CeKaTe teatar kreće s programom Škola u kazalištu

Kako bi približili učenicima osnovnih i srednjih škola kazališne sadržaje CeKaTe teatar Centra za kulturu Trešnjevka kreće s programom “Škola u kazalištu” u sklopu kojeg će izvoditi predstave lektirnih naslova te teme vezane uz povijesne likove i likove iz narodne predaje

Nakon predstave održat će se okrugli stol s glumcima i redateljem, na kojem će učenici moći postaviti pitanja. 

Prva je na redu inscenacija Gogoljeve “Kabanice” u produkciji Drame Plus i HNK Zadar u petak, 14. veljače s početkom u 20 sati. “Kabanica” je glasan protest protiv ugnjetavanja malog čovjeka, protiv socijalne nejednakosti i nepravde. U tematskoj osnovi to je predstava o ukazivanju na suprotnost, s jedne strane su okrutnosti i birokratske zatupljenosti ličnosti na višim položajima, a s druge strane jadne sudbine nižih društvenih slojeva. Suprotnost tih dviju strana prikazat ćemo kroz suprotstavljanje jednog Akakija Akakijeviča i jedne samouvjerene i napuhane ‘visoke ličnosti’, kojoj se sam Gogolj narugao smještajući je na vrlo nisku inteligencijsku razinu. Tako ćemo osim suprotnosti otkriti i besmislenost tadašnjeg, a i današnjeg društvenog poretka. Jer kao što je i sam Gogolj rekao, kazalište služi za podizanje nacionalne kulture, ali i za razvijanje socijalne osviještenosti, tako što će vjerno odraziti sliku društvenog života, pokazujući sve njene rane i bolesti. Kabanica je antologijska Gogoljeva novela. Svi smo mi izašli iz Gogoljeve Kabanice, izjavio je Dostojevski ističući njegovu važnost za rusku književnost realizma. I zaista, većinu onoga što je Gogolj uveo u književnost, Turgenjev, Tolstoj i Dostojevski razvijali su svaki u svom smjeru.

Škola u kazalištu nastavlja se u petak, 13. ožujka u 20 sati s “Viteškim (lovačkim) pričama” UO Točka na i, nastalim na hrvatskim legendama i usmenoj predaji. Predstava je autorski projekt koji obrađuje ljubavne odnose tijekom povijesti, koristeći pritom kao inspiraciju hrvatsku mitologiju. Priča počinje kada glumački par koji zajedno vodi nezavisno kazalište dobije zadatak postaviti predstavu inspiriranu hrvatskim ljubavnim legendama. Prolazeći neke poznate domaće ljubavne mitove (koji su povijesno utemeljeni: Dobrila i Miljenka, Crna Kraljica, Veronika Desinić), moderni mladi par preispituje tadašnje ljubavne priče kroz današnju vizuru i svoje osobno iskustvo.Postavlja pitanje što možemo naučiti od ljudi iz nekih drugih vremena koji su objektivno imali mnogo više ekonomskih i socijalnih nestabilnosti te jesmo li kao moderni ljudi zaboravili cijeniti i voljeti jedni druge?

Krležini “Glembajevi” u produkciji Eurokaza i režiji Branka Brezovca na rasporedu su u petak, 17. travnja i petak, 15. svibnja s početkom u 20 sati. Iznimno je to zanimljiva inscenacija Krležinog klasika, koja se estetski približila Krležinom stvaralaštvu iz ekspresionističke faze, kada je pisao svoje Legende. Glembajevi su neka vrsta rendgena te bezosjećajnosti, koja i iznimke svojih pravila ne uspijeva presaditi u vrt razuma, već ih priklapa uz tvrde korijene dalekih nejasnoća i mutnih početaka. U tom je smislu lik Leonea, sina starog Glembaja nepodnošljivo dvostruko razapeta figura između krivnje Edipa i pravde Robina Hooda, a stari je Glembay transfiguracija sveprisutnih novovjekovnih tajkuna.

Iako su prvenstveno za škole zbog okruglog stola nakon izvedbe, sve su predstave otvorene za javnost. Uz njih na rasporedu Centra za kulturu Trešnjevka nalaze se “Šetači pasa” Kazališta Tragači 7. veljače i 3. travnja u 20 sati, “Kabanica” Drame Plus i HNK Zadar 15. veljače u 20 sati, predstava za djecu “Ljubiti, samo ljubiti” Teatra Poco Loco, “10 pjesama koje su označile kraj mog ljubavnog života” Ivana Ožegovića 9. i 10 travnja u 20 sati te Eurokazovi “Glembajevi” 16. svibnja u 20 sati. 

GLEMBAJEVI Eurokaz, 17. travnja u 20 sati