Boja i dinamika konstanta su Božinih fotografija. Svaka snimka prožeta je unutrašnjom dinamikom, pokretom, sve se giba.

YUNNAN – GRAFIKA RIŽINIH POLJA

Poznavatelji Božidara Kasala dobro znaju koje su njegove dvije velike strasti. To su putovanja i fotografija. Znatiželja ga je kroz godine odvela na sve strane svijeta, a svoj doživljaj krajeva, koji su mnogima potpuno nepoznati, pretočio je u fotografije koje nisu tek puki dokumentarni ili turistički foto zapis. Božo vješto bira što će uključiti, a što isključiti iz fotografije, dajući tako svoje jedinstveno viđenje scene koje najbolje predstavlja njegov kreativni i umjetnički izričaj. Svaka nova zemlja nova je i drugačija priča, svaki povratak s puta nova je izložba koja se dugo pamti.
Četiri tjedna boravka u Kini 2017., u kineskoj pokrajini Yunnan, nova je fotografska priča kroz trideset fotografija, priča o rižinim poljima i ljudima tog kraja.

Niz od dvanaest fotografija rižinih polja velikog formata, stoljećima oblikovanih i kultiviranih, uglavnom od strane nacionalne manjine Hani, kaleidoskop su boja i oblika koje Božo, odabirom kadra, vješto pretvara u fascinantne apstrakcije. U njegovim se fotografijama odražava čudesan svijet u kojemu su isprepleteni svjetlost i boja, zemlja i nebo u mijenama sunčeva puta, nepregledne kaskade koje se zrcale unutar vijugavih bordura, obrisi u izmaglici, zanimljive teksture i linije, tako da sve zajedno čini harmoničnu cjelinu. Grafika je samo okvir unutar kojeg će gledatelj s maštom pronaći svoje male svjetove.

No, Božo nije fasciniran samo rižinim poljima. On pronalazi ljepotu i u svakodnevnom životu stanovnika pokrajine Yunnan. Snima lokalni folklor, žene obučene u tradicionalne kostime, ljude na ulici u svakodnevnom poslu, majke s djecom ili samo djecu koja su uvijek spremna na poziranje, snima fasade i krovove ili detalje na kućama. Svaka od osamnaest fotografija kamenčić je koji tvori mozaik njihove svakodnevice.

Boja i dinamika konstanta su Božinih fotografija. Svaka snimka prožeta je unutrašnjom dinamikom, pokretom, sve se giba. Ljudi na ulici su u pokretu, rižina polja svojim vijugavim linijama asociraju na gibanje, a i kineska arhitektura sa svojim valovitim krovovima i figurama zmajeva ima te naznake. Jarke i svježe boje daju ljepotu i snagu svakom prizoru kojeg Božo odabere, bez obzira radi li se o pejzažu ili o uličnoj fotografiji.

Ovom izložbom Božo Kasal još jednom dokazuje svoj neumorni stvaralački kontinuitet i umjetničku ekspresiju.

Neda Rački, EFIAP

Božidar Kasal se fotografijom bavi od gimnazijskih dana, a posebno preko izlagačke sekcije Fotokluba Zagreb od 2007. godine. Sudjelovao je na više od stotinu natjecateljskih izložbi širom svijeta te na nekoliko desetaka kolektivnih i klupskih pred-stavljanja u domovini i izvan nje. Dobitnik je brojnih nagrada i pohvala u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 2011. godine nositelj je međunarodnog um-jetničkog fotografskog zvanja AFIAP.
Godine 2017. dodijeljena mu je vrlo prestižna hrvatska fotografska nagrada “Tošo Dabac“ za doprinos razvoju i promociji hrvatske fotografije u zemlji i svijetu.
U godinama 2017. i 2019. aktivno je sudjelovao u organizaciji Foto festivala u Australiji i Južnoj Koreji, gdje su te izložbe bile prva predstavljanja hrvatske fotografije ikada.
Sa stanovišta fotografske umjetnosti, najviše ga privlače zanimljivi pejzaži, putna i ulična fotografija, portreti ljudi u njihovim životnim ambijentima, priče iz njihove svakodnevnice. Posjetio je preko 60 zemalja svijeta i posjeduje impresivnu zbirku putnih fotografija, etnografskih detalja I portreta.
”Yunnan – Grafika rižinih polja” njegova je četrnaesta samostalna izložba.
Božidar Kasal živi i radi u Zagrebu kao član Fotokluba Zagreb.

Odabrala: V. Štalekar