Zagreb

Još jedna izložba usprkos svim nedaćama koje su zadesile Fotoklub Zagreb KOLEKCIJA GODINE 2020 Još jedna nova izložba, u ovoj po mnogo čemu dramatičnoj i neizvjesnoj godini, ugledat će svjetlo dana usprkos svim nedaćama koje su zadesile Fotoklub Zagreb. I dok se u klubu intenzivno radi na obnovi potresom oštećenih prostorija, članovi marljivo rade na… Read More »KOLEKCIJA GODINE 2020 – izložba fotografija članova Fotokluba Zagreb

Josip Mijić – KONAČNA SLIKA (RAD ZA MEDITACIJU)

Mijićeva mistična mreža praznine na površini crne kutije reflektira ukorijenjenu tragičnost ljudske prirode, prijegor koji, u algoritmima dataizma, traži put prema izvoru svjetlosti KONAČNA SLIKA (RAD ZA MEDITACIJU) povjesničarka umjetnosti Ana Brkić Rascjepi između organičkih formi nejednakih klastera u uleknutom pročelju crnog kvadriranog ležišta isijavaju plavičastu svjetlost. Pod fundamentalnim crnim materijalom senzibilno se od rubova pretače… Read More »Josip Mijić – KONAČNA SLIKA (RAD ZA MEDITACIJU)

LIDIJA BAJUK u pjesničkoj antologiji u redakciji T.M. Bilosnića

Lidija Bajuk Lidija Bajuk radi kao znanstvena suradnica u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu. Objavila je 7 knjiga poezije, 4 knjige proze, 7 samostalnih glazbenih albuma, stotinjak znanstvenih i stručnih radova, 6 udžbenika i priručnika za glazbenu kulturu. Sudjelovala je na tridesetak simpozija. Su(organizirala) je petnaestak etnoprojekata, petnaestak terenskih etnografskih istraživanja i tridesetak tematskih… Read More »LIDIJA BAJUK u pjesničkoj antologiji u redakciji T.M. Bilosnića

Članovi Sekcije doktora dentalne medicine HKLD-a kod biskupa Kutleše

Članovi Sekcije doktora dentalne medicine Hrvatskog katoličkog liječničkog društva (HKLD) posjetili su 10. rujna biskupa Porečke i Pulske biskupije mons. Dražena Kutlešu, u ugodnom i srdačnom razgovoru dotaknuli su brojne teme Članovi Sekcije, na čelu s njenim predsjednikom mr. sc. Žarkom Udiljkom, upoznali su biskupa Dražena Kutlešu sa radom Sekcije i HKLD-a, istaknuli probleme koje… Read More »Članovi Sekcije doktora dentalne medicine HKLD-a kod biskupa Kutleše

Nick Kacic-Miosic – akademski kipar hrvatskih korijena koji je postao poznat u Americi i diljem svijeta

Otkriće Hude jame toliko me potreslo i dojmilo i kao umjetnik osjetio sam potrebu posvetiti dio svog života radeći skulpture i izlagati ih diljem svijeta, da publika osjeti težinu tih zlodjela Vrlo zanimljivi razgovor s poznatim američkim akademskim kiparom Nickom Kacicem-Miosicem, umjetnikom hrvatskih korijena, koji već 40 godina živi i stvara u Sjedinjenim američkim državama… Read More »Nick Kacic-Miosic – akademski kipar hrvatskih korijena koji je postao poznat u Americi i diljem svijeta

Bečki gradski koncern pridružio se savezu za čisti vodik

Europska je komisija u srpnju ove godine osnovala Europski savez za čisti vodik čiji je cilj poticanje proizvodnje vodika iz obnovljivih izvora energije i njegova široka uporaba do 2030. godine Vodik je jedan od važnih čimbenika u postizanju cilja klimatske neutralnosti EU-a do 2050. Može se upotrebljavati u različitim područjima kao što su energetika, industrija… Read More »Bečki gradski koncern pridružio se savezu za čisti vodik

Preminuo fra Vendelin Karačić, voditelj Franjevačke galerije u Širokom Brijegu

Fra Vendelin Karačić, svećenik Hercegovačke franjevačke provincije, esejist, likovni kritičar i pjesnik, umro je u 78. godini nakon kraće bolesti, izvijestili su u četvrtak iz Hercegovačke franjevačke provincije Ugledni hercegovački franjevac, voditelj glasovite Franjevačke galerije u Širokom Brijegu, obnašao je službe župnog vikara, župnika, definitora provincije i odgojitelja bogoslova Hercegovačke franjevačke provincije. Fra Vendelin Karačić… Read More »Preminuo fra Vendelin Karačić, voditelj Franjevačke galerije u Širokom Brijegu