Izložba nagrađenih radova s Trećega međunarodnog studentskog bijenala

Tema Bijenala je ljepota – kako je stvoriti ali, još važnije kako je prepoznati u današnjem svijetu prepunom vizualnih fascinacija

Kako preživjeti ljepotu?
Osijek, Galerija Knifer, 30. 6. – 13. 7. 2020.
Otvorenje 30. 6. u 20 sati

Po treći puta u posljednjih šest godina Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku organizirala je Međunarodni studentski bijenale. Krajem prošle godine on je održan u prostoru zagrebačke Laube i u tom fascinantnom ambijentu industrijske arhitekture doživio je svoju novu afirmaciju. Podsjetimo, tema najnovijega Bijenala bila je ljepota – kako je stvoriti ali, još važnije, kako je prepoznati u današnjem svijetu prepunom vizualnih fascinacija. Budući da je već u tradiciji Studentskog bijenala da nagrađene radove predstavi i izvan užega prostora u kojemu je izložba održana, ove godine Bijenale gostuje u gradu iz kojega je i krenulo – u sjajnom novom prostoru Galerije Knifer u centru Osijeka. U sklopu Osječkog ljeta kulture, lokalna publika moći će od 30. lipnja do 13. srpnja vidjeti pet nagrađenih radova studenata pet europskih umjetničkih akademija i pet potpuno medijski različitih radova. S druge strane, radi se o pet radova povezanih jednom ključnom suprotnošću – odnosom forme i specifičnih trenutaka njezina de-formiranja. U svijetu materijalnih užitaka, kreiranje i destrukcija postaju sveobuhvatna metafora ljepote, a koja se pak rastvara i nestaje u medijskom spektaklu svakodnevice.

Prva nagrada nazvana je po jednom od doajena medijske umjetnosti u Hrvatskoj, Ivanu Ladislavu Galeti, a dodijeljena je Kelvinu Atmadibrati, studentu s Royal College of Art u Londonu. Njegov performans Forcing Hyacinth traje nekoliko sati, sve dok u posudi ima vode koju umjetnik puhanjem kroz cjevčicu iz tekućeg stanja pretvara u pjenu, tj. u drugi oblik materijalne vidljivosti, a tijekom kojega procesa mladi performer pozicije vlastitog tijela također podvrgava “tekućim” promjenama, mijenjajući formu i položaj. Drugonagrađeni rad Johanne Locher sa Staatliche Akademie der Künste u Karlsruheu je suptilna video reprezentacija učinka vjetra na razmeđi apstraktnog filma i “pokrenutog crteža” uz dodavanje prirodnog i umjetno generiranog zvuka. Ovdje je riječ ne samo o dalekim reminiscencijama na umjetnost akcionizma, kao u prvome primjeru, nego i o konceptualnoj umjetnosti koja se razvija u smjeru postkonceptualnih praksi od druge polovice 70-ih godina do danas. Oba rada dobivaju na snazi i uvjerljivosti kada im pridružimo trećenagrađeni, koji manipulira osjećajem destrukcije: u radu Ree Vogrinčič s Akademije za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani ljepotu se nastoji uskladiti s emocijom uništavanja, iz čega proizlazi zaključak da umjetnici ljepotu mogu prepoznati u bilo kojem trenutku prijenosa iz ideje u formu, i obratno. Ljepotu danas podjednako pronalazimo u činu konstrukcije i destrukcije, materijalizacije ideje i dematerijalizacije forme.

Dokaz tomu jest da je dobitnica jednog od dvaju specijalnih priznanja, Valentina Damjanović s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, time što je svoj rad nazvala Matrix, istovremeno ga prizvala u svijest i kao medij (cinčana ploča) i kao sliku (odraz stvarnosti), pretvarajući materijalno u nematerijalno i obratno. (Re)formulacija oblika ljepote odnosi se i na rad Mariete Vulić s Umjetničke akademije u Splitu, koja je također dobila specijalno priznanje žirija, u kojemu snimljenu transformaciju tijeka povijesti u ambijentu antičkih tragova urbane jezgre grada Splita prezentira kao konceptualnu gestu: prići, ali ne i ući – to je credo ove autorice, koja dokumentira nasilje nad poviješću i kreativnošću, postojanjem i poricanjem postojanja jednoga slikarskog ateljea u povijesnoj jezgri grada.

Irena Kelemen

Kako preživjeti ljepotu
Ljetni broj Zaprešićkog špigla donosi pregršt informacija, intervjua i putopisa
Nakon proljetne stanke pokazujemo kako korona nije zaustavila aktivnosti. Dapače! Radilo se kod kuće, radilo se online, a odmah nakon …
Drveni paviljoni postavljeni i na Klobučarićevom trgu
Danas su na Trgu Ivana Klobučarića u Rijeci u sklopu projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, postavljena tri drvena …
Harmonija nejednakog Tihomira Lončara
Tihomir Lončar slika stvarno nestvarni svijet, i kuće i vrtove i cvijeće i drveće i nebo i zime i ljeta …
Čuvari zaborava – u Splitu otvorena izložba Moslavačkog štrka
U galeriji Gradske knjižnice Marka Marulića u Splitu (Ulica slobode 2), 7. srpnja 2020. otvorena je izložba slika Popovačke udruge …
Natječaj za izlaganje u HUIU galeriji u 2021. godini
Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika poziva autore i autorske timove (koji djeluju na polju primijenjene umjetnosti) da predlože programe za HUIU …
Kreće manifestacija u jedinstvenom ambijentu Ljetne pozornice Bundek
OD ČETVRTKA  9. sepnja OSVJEŽITE LJETO KONCERTIMA Ovog četvrtka 9.7. manifestaciju otvara Tamburaški orkestar Hrvatske radiotelevizije pod vodstvom Siniše Leopolda, …
Zdrava kozmetika i kozje miljeko
Kako je hrvatska koza postala kraljica higijene? Mlijeko ovog stada postalo je sinonim za ljepotu i higijenu Kozje mlijeko već …
Željka Gradski: PAINTHING
Ovim projektom, nastalim neplanirano i pod svojevrsnom prisilom, autorica nas pripušta sasvim blizu osobnom, a to je kod umjetnika proces …
Nataša Bezić: KALEIDOSKOP STANJA
Dekretom se ukidaju prava pod raznim izgovorima, npr. zaštite sigurnosti. Možemo se upitati u kojoj mjeri je istina da je …
Novi val korone – dnevno oko 50 pozitivnih
52 nova slučaja u protekla 24 sata, u bolnicama ukupno 89 osoba U protekla 24 sata zabilježena su 52 nova …
BETI – novi zanimljivi video spot Natali Dizdar
Iza BETI, novog imena na domaćoj glazbenoj sceni, kriju se Natali Dizdar i članovi grupe Mayales: Vlado Mirčeta, Luka Geček …
DOBRE ZVIJEZDE MLIJEČNE STAZE
U svojem novom romanu Marina Horkić zadire u jedno od najosjetljivijih razdoblja naših prostora, pedesetak burnih godina tijekom kojih su …