Džana Mujadžić, Pariz
djananouvelles@gmail.com

Nana Aganovich: Rapsodija u plavom

Smotra engleske kreatorice južnoslavenskih korijena Nane Aganovich, koja je pohađala čuvenu londonsku Saint Martin’s školu i njezinog životnog pratitelja Brooke Taylora, po zanimanju – pisca, održana nedavno u pariškom Muzeju Suvremene Umjetnosti – čuvenoj Palači Tokyo, dobila je jako poziitivne kritike i privukla mnoštvo ljubitelja ovovremenog fashiona.

Vjeran davnašnjem konceptu labirinta, bosansko-engleski par je pokazao petu zajedničku kolekciju, u plavim tonovima. Sve nijanse nebo, azurne, tamno ili sljiva plave prava su ekskluzivnost, a obrađivanje tonova i nijansi jedne boje ističe kako svaka tkanina na drugačiji način upija boju, pa šalje različite svjetlosne efekte, posebno pri kretanju.

 

Nana Aganovich je pokazala značenje plave boje kroz historiju: najprije se zaustavila na Antičkoj modi, olimpijskih nijansi ili tonovima sto nadahnjuju maštanje o bogovima. Plavo je zastava brojnih kraljevstva, prije nego što je postalo republička boja. Potom najviše upotrebljavano u ostvarivanju radne odjeće, počevši od 19 stoljeća. Stilistica je uspješno uklopila sva značenja i kreirala vlastiti, jako privlačan sustav.

 

Kolekcija Aganovich zapanjuje, vjerovatno zbog činjenice da se njezino značenje mijenja i varira u svakom, odijevnom predmetu. Mantili su, najčešće, u modro noćnoj nijansi što ih čini namjerno ukočenim, podarujući im vojničku notu. Odjeća krojena od nebo plave svile podsjeća na oprave kolekcija "croisière", sto se oblače na luksuznim putovanjima brodom. Hlače su široke a gornji dijelovi skrojeni bez rukava, te čine da se zaboravi kako je kolekcija predviđena za slijedeći, hladni period.

 
Aganovich i Taylor

Akademija-Art.hr
22.03.2011.