BAROKNI RITAM, SUVREMENI TONALITET / CERAMICA MULTIPLEX 2020

Prijepisi motiva i pojmova iz jednoga medija u drugi bili su autorima polazište i matrica za njihova istraživanja ne samo barokne glazbe, nego i barokne umjetnosti

U KERAMEIKONOVOJ Galeriji K10 u Varaždinu, Kukuljevićeva 10, otvara se u subotu, 19. rujna 2020. u 18 sati, uz pridržavanje svih epidemioloških mjera i preporuka Stožera civilne zaštite Grada Varaždina i Nacionalnog stožera civilne zaštite, tematska, međunarodna, žirirana izložba vezana uz jubilarni 50. Festival Varaždinskih baroknih večeri, u koju manifestaciju je Kerameikon niz godina uključen kao partner svojim izložbenim programom. Izlaže 17 autora iz Hrvatske i inozemstva te inozemni autori iz Kerameikonove Međunarodne zbirke suvremene keramike.

Autorica koncepcije, kustosica i selektorica: Višnja Slavica Gabout

Koordinatorica: Željka Bračko

Izložba BAROKNI RITAM, SUVREMENI TONALITET na inspirativan način povezuje glazbu i likovnost; u ovom slučaju baroknu glazbu i suvremenu keramičku umjetnost. Autori su tu spojili dva medija, glazbeni i likovni, maksimalno kreativno transkribirajući (prevodeći) značajke jednoga medija u drugi, lucidno „pretvarajući“ glazbenu baroknost u likovno govorenje suvremenim izričajem. Koristeći pritom svu bogatu simboliku i asocijativnost koja oduvijek veže ta dva medija. Izložba metonimijski spaja medije i temu, uspostavljajući točke dodira na tematskoj i medijskoj razini. Na onoj značenjskoj, iskustvenoj, prostorno-vremenskoj i vizualno-izričajnoj. Ali i na komunikacijskoj. Glazba – barokna prije svega, je tu polazište, a njezini elementi (nazivi za tempo, za kompozicije, stavke, instrumente…) pojavljuju se kao fizički opipljiva vizualna interpretacija. Kao zapis čujnoga, izveden u materički stvarnome. Kao vizualizirana i oprostorena glazba, upisana u keramičku materiju. Glazba čiji se narativi i sugestivni prizori specifične metaforičke i simboličke izražajnosti, izvedeni u keramičkim skulpturama, objektima, pločama, reljefima, kompozicijama i instalacijama, otkrivaju dodirom. Ove nas medijske simbioze uvode u svijet čudesnih sinestezija, koje na poseban način pobuđuju, miješaju i sjedinjuju signale različitih osjetila, postižući jedinstvenu puninu dojma te u konačnici melodioznu, pokrenutu i likovno bujnu cjelinu. Progovarajući o kreativnoj suradnji i komunikaciji svih umjetničkih oblika i njihovoj harmoničnoj orkestraciji unutar cjeline (Gesamtkunstwerk).

Vizualna strategija zasnovana je u BAROKNOM RITMU, SUVREMENOM TONALITETU na profinjenoj međusobnoj igri autorskih izričaja. Isto tako na modificiranoj i transkribiranoj umjetničkoj informaciji, kojom se mijenja percepcija, propituju prostori, spajaju svjetovi, steže i rasteže vrijeme, izazivaju osjetila. Prijepisi motiva i pojmova iz jednoga medija u drugi bili su autorima polazište i matrica za njihova istraživanja ne samo barokne glazbe, nego i barokne umjetnosti uopće te njezinih općih stilskih karakteristika. Mnogima od njih, međutim, bio je to izazov i za praćenje „baštinskih ritmova“ varaždinskog baroka, što su oni onda u svojim radovima interpretirali svježe i intrigantno, „u tonalitetima“ suvremene umjetnosti“, poigravši se kategorijom vremena i približivši prošlost sadašnjosti.

Višnja Slavica Gabout

VESNA ARALICA (1951., Beograd). Keramikom se bavi od 1993. godine. Educirala se kod vrsne hrvatske keramičarke Mirjane Rajković u Zagrebu. Od 1997. samostalno izlaže , a od 1998. sudjeluje na mnogobrojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Dobitnica je značajnih nagrada u zemlji i svijetu. Članica je ULUPUH-a te jedna od osnivačica KERAMEIKON-a, čija je članica od osnutka. Živi i djeluje u Zagrebu.

SANDRA BAN (1972., Rijeka), multidisciplinarna umjetnica, studirala je umjetnost u Italiji, gdje je živjela i edukativno-umjetnički djelovala dugi niz godina. Bavi se suvremenom umjetnošću, keramikom i dizajnom. Izlagala je na žiriranim i natječajnim izložbama širom svijeta, dobitnica je brojnih međunarodnih nagrada. Radovi joj se nalaze u muzejima i galerijama suvremene umjetnosti, na otvorenim prostorima te u privatnim kolekcijama diljem svijeta. Članica je HDLU-a Rijeke, KERAMEIKON-a, Pandora Artiste Ceramiste, kao i suorganizatorica Matres Biennale Festivala.  Stvara u ateljeu u Gorskom kotaru.

