Bečka Secesija od 7. prosinca ove do 10. veljače 2013. godine paralelno prikazuje tri nove izložbe izraelske umjetnice Yael Bartana, Amerikanke Liz Deschenes te Fione Rukschcio iz Austrije
Izraelka Yale Bartana će se bečkoj publici predstaviti instalacijom „Ako želite, to nije san“ koja je posvećena Sigmundu Freudu i Theodoru Herzlu, novinaru i osnivaču modernog političko-cionističkog pokreta.
Cilj instalacije je stvoriti trenutak kolektivne svijesti i pobuditi duh povijesti te po mogućnosti dobiti i nekoliko odgovora na toliko otvorenih povijesnih pitanja.
Fotografski opus američke umjetnice Liz Deschenes se bavi uvjetima nastanka fotografija i njihovim komponentama, a u posljednjih nekoliko godina ona radi isključivo s fotogramima tj. slikama koje nastaju bez uporabe fotoaparata. Riječ je zapravo o tehnici koja je stara koliko i sama fotografija, a tradicionalno je služila za prikazivanje silueta.
Za bečku je izložbu Deschenes osmislila seriju fotograma pod nazivom „Stereograph 1–16“, koja sadrži 16 radova nastalih u Beču.
Foto: iznad: Yael Bartana, Instalacija, Secession 2012, photo_Oliver Ottenschlaeger, Courtesy Annet Gelink Gallery, Amsterdam & Sommer Contemporary Art, Tel Aviv & artist
Fiona Rukschcio, retaped Rape, Secession 2012, photo Octavian Trauttmansdorff
Austrijanka Fiona Rukschcio pak u svojim filmovima, kolažima i projektima tematizira ženske rodne uloge, koncepte identiteta i rubna emocionalna iskustva. U okviru svoje izložbe u bečkoj Secesiji umjetnica će publici predstaviti svoj film „retaped Rape“ kao i ciklus fotografija koje dokumentiraju proces nastanka njezinih radova, kolaže te namještaj za sjedenje. Kao inspiracija za film je poslužio film „Rape“ od Yoko Ono i Johna Lennona koji je nastao 1969. godine.