Valentina Supanz Marinić nam predočava vrlo snažnu viziju budućnosti, od koje nas možda dijeli tek slučaj

PREDGOVOR

U radovima Valentine Supanz Marinić pred nama se otvaraju fantazmagorični prizori krajolika, gotovo chiricovski, metafizički, ispražnjeni od života i postojanja. Zamišljeni je to i negostoljubiv svijet, zagušen neonskim dimom i otežalim, toksičnim zrakom. Postapokaliptičan scenarij koji podsjeća na scene iz romana Cesta Cormaca McCarthyja. Svijet bez sunca, mračan i okrutan, uništen nekom neimenovanom kataklizmom čije smo pojavnosti bolno svjesni. Njezin repertoar motiva vrlo je sličan na svim radovima. Priroda postaje neprirodna, a ljudi, u kombinezonima i s maskama na licu tek su simbolične figure propasti. Postapokaliptičan svijet udara nas u lice neonskim bojama koje umjetnica koristi kako bi još više naglasila toksičnost. Nebo postaje žuto, voda ljubičasto-zelena, a raslinje mrtvo ili čudno. Naelektrizirani horizonti tišine gube se u sumrak (čovječanstva?), a ljudi se pojavljuju samo s leđa, u odjeći koja jasno daje do znanja da se osoba nalazi u svijetu u kojem bez zaštitne opreme ne bi mogla preživjeti. Njihova je odjeća crvene boje. Boje koja je emocionalno intenzivna, boja vatre,  krvi i opasnosti. Ona nas dodatno upozorava da svijet u kojem se nalazimo ne ide u pravom smjeru. Čovjek hoda po rubu propasti, besvjesno tumarajući od jedne do druge bezvrijedne vijesti na svom mobitelu.

Pridržavajući se svih mjera preporuka Nacionalnog stožera civilne zaštite, 12. svibnja 2020. u Galeriji Karas (Zvonimirova 58) otvorit će se izložba Valentine Supanz Marinić pod nazivom Toxicity. Samo otvorenje bit će virtualno i moći ćete ga vidjeti na Facebook stranici HDLU, a izložbu ćete moći posjetiti od 13. svibnja.

Životinje koje se pojavljuju na slikama ne daju očekivani mir (krdo jelena, galebovi, pas). Baš naprotiv, poput dokumentaraca o černobilskoj zabranjenoj zoni, gdje životinje, neovisno o katastrofi, nastavljaju život, ali u genetski znatno izmijenjenom obliku, dodatno nas zastrašuju, postajući potpuno nepredvidive za čovjeka. Valentina nam predočava vrlo snažnu viziju budućnosti, od koje nas možda dijeli tek slučaj. Efikasno koristi psihologiju čovjeka, postavljajući pred nas prostore koji nisu imaginaran, nedodirljiv svijet nečije noćne more. To su poznati prostori poput savskog nasipa ili AKC Medike, gdje umjetnica ima atelje, ali čiji izgled ne odudara značajno od tih zastrašujućih prizora s platna. Time nelagoda promatrača postaje još jača. Promatrač postaje apsolutno svjestan uznemirujuće istine o alarmantnom stanju okoliša o čemu slušamo na svim medijima, ali se, u duhu trenutne situacije s epidemijom koronavirusa, i zabrinuto zapituje hoće li u slučaju neke goleme krize doći i do urušavanja civilizacijskih normi te hoće li se u svemu tome jedan prosječan homo vulgaris uopće snaći ili nam prijeti potpuna ekstinkcija. Time je Valentinin rad aktualan i angažiran te jasno daje do znanja da umjetnost ne može, i ne smije, biti odvojena od stvarnosti, imuna na ozbiljna pitanja i zatvorena unutar zidova ateljea.

„Ležao je slušajući vodu kako kaplje u šumi. Dno dna. Hladnoća i tišina. Pepeo nekadašnjeg svijeta, raznošen svud po praznini turobnim i nestalnim vjetrovima. Otpuhan, razbacan i ponovno otpuhan. Sve se otrglo s veza.“ Cormac McCarthy, Cesta

Autorica: Nika Šimičić

*Napomena*

  • Na ulazu u Galeriju nalazi se bočica s dezinfekcijskim sredstvom za posjetitelje, koji su obavezni dezinficirati ruke pri ulasku u Galeriju.
  • Čuvarica na ulazu u Galeriju imat će zaštitnu masku i rukavice te kontrolirati broj posjetitelja. U Galeriji istovremeno može biti do maksimalno 5 ljudi.
  • Posjetitelji su dužni održavati razmak od 2 metra.
  • Dodirivanje eksponata nije dozvoljeno.
  • Kvake, te sve ostale površine za koje se uoči da ih posjetitelji često dodiruju, redovito će se dezinficirati.

Molitva krunice s papom Franjom
Marijanska svetišta u svijetu, povezana s papom Franjom iz Lurdske spilje u Vatikanskim vrtovima, danas će poslijepodne upraviti Mariji, Djevici i Majci, molitvu …
Otvorene “Skice iz Edena” akademske slikarice Edit Glavurtić
Cvijet je tek polazište za gradnju likovne priče koja vrlo brzo nadilazi pojam polazišnog motiva i započinje vlastiti život – život proizašao iz …
Beč nastavlja borbu protiv toplinskih otoka
bečka gradska uprava intenzivno ulaže u razne projekte kojima tijekom ljetnih mjeseci nastoji sniziti visoke temperature u pojedinim dijelovima austrijske prijestolnice, a ozelenjavanje …
Piknik u vinogradu
U izletištu vinarije Kos Jurišić tijekom vikenda nude se košare s toplim kruhom, domaćom hranom i vinima, a u vinogradu se bale sjena …
Zrnka Šulak – Čipka u keramici
Motivi i kompozicijska rješenja lepoglavske čipke poticaj su i nadahnuće varaždinskoj keramičarki Zrnki Šulak U srijedu, 3. lipnja u utvrdi Stari grad Gradskog …
“Sve bio je ritam” knjiga Borisa Leinera o hrvatskom rocku od Azre do danas
Nezaustavljiva sila Leinerovog ritma isprepletena scenama razuzdanog rock'n'roll života otkriva dosad nepoznatu stranu najvažnijih protagonista Novog vala Nakon više od četiri aktivna desetljeća …
MALI ŽENSKI RAZGOVORI SA KNJIŽEVNICOM SANELOM VRKLJAN
Pišem zato što to osjećam kao svoj poziv. To sam ja.
Cubismo i Jazz orkestar HRT-a predstavljaju “Tumbao”
Cubismo, omiljeni bend koji već 25 godina donosi plesne ritmove domaćoj publici pripremio je pravu glazbenu poslasticu. U godini kada slave četvrt stoljeća …