Izlog suvremenog zvuka

“IZLOG SUVREMENOG ZVUKA”

Prvo izdanje festivala “Izlog suvremenog zvuka” održat će se u Studentskom centru (Galerija SC,Teatar &TD, MM centar) od 24. do 27. travnja 2013. godine.

Muzički salon Kulture promjene je pokrenuo novi projekt – četverodnevno glazbeno događanje Izlog suvremenog zvuka koje će se održati od 24. do 27. travnja u prostorima Studentskog centra: Galeriji SC, MM centru i Teatru &TD. Izlog suvremenog zvuka je festival u čijem je fokusu suvremena glazba odnosno suvremeni zvuk, shvaćajući suvremeno u širem smislu te riječi, a slijedeći time i samu koncepciju Muzičkog salona kakvu su je zamislili pjesnik i teoretičar književnosti Ante Stamać (utemeljitelj Muzičkog salona) i akademik Nikša Gligo (dugogodišnji umjetnički voditelj). Izlog suvremenog zvuka nije ograničen žanrovski, nije definiran stilom, niti je usmjeren promicanju određene poetike, što međutim nikako ne znači da nema vrlo jasne programske smjernice i zadane ciljeve. Novi glazbeni festival Muzičkog salona promiče i predstavlja glazbena istraživanja, razvoj tehnologije i kreiranje novih DIY instrumenata i softwarea, otvoren je mladima i otvara prostor za eksperimente, a glazbenike i skladatelje ne dijeli na akademski obrazovane i one koji su obrazovani izvaninstitucionalno, već upravo među njima potiče dijalog, međusobnu suradnju te razmjenu znanja i ideja. Upravo otvorenost koncepcije omogućava da se festivalski program mijenja i kreira prateći suvremenu glazbenu produkciju i pomičući svoj fokus ovisno o novim tendencijama. Program Izloga suvremenog zvuka obuhvaća nastupe tzv. nekonvencionalnih ansambala odnosno bendova, inter- i multimedijalne projekte, ali i teoretski dio kao vrlo važan programski segment: panel diskusije, predstavljanja i razgovore s autorima.

Program 1. Izloga suvremenog zvuka među ostalim uključuje izložbu grafičkih kolorističkih partitura D. B. Indoša, izvedbu video partiture Azot After Wain, luminoakustički field recording projekt Route 666 umjetničkog dvojca Lightune.G, skladbe Cowella, Messiaena i Parta u izvedbi pijanistice Sanje Vrsalović, udaraljkaški recital Kaje Farszky s djelima Rzewskog, Sueyoshija, Smitha, Xenakisa i Globokara, zatim koncert iznimnog improvizatora i osnivača skupine AMM – perkusionista Eddieja Prévosta s violonisticom Jennifer Allum i pijanisticom Marjolaine Charbin, predstavljanje austrijskog GOD Records labela za novu i eksperimentalnu glazbu uz nastupe glazbenika koji su objavljivali za tu etiketu, solistički nastup Alfonsa Santimonea (klavir i elektronika), …

Ulaz na sva događanja Izloga suvremenog zvuka je besplatan.

DBIndos-2

IZLOG SUVREMENOG ZVUKA – PROGRAM

Srijeda, 24.04.

18h Otvorenje izložbe grafičkih partitura i šahtofona DB Indoša i izvedba: „ni svi kraljevi ljudi…” (šahtofonija) @ Galerija SC (30′)
19h GOD Records predstavlja: prezentacija austrijskog labela za novu i eksperimentalnu glazbu i nastup Winfried Ritsch: Woodscratcher @ MM centar (50′)
20h Route 666 (luminoakustički field recording projekt umjetničkog dvojca Lightune.G) @ ulice grada (60′)
21h Alfonso Santimone (piano, live electronics): bIOport @ polukružna dvorana Teatra &TD (60′)
21,30h Route 666 @ ulice grada (60′)
22,30h No Repression @ MM centar (75′)
23h Route 666 @ ulice grada (60′)

Četvrtak, 25.04.

