History film festival u Crikvenici

Pariz 1900. – grad svjetla

Godine 1900. oči cijelog svijeta bile su uprte u Pariz. Radost i optimizam bili su na vrhuncu, a u travnju te godine otvorena je Svjetska izložba (Exposition Universelle), koju je razgledalo 51 milijun posjetitelja, od toga polovina stranih. Pariz je postao izložbeni grad, predstavljajući najnovija tehnička i znanstvena dostignuća. Prednjačio je i po raskoši, avangardnim umjetničkim galerijama, živahnim kabareima, vrhunskoj modi i elegantnim Parižankama. U tom novom svijetu smatralo se da rat pripada prošlosti. Nitko nije zamišljao da će za 14 godina razdoblje mira i blagostanja biti zakopano u blatu rovova Prvog svjetskog rata. U filmu je korišten izuzetno bogati arhivski materijal koji ilustrira prvo globalizirano društvo, povezano željeznicom, prekooceanskim brodskim linijama, zrakoplovima i telefonom. Ta čuda znanstvenog svijeta poticala su osjećaj čarobne lakoće i euforije.

Redatelj –  Hugues Nancy bavi se suvremenom političkom i kulturnom poviješću. Filmovi: Papa Franjo: Vatikanova posljednja prilika (2015.), Žene u ratu (2015.), Louis Renault i Andre Citroën: utrka stoljeća (2011). Za film Picassovo naslijeđe (2013.) dobio je nagradu Najbolji portret na FIFA-i (Montreal), a nominiran je na FIPA-i (Biarritz).

Unuk

Godine 2014. na tlu koncentracijskog logora Auschwitz Eva Mozes Kor, žena koja je preživjela holokaust, simbolično je posvojila Rainera Hoessa, unuka zapovjednika Auschwitza. Njih dvoje zajedno se bore protiv neonacizma, rasizma i ksenofobije u današnjem svijetu.

Redatelj – Aleksandar Reljić novinar i urednik u Dokumentarno-obrazovnom programu Radio televizije Vojvodine. U svojim filmovima bav se temama ksenofobije, nacionalizma, ratnih zločina, međuetničkih odnosa i zaštitom ljudskih prava.

Slučaj Johanne Langefeld

Nepoznata priča o Johanni Langefeld, glavnoj SS-ovoj nadzornici nacističkih koncentracijskih logora u Auschwitzu i Ravensbrücku, koja je 1946. pobjegla iz zatvora u Krakowu, gdje je čekala suđenje. Njezin su bijeg organizirale njene nekadašnje žrtve – poljske zatvorenice koncentracijskog logora Ravensbrück. Zašto su preživjele logorašice Ravensbrücka pomogle SS-ovki u izbjegavanju smrtne kazne?  Filmska ekipa istražuje okolnosti ovoga bijega.

Redatelj – Wladek Jurkow novinar i scenarist, autor je brojnih dokumentarnih filmova i TV programa. Član je poljskih arheoloških misija u Egiptu i Sudanu.

Uhodeći Černobil – istraživanje nakn apokalipse

Tri desetljeća nakon najpoznatije svjetske nuklearne katastrofe, ilegalni planinarski avanturisti (poznati kao stalkeri), zaljubljenici u ekstremne sportove, umjetnici i turistički poduzetnici započeli su istraživati tajnoviti, sablasni krajolik Černobila, u kojem su drveće i šumske životinje preuzele napuštenu zemlju. Dok se preživjeli nastavljaju suočavati s neiskrenim pokušajima vlasti u prikrivanju razmjera katastrofe, a čovječanstvo suočava s novim nuklearnim incidentima poput onoga u Fukushimi – Černobil se pretvorio u bizarnu turističku atrakciju, privlačeći zaljubljenike u post-apokalipsu.

Redateljica – Iara Lee Brazilka je korejskog porijekla, aktivistica za ljudska prava i osnivačica/direktorica Cultures of Resistance Network. Usredotočuje se na Bliski Istok i Afriku. Filmovi su joj prikazivani na Berlinaleu i Sundanceu.

Sanja Škrgatić