Skip to content

SANDRA STERLE – RAZLOMLJENI FILM

Odnos djeda i unuke izgrađen je na kontrastu između arhiviranja emocija i hladnog, brutalnog javnog nadzora digitalne ere

Pridržavajući se svih mjera preporuka Nacionalnog stožera civilne zaštite, otvorenje izložbe bit će na otvorenom, ispred glavnog ulaza u Dom HDLU, u četvrtak, 28.5.2020. u 19.00 sati

četvrtak, 28.5.202019.00 sati u Galeriji Bačva, Doma HDLU  (Trg žrtava fašizma 16) otvorit će se izložba Sandre Sterle, Razlomljeni film.
 

“Sandra Sterle dolazi s istovremeno suptilnim, ali i invazivnim projektom. Ona je u procesu rekonstrukcije svjesna krhkog stanja osobnog pamćenja kad kronologije iznevjere, informacije se preklapaju, a emocije isplivaju. Radi s osobnim arhivom, istovremeno ga dovodeći u pitanje, naglašavajući ljepotu post-dokumentacije gdje se činjenice i fikcija miješaju. Koristi sjećanje i maštu,  istovremeno tvrdeći da su stvarne priče iz stvarnog života proizvod našeg mozga, a mozak nam je mrtav ako se ne promatra iz dinamičke perspektive koja je više povezana s kvantnom fizikom, nego sa statičnom linearnošću. Još je izazovnije pričati priče o drugima koristeći naš um, koji filtrira informacije kroz različite slojeve. Odnos djeda i unuke izgrađen je na kontrastu između arhiviranja emocija i hladnog, brutalnog javnog nadzora digitalne ere. Promatranje može biti sredstvo potlačivanja, kontrole, zadovoljstva ili cenzure, ali može se poništiti i u protu-nadzoru. Umjetnica dekonstruira sam koncept nadzora, hijerarhijsku viziju. Pohrana podataka je činjenica svojom sposobnošću praćenja i snimanja, ali je također i fikcija jer ne uspijeva djelovati etički kao ni obuhvatiti i definirati čovječanstvo i njegove složene osobine… Pohrana podataka je alat koji može biti koristan, ali ne može ne može zamijeniti sjećanje životinjskog mozga. Pristup Sandre Sterle može se promatrati kao poetičan, no on je i posljedica svjesnosti na križanju osobne i umjetne memorije. Odlučila je raditi s obje, miješajući ih te prihvaćajući maštu kao komplet za preživljavanje u svako doba.”

Iz predgovora, Olivia Nițiș

BIOGRAFIJA UMJETNICE

Sandra Sterle se bavi filmom, instalacijama, intervencijama, fotografijom i performansom. Profesorica je na Umjetničkoj akademiji u Splitu, Hrvatska. Diplomirala je Kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i nastavila studij na Odsjeku za film i video pri Kunstakademie u Dusseldorfu (1995.-´96.) u klasi Nan Hoover. Njeni su radovi bili izloženi i izvedeni u različitim kontekstima, u prostorima poput Kunsthalle Fridericanum, Kassel; Muzej Ludwig, Aachen; Museum voor Moderne Kunst, Arnhem; Gate Foundation, Amsterdam; Galerija W139, Amsterdam; Museo National Centro de Arte Reina Sofia, Madrid; Instytut Sztuki Wyspa, Gdansk; Galerija Lokacija 1, New York; Artist Space, New York. Njeni su radovi dio nekoliko javnih arhiva te zbirki MMSU, Rijeka, Umjetničke galerije, Split kao i privatnih zbirki.
 

BIOGRAFIJA KUSTOSICE

Olivia Nițiș je kustosica i povjesničarka umjetnosti-istraživačica na Institutu za povijest umjetnosti G. Oprescu Rumunjske akademije. Doktorirala je vizualne umjetnosti te je autorica je Istorii marginale ale artei feminist (Marginalna povijest feminističke umjetnosti), Vellant, Bukurešt, 2014. Potpredsjednica je udruge Experimental Project Association u Bukureštu, organizatorica Međunarodnog bijenala eksperimentalnog graviranja, članica je Međunarodnog udruženja likovnih kritičara od 2009. te regionalni koordinator za The Feminist Art Project (Sveučilište Rutgers, New Jersey) od 2008. godine.

Projekti na kojima je radila uključuju: Statement: I Advocate Feminism, ArtPoint, Kulturkontakt, Beč, The Poetics of Politics, Propaganda Gallery, Varšava, 2012., Good Girls. Memory, Desire, Power (sa Bojanom Pejić), National Museum of Contemporary Art, 2013., Circumstances Favorable to Natural Selection, Victoria Art Center within IEEB6, 2014.-2015., MonuMental Histories, Gabroveni Arcub 2016., The Principle of Migration, New York Foundation for the Arts 2019.