17h Predstavljanje aktivnosti Zavoda SPLOH i projektaNeposlušno @ kafić Teatra &TD (45′)
18h Packmess GP (Miodrag Gladović, el. gitara i 2 joysticka) @ MM centar (30′)
19h GOD Records predstavlja – duo adé: Freilassing (25′) & Slobodan Kajkut: Sick Nature (25′) @ polukružna dvorana Teatra &TD
20h Route 666 @ ulice grada (60′)
21h Kaja Farszky: Izlog zvuka udaraljki u 80ima (program: Sueyoshi, Smith, Globokar, Rzewski, Xenakis) @ polukružna dvorana Teatra &TD (60′)
21,30h Route 666 @ ulice grada (60′)
22,30h Zavod SPLOH predstavlja: Marko Karlovčec (saksofon), Andrej Fon (klarinet, gajde), Tomaž Grom (kontrabas)& Krunoslav Levačić (udaraljke) @ MM centar (3 seta po 25′)
23h Route 666 @ ulice grada (60′)

Petak, 26.04.

18h Razgovor @ kafić Teatra &TD
20h Sanja Vrsalović_klavir: _Izvori (program: Cowell, Messiaen, Pärt) @ polukružna dvorana Teatra &TD (40′)
21h Rezidencija Muzičkog salona: Eklektični ekspresionizam (Damir Prica Kafka, Dina Puhovski, Damir Bartol Indoš, Igor Pavlica, Gustav Barišin, Dragan Pajić, Nikola Vincelj) @ MM centar (50′)
22h Jennifer Allum violin. Marjolaine Charbin piano. Eddie Prévost percussion. @ polukružna dvorana Teatra &TD (70′)

Subota, 27.04.

18h Razgovor @ kafić Teatra &TD
19h Cene Resnik Trio: “Beams of Spontaneity” (tenor saksofon Cene Resnik, kontrabas Jošt Drašler, bubnjevi Peter Šuklar) @ MM centar (70′)
20,30h Azot After Wain @ Galerija SC (35′)
21,30h MMessy Oscillators (eksperimentalna elektronička glazba) @ MM centar (90′)
23h SineLove! (audiovizualni performans: i.m.klif, video i Hrvoje Nikšić, glazba) @ polukružna dvorana Teatra &TD (60′)
24h NT WAVE “Between Notes” (Valent Samardžija, el. gitara) @ atrij Teatra &TD (60′)

no repression

No Repression
Srijeda, 24. travnja
22,30h No Repression @ MM centar (75′)

No Repression – Koncert kao rezultat mjesečnog nestandardnog jam sessiona u Muzičkom salonu

Sredinom ožujka ove godine pozvali smo sve zainteresirane glazbenike da se pridruže novoj platformi razmjenjivanja, razvijanja i stvaranja ideja naziva No Repression. Začetnici projekta kao i baza glazbenika No Repressiona su Borko Rupena (bubnjevi), Matej Deronjić (klavir) i Domagoj Leljak (gitara). Riječ je o nestandardnom jam sessionu, koji se bazira na američkoj jazz glazbi, no ovog puta je ključno bilo traženje nove zvukovnosti i novih glazbenih ideja koje u određenom trenutku mogu uključivati recitaciju originalne poezije polaznika ili (ne)artikulirano izražavanje emocija članova benda (koji uključuje i publiku), a koje će uvijek biti u svrhu glazbe.

No Repression se održavao svake srijede u MM centru ili polukružnoj dvorani Teatra &TD. Ulaz je bio slobodan za glazbenike, ali i za publiku koja želi samo prisustvovati i slušati, a na koncertu tijekom Izloga suvremenog zvuka ćemo imati prilike čuti što se razvijalo, razmjenjivalo i stvaralo proteklih tjedana.