ŠTEFANIJA BARANAŠIĆ (1950.,Ludbreg). Keramikom se bavi od 1995. godine. Educirala se i usavršavala u Studiju za keramiku Blaženke Šoić Štebih u Varaždin. U dosadašnjih 25 godina javnog umjetničkog djelovanja sudjelovala je na šezdesetak skupnih te realizirala šest samostalnih izložbi. Članica je KERAMEIKON-a. Živi u Ludbregu.

SMILJANA BREZOVEC MEŠTRIĆ (1962., Prelog). Keramikom se bavi od 1996. godine. Educirala se u Studiju za keramiku Blaženke Šoić Štebih u Varaždinu, a usavršavala na mnogobrojnim kolonijama, studijskim putovanjima i stručnim seminarima. Izlagala je do sada na osam samostalnih i stotinjak skupnih izložbi. Radovi joj se nalaze u mnogim zbirkama nacionalnih muzeja i javnim ustanovama te u privatnim kolekcijama. Članica je ULUPUH-a, HDLU-a Varaždin i HZSU – Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Živi i radi u Varaždinu.

SAPANA GANDHARB (1977., Katmandu, Kraljevina Nepal). Keramikom se bavi od ranog djetinjstva. S njom se susrela još kao djevojčica, u nepalskim radionicama keramike i nakita. Prije petnaestak godina došla je u Sloveniju kod obitelji Krmpotić, gdje je u keramičkoj  radionici Igora Krmpotića usavršila znanja o keramici i lončarstvu. Daljnja usavršavanja: kod talijanske zajednice G. Tartini kod Apolonije Kreačić, zatim kod Ines Kovačić u Ljubljani te u Zavodu V-oglje kod Barbe Štembergar Zupan. Izlaže od 2007. godine, u Sloveniji, Hrvatskoj i drugdje. Živi u Istri kraj Momjana.

VIŠNJA MARKOVINOVIĆ (1930., Zagreb). Diplomirala je na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Zagrebu 1955., u klasi prof. Ernesta Tomaševića.  Od 1961. do 1977. živjela je i radila u Londonu, gdje je primljena u članstvo ASPE, NS i AIAP – IAA. Realizirala je 28 samostalnih izložbi. U Velikoj Britaniji je sudjelovala na 27 skupnih izložbi, a do sada je sveukupno sudjelovala na gotovo 260 selektiranih skupnih izložbi u Hrvatskoj i u inozemstvu. Dobitnica je mnogih priznanja i nagrada. Radovi joj se nalaze u mnogobrojnim muzejima i privatnim zbirkama u domovini i u inozemstvu. Članica je HDLU-a,

ULUPUH-a, LIKUM-a i KERAMEIKON-a. Živi i radi u Zagrebu.

LJUBICA LOVRENČIĆ (1954.), po profesiji ekonomistica, keramikom se bavi više od deset godina i kontinuirano se usavršava na raznim master radionicama u Hrvatskoj i inozemstvu. Realizirala je do sada 2 samostalne i sudjelovala na više od 30 skupnih izložbi u Hrvatskoj i u inozemstvu. Dobitnica je nekoliko međunarodnih nagrada žirija, više očitovanja o izvrsnosti (Hrvatska, Italija), kao i nekoliko zlatnih i srebrnih plaketa (Hrvatska). Članica je KERAMEIKON-a, Slovenskog udruženja keramičara (Ljubljana) te jedna od osnivačica Udruge Glineraj. Živi u Zagrebu.

DARINKA LAPAJNE (1961., Koper, Slovenija), diplomirani je sociolog, a keramikom se bavi već dugi niz godina. Sudjelovala je na brojnim žiriranim izložbama u Sloveniji, Hrvatskoj i Italiji, kao i na velikim međunarodnim bijenalima i trijenalima suvremene keramike u Sloveniji i izvan nje. Članica je Društva keramičara i lončara Slovenije. Živi u blizini Logateca (Slovenija).

VLASTA PASTUOVIĆ ALEKSIĆ (1963., Sisak) magistrica je likovnih umjetnosti, koja je na College of Visual Arts (Arthouse) u Ljubljani (Slovenija) završila preddiplomski i diplomski sveučilišni studij slikarstva. Trenutno studira na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za obrazovne studije. Bavi se pedagoškim radom (mladi i odrasli), slikarstvom, keramikom i fotografijom. Sudjelovala je na velikom broju žiriranih skupnih izložbi slikarstva i keramike u Hrvatskoj i inozemstvu. Članica je HDLU-a i KERAMEIKON-a. Živi i radi u Zaprešiću.

