Novi projekt skladateljice Mirele Ivičević naziva Planet 8

Mirela Ivicevic 2

Mirela Ivicevic 2

Planet 8 alias Operacija Neptun: scenska suita za ansambl i (samo)refleksiju

Muzički salon Kulture promjene Studentskog centra predstavlja novi projekt skladateljice Mirele Ivičević naziva Planet 8

Riječ je o glazbenom, ili točnije o intermedijskoj suiti od osam stavaka u kojoj se zvučno i vizualno odnosno glazbeno i scensko vezuju u neraskidivu, organsku cjelinu, projektu na tragu instrumentalnog teatra kakvim ga je definirao i sâm Mauricio Kagel. Ivičević već u partituru upisuje određene izvanglazbene elemente kao što su dijelovi rekvizite, definirane svjetlosne situacije ili video materijali. Međutim, istovremeno ostavlja puno prostora i samim izvođačima, njihovom snalaženju na sceni, procesu rada u konkretnom prostoru te suradnicima za dramaturgiju, dizajn svijetla, scenografiju i pokret.

Dijete miješanog braka kritičkog i zvučnog doživljaja svijeta. Bliski srodnik instrumentalnog teatra Mauricia Kagela i arhetipskog Neptuna za kojeg se zvuk kao izražajno sredstvo najčešće vezuje. Reciklirajući svat, služi se svime što vidi i čuje, tolerantan, ne cenzurira. Ne štedi, preispituje sve što mu dođe pod ruku, pa i onog tj. onu u čijoj je misaonoj galaksiji nastao. Prirodno je stanište glazbenika koji se zbilje ne boje, već u potrazi za subverzivnom snagom glazbe, od krhotina zbilje i postojećih glazbenih elemenata grade novi zvučno-vizualni svijet. Taj svijet zbunjuje, uznemiruje, nasmijava i hrabri: istovremeno je zrcalo ne uvijek idealne stvarnosti, ali i neiscrpnog izvora mogućnosti njezinog preoblikovanja.

Planet 8 stoji za Neptun, osmi po redu planet od Sunca, koji na simboličkoj razini predstavlja glazbenike, odnosno njihovu moć utjecaja na emocionalni i kognitivni aspekt percepcije stvarnosti.

Koncept, glazba i tekst: Mirela Ivičević
Savjetnica za scenski pokret: Petra Hrašćanec
Oblikovanje svjetla: Bojan Gagić
Inspicijent i dramaturški savjetnik: Vedran Hleb
Producentica: Davorka Begović

Izvođači: Kaja Farszky (udaraljke), Goran Jurković (saksofon), Dunja Kobas (violina, glas), Marija Lešaja (sopran)

Muzički salon i ove godine nastavlja s produkcijom suvremenih glazbeno-scenskih projekata, prvenstveno mlađih autora. Valja podsjetiti na dosadašnje vrlo uspješne projekte Muzičkog salona i Teatra &TD: komorni balet Vodoinstalater skladatelja Gordana Tudora i redateljice Natalije Manojlović, hvaljen i od glazbene i od kazališne kritike, glazbeno-scenski projekt autorskog trija Aleksandar Stojković, Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz pod naslovom Malo je dovoljno, koji je također osvojio i kritiku i publiku.

Produkcija: Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu – Kultura promjene – Muzički salon

Biografija, Mirela Ivičević

Mirela Ivičević (Split, 1980.) je studij kompozicije završila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Željka Brkanovića, a poslijediplomski studij medijske kompozicije i primijenjene glazbe na Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču, u klasi prof. Clausa – Petera Sattlera i Christiana Mühlbachera. Usavršavala se na majstorskim tečajevima u Hrvatskoj, Austriji i Nizozemskoj kod Gyulle Fekete, Germana Toro – Pereza, Martijna Paddinga, Richarda Ayresa, Julie Wolfe i Louisa Andriessena.

Autorica je brojnih akustičkih djela za različite sastave, elektroakustičkih i intermedijalnih djela, zvučnih instalacija, glazbe za film i kazalište, kao i jedne opere (Za tri lipe, Muzički Biennale Zagreb 2007.). Bez obzira na zvučni izvor koji koristi, primarni interes njezinih djela je istraživanje narativnih i subverzivnih mogućnosti zvuka, bilo kao središnjeg ili kao pratećeg dijela koncepta.

Mirela Ivicevic 1

Surađivala je s velikim brojem glazbenika i ansambala u Hrvatskoj i inzoemstvu, a djela su joj izvođena diljem Europe, u Sjevernoj i Južnoj Americi, te na brojnim festivalima uključujući Wien Modern, ISCM World New Music Days, Gaudeamus Music Week i Muzički Biennale Zagreb. Između ostalih nagrada dobitnica je i nagrade ISA Wien – Prag – Budapest (Flux, za klarinet i marimbu, 2001.), Rektorove nagrade (Phantom no.3, za simfonijski orkestar, 2004.), nagrade Theodor Körner (Ace of diamonds, za orkestar, 2010.), nagrade Rudolf Matz Hrvatskog društva skladatelja (2010.), kao i nagrade Wiener Jeunesse Kammerchor i ISCM-a za vokalni teatar GenderBender 9,99 (2011.).