Fedor Vučemilović – OTVORENI FOTOGRAFSKI KONCEPTI

Kao fotograf, konceptualni i postkonceptualni umjetnik pojavio se nakon dominacije tzv. „umjetničke fotografije“, što znači medijskih, vizualnih, plastičnih i likovnih eksperimenata modernističkih i neoavangardnih fotografa

U srijedu, 9. rujna 2020. u prostoru Galerija Prsten i PM Doma hrvatskih likovnih umjetnika s početkom u 19 sati otvorit će se samostalna izložba Fedora Vučemilovića – OTVORENI FOTOGRAFSKI KONCEPTI.

Izložba Fedora Vučemilovića s preko 100 fotografija pruža retrospektivni uvid u njegovo eskperimentalno stvaralaštvo na granicama konceptualne i medijske umetnosti. Suočava nas s novim modalitetima vidljivog, prikazivog i nevidljivog.

”…Fedor Vučemilović rođen je u obitelji fotografa u Splitu. Završio je Školu za primijenjenu umjetnost, Odsjek fotografije i Akademiju za kazalište, film i televiziju u Zagrebu na Odsjeku filmskog i televizijskog snimanja. Aktivno je sudjelovao u stvaranju Poletove škole fotografije i bio urednik fotografije Studentskog lista. Radio je na svim područjima fotografskog rada – foto novinarstvo, fotografska propaganda, dokumentarna fotografija, modna fotografija, snimanje umjetničkih djela i projekata, npr. produkcije konceptualnog umjetnika Brace Dimitrijevića, Grupe šestorice autora, časopisa Maj 75, itd. Njegova istraživanja vezana su uz snimateljski rad na filmu i videu. Bio je direktor fotografije i snimatelj video spotova, kao i niza filmova. Može se reći da je kao fotograf i direktor fotografije te kao snimatelj sudjelovao u izgradnji vizualnog identiteta alternativne kulture u Zagrebu sedamdesetih i osamdesetih godina dvadesetog stoljeća.

Kao fotograf, konceptualni i postkonceptualni umjetnik pojavio se nakon dominacije tzv. „umjetničke fotografije“, što znači medijskih, vizualnih, plastičnih i likovnih eksperimenata modernističkih i neoavangardnih fotografa. U odnosu na fotografiju kao „tehničku sliku“ izuzetnih i imanentnih vizualnih, plastičkih i likovnih odlika, razvio je hladan fotografski diskurs koji je naglasio dokumentarne, a zatim i konceptualne aspekte fotografskog rada: od analize do produkcije „nove“ ili „kulturološki alternativne“ stvarnosti. Njegova fotografija uvijek prikazuje više od onoga što se vidi – njom se komunicira umjetnički i kulturni događaj iako prikazuje statičku situaciju ili isječak iz događaja koji se razvija u urbanom prostoru, npr. na otvorenju izložbe, u mikro ili makro kulturnoj situaciji.

Posebno polje istraživačkog i interventnog umjetničkog rada Fedora Vučemilovića polje je konceptualne i postkonceptualne fotografije. Kao jedan od umjetnika iz Grupe šestorice autora bio je aktivan na hrvatskim i jugoslavenskim umjetničkim scenama „nove umjetničke prakse“ od 1975. godine. Naglašava i fokusira važnost medijskog (fotografija, tiskani mediji, film, video, TV) i postmedijskog (akcije, instalacije) istraživanja i eksperimenta u suvremenoj vizualnoj umjetnosti…”

Iz teksta predgovora
Miodrag Šuvaković