Obiteljski obrok od ključne važnosti

 

Razgovor tijekom obroka je prigoda za stvaranje povezanosti i prisnosti, ali i uzajamno učenje jer djeca uče kako iznositi svoje mišljenje i raspravljati

 
Nije lako podizati djecu u ovim stresnim vremenima! Zbog dugih sati koje provodimo na poslu, visokoga stupnja stresa i vrlo kratkoga vremena za opuštanje udaljavamo se od njih i zaboravljamo kada smo uopće posljednji puta proveli kvalitetno vrijeme s njima i vodili pravi obiteljski razgovor!
 
Ipak, postoji nekoliko prilično jednostavnih svakodnevnih odluka koje mogu imati velik utjecaj na funkcioniranje naše obitelji, ali i otkloniti neke od opasnosti koje se mogu pojaviti dok s radošću pratimo kako naša djeca rastu i postaju odrasli ljudi. Jedna od tih odluka, koju moderna znanost podržava jer donosi velike koristi, uživanje je u redovitim obiteljskim obrocima.
 
Zlatna pravila
 
Zaboravite na gurmanske obroke! Čak i najležerniji obrok može postati savršena prigoda da se okupimo oko stola i podijelimo dnevne novosti, nade, težnje i brige. Studije potvrđuju da je razgovor tijekom obroka prigoda za stvaranje povezanosti i prisnosti, ali i uzajamno učenje jer djeca uče kako iznositi svoje mišljenje i raspravljati. On može olakšati roditeljsku ulogu i pridonijeti stvaranju uzora te istodobno poboljšati obiteljske odnose, samopoštovanje kod tinejdžera, njihov osjećaj vrijednosti i njihove društvene vještine te pomoći pri rješavanju manjih obiteljskih stresova1.
(Ne) jedite zatvorenih usta! Istraživanja su pokazala da djeca koja sudjeluju u razgovoru tijekom čestih obiteljskih obroka postižu bolje rezultate u školi i imaju razvijenije društvene vještine2. Štoviše, čini se da obiteljski obroci pomažu u prevenciji destruktivnoga ponašanja kod tinejdžera (zloupotreba opojnih sredstava, nasilje, itd.).
Glasujte za raznovrsnost!
Važna prednost redovitih obiteljskih obroka u tome je što svakoga poučavaju boljim prehrambenim navikama! Djeca – ne samo tinejdžeri – uče jesti raznovrsnije i uravnoteženije kombinacije osnovnih skupina namirnica, uključujući voće, povrće, žitarice3, 4 itd. Studije pokazuju da su takve bolje prehrambene navike dragocjeni saveznici u borbi protiv pretilosti i poremećaja u prehrani.
Zatražite pomoć! Pozovite svoju djecu da kuhaju s vama, dopustite im da osmisle tjedni jelovnik, potaknite ih da pozovu prijatelje, dopustite im da odaberu temu razgovora… Tako će u teškim trenucima imati trajne uspomene koje će im biti utočište i pomoći im da postanu snažni!

Izvor: Gorila.hr

Akademija-Art