Iako su kritičari neuobičajeno oštro ocijenili nedavnu premijeru popularne Verdijeve "Aide" u zagrebačkom HNK, prvenstveno zbog nekonvencionalne, na mahove autodestruktivne, ali i iznimno maštovite režije Balásza Kovalika, i izvedba u ponedjeljak 4. veljače do posljednjeg je mjesta napunila teatar

 
Publika naviknuta na staromodnija uprizorenja maksimalno je škrtarila na pljesku tijekom izvedbe, razmjenjujući jetke komentare, ali nije otišla kući nakon stanke. I dobro su učinili.
Jer u trećem i četvrtom činu koji spadaju u komorniji dio Verdijeva remek-djela predstavu je potpuno u svoje ruke preuzeo pouzdani dirigent Antonello Allemandi priuštivši publici dramatične obračune koje su predvodili na početku suzdržana, ali kasnije glasovno raskošna gruzijska sopranistica Makvala Aspanidze, bariton iznimno plemenita tona Siniša Hapač i prihvatljivi tenor George Oniani u zahtjevnoj ulozi Radamesa. S posebnom je pažnjom zagrebačka publika u paradnoj ulozi Amneris očekivala nastup Dubravke Šeparović Mušović, koja u HNK već priprema i Wagnerovu Ortrud iz "Lohengrina" čija je premijera najavljena za 22. ožujka.

Prvakinja Zagrebačke opere ulogu egipatske kraljevne već je izvodila u Brnu, Klagenfurtu, Tokiju, Osaki i Ljubljani, a ovom zagrebačkom u scenskom smislu poprilično osuvremenjenom interpretacijom potvrdila je svoju sceničnost, ali i glasovnu iznijansiranost koja je do izražaja osobito došla u sceni sudnice. Uz Luciana Batinića koji je pjevao Ramfisa i Sinišu Štorka u ulozi Kralja, posebno valja pohvaliti Željku Martić kao Svećenicu čiji je glas posebno lijepo zazvučao u gledalištu kazališta. I orkestar, ali i u masovnim scenama "Aide" maksimalno razigrani i angažirani zbor pokazali su puni angažman, koji je, doduše, publiku ostavio poprilično suzdržanom i strogom u svojim ocjenama.

Foto: S. Ćetković/HNK
Izvor: Vecernji.hr