„Radi se o spontanom, zajedničkom istraživanju zvučnih kvaliteta instrumenata, ali i okolnosti specifičnog trenutka (akustika dvorane, zvuk kiše, vjetra ili šum na pojačalu). Materijal koji će biti izvođen neće biti striktno temeljen na jazz “standardima”, niti je pravilo da ima određenu harmonijsku strukturu ili tempo, što znači da će se možda temeljiti na unaprijed dogovorenom melodijskom motivu, kratkoj bas liniji ili jednostavno ugođaju. On će uvijek biti proizvod trenutka, iskren i osobni pristup glazbenika problemu izričaja i davanja značenja odsviranome. Otuda i dolazi naziv No Repression”, naglasio je jedan od inicijatora projekta, Domagoj Leljak.

Izložba grafičkih partitura i šahtofona DB Indoša / „Ni svi kraljevi ljudi”
Srijeda, 24. travnja

18h Otvorenje izložbe grafičkih partitura i šahtofona DB Indoša i izvedba: „ni svi kraljevi ljudi…” (šahtofonija) @ Galerija SC (30′)

Damir Bartol Indoš – konstruktor Šahtofona i autor proizvodnje zvučnih slika Šahtofona – grafičkih partitura za Šahtofonije

Šahtofon – model Sjever 3142 autorski je rad i izum D.B. Indoša, a predstavlja opružni muzički stroj čija je tajna u kolektivnom asamblažu vodoravno i okomito nategnutih opruga različitih dužina i debljina pričvršćenih za unutrašnjost šaht-konstrukcije za prijenos vibracija ruku i opruga. Interaktivna audio-video skulptura Šahtofon za komorno ekstremno muziciranje za dvije, četiri, šest i osam ruku, evokacija prepariranog pianina, iz nepokretnoa se stanja aktivira dodirom ruku po oprugama, potezanjem, trzanjem i vibriranjem opruga ili kretanjem samog instrumenta koji proizvodi tihu šahtofoniju. Četiri šahta za sviranje dijele “klavijaturu” šahtofona na 4 dijela koja ograničuju doseg ruku u svakome šahtu, a označena su latinskim brojevima od I do IV na njihovim poklopcima. U unutrašnjosti svakog šahta nalazi se akumulatorsko svjetlo i nadzorna kamera za snimanje rada ruku i opruga, čija se slika projicira na vanjskoj plohi Šahtofona. Otvaranjem i zatvaranjem pojedinih poklopaca, paljenjem i gašenjem unutrašnjeg akumulatorskog svjetla, pojavljivanjem i nestankom ruku u unutrašnjosti šahtova te izazivanjem prisilnih vibracija i prigušenjem opruga proizvodi se zvučno-vizualna slika šahtofonije. Mehanička tijela ruku ulaze u prostor mehaničkih tijela opruga, križaju se i rastežu opruge, spirala u potrazi za prstohvatom fonije. Opruge prisiljavaju ruke na vibriranje, na zvučnost njihovih molekula, proizvodnju fonije rukoma-oprugama. Ideja šaht-rupa postaje relacija tijelo-zvuk, a šahtofonist postaje čovjek-šahtofon.

