Bečka se gradska uprava već godinama zalaže za smanjenje emisije ugljikovog dioksida i automobilskog prometa u svom gradu tako što poboljšava mrežu javnog prijevoza

O uspješnosti mjera gradske uprave svjedoči i činjenica da je ove godine postavljen novi rekord od 852.000 prodanih godišnjih karata za javni prijevoz, što je porast od 30.000 karata u odnosu na prethodnu godinu i nevjerojatnih pola milijuna karata u odnosu na 2011. godinu. Time je broj godišnjih karata četvrtu godinu zaredom premašio broj prijavljenih osobnih automobila.

 „Zadovoljna sam pozitivnim razvojem. Sredstva javnog prijevoza koja dobro funkcioniraju uvelike doprinose zaštiti klime u našem gradu. Tako da onaj tko se odluči za godišnju kartu za bečki javni prijevoz umjesto za automobil, godišnje uštedi 1,5 tonu ugljikovog dioksida koji je štetan za okoliš”, kazala je Ulli Sima, članica bečkog poglavarstva za zaštitu okoliša.

Kako bi se taj pozitivan trend nastavio, bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien” ove će godine uložiti 368 milijuna eura u modernizaciju i širenje mreže javnog prijevoza kao i u mjere protiv klimatskih promjena. Velike su uštede energije i CO2 već ostvarene uvođenjem električnih autobusa duljine osam metara na dvije bečke linije, stoga su u testnu fazu pušteni autobusi od čak dvanaest metara, a ove će godine i po prvi puta biti testiran autobus s pogonom na vodik. Bečkim ulicama od lipnja 2019. prometuju i dva autonomna autobusa bez vozača koji su dosad prešli gotovo 4.000 kilometara i prevezli više od 4.500 putnika.

„Godišnja karta u iznosu od 365 eura zajedno s najbolje razvijenom mrežom javnog prijevoza već devet godina potiče sve više Bečanki i Bečana da počnu koristiti autobuse, tramvaje i podzemnu željeznicu. I ove godine proširujemo ponudu za naše putnike. Produžit ćemo tramvajsku liniju O sve do četvrti Nordbahnhofviertel, modernizirat ćemo vozni park autobusa i tramvaja te obnoviti naše stanice i tračnice. Ulagat ćemo i u još veću sigurnost”, ističe Günter Steinbauer, direktor poduzeća „Wiener Linien”.

Matea Čuljak

Ab 7. Jänner 2014 sind die neuen umweltfreunlichen CITARO Gelenksbusse des Herstellers Mercedes-Benz im Einsatz.

  • Abbott proizveo jednostavni uređaj i test koji pozitivne osobe na koronavirus otkrije za samo 5 minuta
    Američka Agencija za hranu i lijekove FDA odobrila je za hitnu upotrebu test za COVID-19 koji donosi rezultate za virus pozitivne osobe za samo pet minuta, a za negativne na virus za 13 minuta Abbott Laboratories tvrdi da bi njihov ID COW COVID-19 uređaj mogao dramatično promijeniti bitku protiv novog koronavirusa u SAD-u. Test se … Read more
  • Od testiranih osoba imamo ukupno 657 žaraženih
    U ovoj fazi najvažnije je što je stanovništo Hrvatske na vrijeme otišlo u izolaciju svojih domova. Međutim, potrebno je testiranje znatno većeg broja uzoraka i naravno prije svega bolnička oprema tj. respiratori te zaštitna odjeća u dovoljnoj količini Od testiranih osoba trenutno je otkriveno 657 zaraženih, a testiramo mali broj osoba Preminulih je ukupno pet, … Read more
  • Pogledajte snimke iz zraka Zagreba, Medvednice i Zagorja nakon potresa
    Pripadnici Gardijske oklopno-mehanizirane brigade od nedjelje, 22. ožujka angažirani su na terenu, gdje gotovo 12 sati na dan iz zraka besposadnim zrakoplovnim sustavom i georadarom snimaju područja pogođena potresom: grad Zagreb, Medvednicu i dijelove Hrvatskoga zagorja, priopćeno je iz MORH-a. Na čelu te brigade je zapovjednik Vojno-obavještajne satnije bojnik Mario Maslov. Snimanje iz zraka besposadnim … Read more
  • Đikić: Sudjelovanje građana u borbi protiv pandemije je ključno
    Znanstvenik Ivan Đikić poručio je da Hrvatska ulazi u najkritičniju fazu borbe protiv koronavirusa, u kojoj je sudjelovanje građana ključno, pa je nakon razgovora s ministrom zdravstva Vilijem Berošem pozvao javnost da slijedi stručne preporuke važne za svladavanje pandemije U Hrvatskoj smo do sada pravilnim javnozdravstvenim mjerama uspjeli spriječiti nekontrolirano širenje virusa. Međutim, situacija u zadnjih tjedan dana ukazuje … Read more
  • Tko će imati prednost na respiratore?
    Broj osoba oboljelih od koronavirusa u Italiji, Francuskoj i Španjolskoj popeo se toliko visoko da su se zdravstveni sustavi tih zemalja našli pod velikim opterećenjem. Respiratora nema dovoljno za potrebe svih pa je u nekim slučajevima potrebno odučiti tko ima prednost Posljednjih dana sve više slušamo da stariji pritom izvače deblji kraj te da ih … Read more