Odredite svoj tip metabolizma i naučite kako ga hraniti!

Nije svaka hrana dobra za svaki tip metabolizma!

Možda žudite za slatkim, slanim ili objema vrstama namirnica. Kao i svaka druga osoba, imate poseban tip metabolizma koji utječe na vašu liniju, tip tijela i osobnost. Ako ćete jesti prema svom tipu metabolizma, osjećat ćete se bolje, izgledat ćete bolje i živjet ćete zdravije.
Hrana može služiti kao lijek, ali nije svaka hrana dobra za svaki tip metabolizma. Istraživanja pokazuju da kao što se rodite s posebnim tipom krvne grupe, posebnim oblikom tijela, tako se rodite i s posebnim tipom metabolizma. To znači da hrana, koja nekome može pomoći da izgleda i osjeća se zdravo, kod nekoga može uzrokovati debljanje i umor.
Donosimo vam 3 osnovna tipa metabolizma – A, B i C. Svaki zahtijeva poseban način prehrane, posebnu količinu unosa proteina, masti i ugljikohidrata. Naravno, svaki od ovih tipova treba hraniti velikom količinom voća i povrća.
Metabolizam tipa A
Ako imate metabolizam tipa A, volite slanu hranu (čips) i skloni ste anksioznosti. Vjerojatno niste primijetili da vam konstantan osjećaj anksioznosti uzrokuje slana i masna hrana. Najčešće karakteristike osoba s metabolizmom tipa A su:
·         jak apetit
·         žudnja za masnom i slanom hranom
·         umor i anksioznost
·         pričljivost i otvorenost prema ljudima

Kako jesti?
Metabolizam tipa A sagorijeva proteine i masti puno lakše od ugljikohidrata. Žudnja za masnom i slanom hranom proizlazi od potrebe tijela za proteinima. Vaš obrok treba izgledati ovako:
·         50% proteina
·         30% masti
·         20% ugljikohidrata
Odaberite nemasne izvore proteina tamnije boje kao su piletina ili puretina, a povremeno konzumirajte i govedinu. Riba, poput tune ili lososa, je također odličan izbor.
Tip A treba konzumirati mlijeko s 2%  mliječnih masti, punomasni sir i jaja. Ove namirnice su za vas bolji izbor od niskomasnih koje su obogaćene dodatnim šećerima. Zapamtite da su punomasni mliječni proizvodi zdraviji izbor od masnog čipsa, a zadovoljit će potrebu metabolizma za mastima.
Jedite raznoliko voće i povrće, ali izbjegavajte obrađeno koje je prepuno šećerima i povećava vašu anksioznost. Umjesto krumpira i bijelog kruha jedite kruh i tjesteninu od cjelovitih žitarica.
Metabolizam tipa B
Ako ste tip B, žudite za slatkim (kolači, sladoled, torte). Vaše tijelo ustvari traži zdrave ugljikohidrate, ali vi žudite za rafiniranima u obliku šećera. Osnovne karakteristike osoba s metabolizmom tipa B su:
·         slab apetit
·         žudnja za slatkim
·         osjetljivost
·         ambicioznost
·         organiziranost
·         velika razina stresa
·         ovisnost o kofeinu
·         poteškoće sa skidanjem kilograma

Kako jesti?
Ako ste tip B, odaberite niskomasne i relativno niskoproteinske namirnice koje sadrže zdrave ugljikohidrate. Jedite puno voća, povrća i cjelovitih žitarica. Vaš obrok treba izgledati ovako:
·         70% ugljikohidrata
·         20% proteina
·         10% masti
Većini bi se svidjelo da im se prehrana temelji na ugljikohidratima, ali se nemojte se zavaravati. Ugljikohidrati koje vi trebate unositi dolaze iz smeđe riže, kruha od cjelovitih žitarica, tjestenine od cjelovitih žitarica, ječma i slično.
Budite svjesni da trebate unositi određenu dozu proteina, nemojte ih u potpunosti zanemariti. Jedite piletinu, puretinu, bijelu ribu i biljke bogate proteinima, kao što su leća i slanutak.
Konzumirajte niskomasne mliječne proizvode. Kako biste smanjili ovisnost o kofeinu, započnite s unosom zelenog čaja koji također sadrži malu količinu kofeina, ali u zdravijoj verziji od kave.
Metabolizam tipa C
Ako se niste pronašli ni u jednom od prijašnjih tipova, žudite za slatkim i slanim podjednako, vjerojatno ste tip C. To je kombinacija metabolizma tipa A i B, a pripadaju mu sljedeće karakteristike:
·         promjenjiv i nepredvidljiv apetit
·         žudnja za slatkim i slanim
·         umor
·         anksioznost
·         male poteškoće s kontroliranjem kilograma

Kako jesti?
Tip C ima sposobnost dobrog sagorijevanja masti, ugljikohidrata i proteina, zbog čega i dolazi do žudnje za slatkim i slanim. Vaš obrok treba izgledati ovako:
·         33% proteina
·         33% masti
·         33% ugljikohidrata
Tipu C dozvoljeno je konzumiranje većine tipova masti. Odaberite kombinaciju niskomasnih i punomasnih proizvoda kao što je niskomasni sir, jogurt, maslinovo ulje i slično.
Proteine unosite konzumiranjem puretine, piletine, govedine, lososa, graha i soje.
Ugljikohidrate potražite u namirnicama od cjelovitih žitarica i određenim tipovima voća i povrća, kao što je slatki krumpir ili banane.
Izvor: Centar-zdravlja.ne