Kolorističke grafičke partiture za Šahtofonije

Papirnati svitci presavijanjem otkrivaju tok jednostavnog obojanog algoritma. Pet boja – crvena, narančasta, žuta, zelena, plava ispunjavaju geometrijske oblike velikih trokuta i njihovih obrnutih slika na linijama „notnog” crtovlja. Grafički sadržaj radi s grafikom upozorenja, a razlike koje uspostavlja su u intenzitetima njihove zvučnosti – veliki trokut za glasnu vibraciju opruge i glasni glas, mali trokut za tihu opružnu vibraciju i tihi glas. Šahtofonije se izvorno izvode u posebno konstruiranim instrumentima – Šahtofonima – zvučnim kutijima ispunjenih mrežom od pet opruga, pet boja za svaku od pojedinih opruga i pet opruga za svaku od pojedinih boja. Partiture su vokalno-instrumentalne, rezovi riječi za zvučne rezove i zvučni rezovi za rezove riječi, brojevi dodira opruga brojevi su rezova u riječi koju se opružno ozvučuje. Između slika obojanih ikona pojavljuju se brojevi koji određuju trajanja tišine / pauze između vibracija glasa i čeličnih spirala. Svako trajanjeŠahtofonije je moguće izračunati jednostavnom matematičkom operacijom zbrajanja ucrtanih brojeva unutar grafičkog zapisa – sveukupno proizvedenih vibracija i njihovih među-tišina. U šahtofonistovoj izvedbi sudjeluje više dijelova tijela i njegovih organa – istovremeno u relativno kratkim jedinicama vremena šahtofonist postaje zvučno tijelo bez i sa organima. Gesta šahtofonista klasnog je karaktera, isprepliće geste radnika, oprugara i umjetnika, te proizvodeći Šahtofonije stvara novi niz uloga – oprugara umjetnika, umjetnika oprugara, glazbenika radnika, radnika glazbenika…

Sahtofon

GOD Records predstavlja!
Srijeda, 24. travnja

19h GOD Records predstavlja: prezentacija austrijskog labela za novu i eksperimentalnu glazbu i nastup Winfried Ritsch: Woodscratcher @ MM centar (50′)

Winfried Ritsch je profesor, skladatelj i medijski umjetnik. Živi u Grazu, a radi na Institutu za elektroničku glazbu i akustiku. Od 2000. radi kao profesor elektroakustične kompozicije. Radi na području kompjuterske glazbe za vrpcu, instrumente, zvučne instalacije i neka solistička djela s računalom. Radi također s radiom kao medijem, internetom, postavlja izvedbe, instalacije, radi na projektima s područja telematike i umrežavanja. Surađivao je s nizom suvremenih skladatelja, uključujući Petera Ablingera (s kojim je gradio piano automata), Bernhardom Langom i drugima.

Woodscratcher (Scratching Wood) je skladba i stroj za generiranje zvuka austrijskog skladatelja, medijskog umjetnika, oblikovatelja zvuka i izvođača Winfrieda Ritscha. Poznat po suradnji s Bernhardom Langom (dijelovi iz njegovih serija Differenz/Wiederholung i Trike), Peterom Ablingerom (Klavierformat), Ritsch je stvorio “svoju vlastitu posvetu noise skladbama eksperimentalne glazbe iz razdoblja od 1970ih na ovamo”. Ova naprava reže 2 do 5 centimetara debelu drvenu ploču kružnom linijom duž godova drveta, što ju čini monumentalnim gramofonom. Istovremeno, drvo je ozvučeno s četiri pickupa (senzora) i signali koje prima od mikrofona prostorno su raspoređeni putem četiriju zvučnika u kutovima prostorije, koji zvučno protežu i šire rezane dijelove drveta. Ovo grebanje se odvija sve dok unutarnji dio drvene ploče ne padne na pod i time djelo završi.

Lightune G: Route 666
Srijeda, 24. travnja
Četvrtak, 25. travnja

20h / 21.30 h / 23 h / Route 666 (luminoakustički field recording projekt umjetničkog dvojca Lightune.G) @ ulice grada (60′)

Route 666 novi je luminoakustički projekt zagrebačkog dvojca Lightune.G (Miodrag Gladović i Bojan Gagić). Nakon što su prije dvije godine predstavili svoja prva istraživanja na konstrukciji zvuka koji je dobiven konverzijom artificijelnih svjetlosnih objekata preko fotonaponskog efekta solarnih panela i prošlogodišnjeg rada na promjenama struktura zvuka generiranog iz prirodnog, dnevnog svjetla, u ovom novom projektu otvaraju drugačiji pristup luminalnim zvučnim sadržajima.