NIKOLINA RODIĆ GRGAC započela svoj umjetnički put radeći u modnoj industriji, da bi tijekom vremena prešla na digitalni dizajn, mobilne aplikacije, keramiku i porculan. Samostalno je izlagala u Češkoj te sudjelovala na više skupnih izložbi u Italiji, Sloveniji i Hrvatskoj. Živi i djeluje u Zagrebu.

NIKA PETROVIĆ (1987., Zagreb) završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a potom na Karl-Franzens fakultetu u Grazu (Austrija) studij za međukulturalnu komunikaciju. Osvojivši  stipendiju Akademije primijenjene fotografije u Grazu na toj akademiji diplomira 2015., a 2016. magistrira na Arthouse-College of Visual Arts u Ljubljani (Slovenija). Trenutno piše doktorat na Fakultetu primijenjene umjetnosti u Beču (Austrija). Keramiku istražuje još od  djetinjstva, kad ju je otac Predrag Petrović Pepi uveo u tehniku tradicijskog lončarstva otoka Iža, što je kasnije utjecalo na njeno istraživanje iške tradicijske keramike (lopižica), koju je spojila sa suvremenim medijima (fotografija, video).  Godine 2020. Ministarstvo kulture RH proglasilo ju je nositeljicom nematerijalnog kulturnog dobra iškog lončarstva. Izlagala je na 3 samostalne izložbe u Hrvatskoj i Austriji te sudjelovala na preko 30 skupnih, međunarodnih izložbi. Članica je ULUPUH-a. Živi u Zagrebu i Beču.

BORIS ROCE (1952., Kičevo, Sjeverna  Makedonija). Diplomirao je grafiku na Pedagoškom fakultetu u Rijeci (Odjel likovnih umjetnosti), u klasi prof. Josipa Butkovića. Bavi se keramikom, grafikom i pedagoškim radom. Dugogodišnji je voditelj grafičkih i keramičkih radionica u Novigradu/Istra (“Novigradsko proljeće”), u Školi Mira u Mrkoplju, u Narodnom učilištu u Rijeci, kao i u inozemstvu. Do sada je održao 52 samostalne i sudjelovao na preko 550 skupnih izložbi te na velikom broju keramičarskih raku-kolonija i simpozija. Dobitnik je mnogih nacionalnih i međunarodnih nagrada, između ostalih Nagrade Grada Rijeke Član je HDLU-Rijeke, ULUPUH-a i KERAMEIKON-a. Živi u Rijeci.

GORDANA LABAŠ (1961. Zagreb), keramičarka i pedagoginja, keramikom se bavi od 1997. godine. Educirala se i usavršavala u Studiju za keramiku Blaženke Šoić Štebih u Varaždinu. Mogućnosti izražavanja u keramici uspješno koristi kao defektolog – rehabilitator u svom u radu s osobama s teškoćama u razvoju. Labaš je suosnivačica KERAMEIKON-a i njegova članica od osnutka. Sudjelovala je na više radionica i skupnih izložbi. Živi u Varaždinu.

SNJEŽANA POKOS-VUJEC, po struci diplomirani ekonomist, keramikom se intenzivno bavi od 2003. godine. Sudjelovala je na brojnim domaćim i inozemnim rezidencijama i simpozijima, često izlaže – samostalno, kao i na mnogim međunarodnim žiriranim skupnim izložbama u domovini i svijetu. Članica je ULUPUH-a, KERAMEIKON-a i HZSU – Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Živi i radi u Varaždinu.

NATAŠA SIKORA (1974., Zagreb) keramikom se bavi već dvadesetak godina. Educirala se u Narodnom sveučilištu Dubrava, Zagreb (kod umjetnice Diane Sokolić), u Studiju Tanay, Zagreb (slikarstvo) te u PUO Zagreb (kod keramičarke Dijane Rajković). Izlagala je na nekoliko skupnih izložbi te na Međunarodnoj izložbi vinskih pehara i vrčeva u Zelini (2019. i 2020.).

ANA EREŠ (1947., Donji Kraljevec kraj Čakovca). Školovala se u Varaždinu i Čakovcu. Likovnošću se bavi 40 godina, od čega 30 godina keramikom. Izlagala je na brojnim izložbama širom Hrvatske i u inozemstvu te nekoliko puta na međunarodnoj žiriranoj izložbi Ceramica Multiplex (Varaždin). Jedna je od osnivačica KERAMEIKON-a i njegova članica od osnutka. Živi u Varaždinu.

MARGARETA KRSTIĆ (1957., Rijeka) – slikarica, kiparica i keramičarka, međunarodni je ugled stekla svojim keramičkim figurinama, koje stvara u tri tematska ciklusa: Kako su živjeli i oblačili se naši stari, Jaslice te Marijanski ciklus. Izlagala je u Hrvatskoj i širom svijeta. Dobitnica je mnogih međunarodnih nagrada i priznanja, između ostalih Nagrade za najboljeg stranog izlagača na izložbi 100 jaslica u Rimu, kao i Godišnje nagrade općine Jelenje za 2010. Članica je KERAMEIKON-a. Živi u Podkilavcu/Dražice.