Osnova rada je ovaj put odnos slučajnih svjetlosnih elemenata potrebnih za nastanak zvučne slike. Šest solarnih panela postavljeno je na krov kombija i preko kompjutera spojeno na audio sistem vozila. Šestero ljudi (koliko je mjesta u kombiju) odabire šest putanja kretanja kroz grad tijekom noćne vožnje. Gradska rasvjeta ulica, izloga, reklama, ovisno o trenutnom prometu i smjeru kretanja stvara jednosatni zvučni niz. Kompozitor je u ovom slučaju vozač, a svaka izvedba je jedinstvena. Treba napomenuti i da je ovo prvi luminoakustični projekt takve vrste u svijetu.

Rute vožnje biti će dogovorene prije same izvedbe.

Svoje mjesto u kombiju potrebno je unaprijed rezervirati mailom na bojan.gagic@zg.t-com.hr

Lightune.G

Zagrebačko/zadarski autorski dvojac započeo je svoj rad 2011. prvi put predstavljajući jedinstvenu metodu konverzije svjetla u zvuk koristeći fotonaponski efekt solarnih panela. Različiti tipovi svjetla (tungsten, LED, video projekcija, fluo lampe, blicevi fotoaparata, itd.) daju drugačije frekventne nizove koje je kombiniranjem svjetlosnih elemenata moguće prikazati kao tonske slike. Za svoj rad na razvoju luminoakustike dobili su treću nagradu na prestižnom natjecanju Margaret Guthman New Musical Instrument Competition održanom u Atlanti 2012.

Miodrag Gladović inžinjer je elektroakustike, glazbenik i producent.

Bojan Gagić je multimedijalni umjetnik

Alfonso Santimone

Alfonso Santimone: bIOport
Četvrtak, 25. travnja

21h Alfonso Santimone (piano, live electronics): bIOport @ polukružna dvorana Teatra &TD (60′)

Alfonso Santimone često je opisivan kao protejski, pedantan i avanturističan umjetnik. Njegovo sviranje klavira nagoviješta mračan i vizionarski ukus, a kao improvizator bavi se mnogim različitim glazbenim područjima, zadržavajući snažnu i prepoznatljivu osobnost u svakoj novoj glazbenoj pustolovini. On je osoban i plodan skladatelj i aranžer, kreativni sound art umjetnik koji velikim umijećem vlada i područjem analogne i digitalne glazbene tehnologije.

Kao pijanist, skladatelj, aranžer i producent, Alfonso je surađivao s mnogim glazbenicima i umjetnicima iz čitavog svijeta. Voditelj je nekoliko skupina (Laser Pigs, Thrill, itd.) i stalni član mnogih drugih skupina, npr. Zeno de Rossi Shtik, East Rodeo, Roberto Gatto PerfecTrio, Gianluca Petrella Cosmic Band, itd. Sudjelovao je na snimanju mnogih albuma i dobitnik je niza nagrada i priznanja:Trofeo InSound, JazzIT Awards, itd.

Od 2005. godine dio je glazbenog kolektiva El Gallo Rojo.

Alfonso Santimone, klavir, elektronika / piano, electronics

bIOport je zvučno putovanje koje stvara dijalog između improvizacije na klaviru i procesa žive elektronike. Virtualne elektroničke naprave koje stvara improvizator (riječ je o virtualnom stvaranju instrumenata koje podsjeća na stare majstore naroda Shona iz Zimbabvea, koji su ručno izrađivali afrički instrument mbiru) reagiraju na glazbenu aktivnost od strane izvođača, a s druge strane daju zvučni rezultat improvizatoru u vidu efekata dobivenih od klavira i zvukovima koje stvara kompjuter.

I/O port povezuje biološki mikrokozmos glazbenika i geometrijski svijet sačinjen od mikrotranzistorskih polja unutar stroja.

Ovaj je proces djelomice inspiriran filmom eXistenZ Davida Cronenberga.

www.elgallorojorecords.com
www.soundcloud.com/alfonsosantimone
www.facebook.com/alfonsosantimone

DBIndos-1