V. Žmegač, B. Magaš, V. Neidarhard, M. Trebotić, Z. Kusić
Foto: Nives Gajdobranski
nives.gajdobranski@gmail.com
Kabinet grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Strossmayerov trg 12, Zagreb
Matko Trebotić
Mediteranski zapisi
V. Žmegač, B. Magaš, V. Neidarhard, M. Trebotić, Z. Kusić
Foto: Nives Gajdobranski
nives.gajdobranski@gmail.com
Kabinet grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Strossmayerov trg 12, Zagreb
Matko Trebotić
Mediteranski zapisi
M. Trebotić, Z. Kusić
Trebotićev crtež nije počelo, nije ideja za realizaciju slikarskoga djela, on nije potka, iako ga naslućujemo u potki slike. Crtež živi u epidermi slike i dominira njezinom površinom, govori više o intimnome životu umjetnika, o iskri njegova bića, od bilo koje slikarske kompozicije. Životni puls umjetnika vibrira u slikarskom tkivu. Plod je to i dubokih impresija koje se trajno roje i množe u psihi i brzo poput misli smiraj nalaze u polju slikarskoga kadra.
Iz teksta Slavice Marković, autorice koncepcije izložbe, postava i predgovora.
A. Sorić, A. Žužul, I. Zidić
Pamćenje zavičaja, čitanje arhetipova, mjere ravnodnevnice, mjere koraka i lakta; bokopis i tloris starohrvatske crkvice koja u ranom srednjem vijeku sabire duhovno i nacionalno iskustvo, sve je to skriveno negdje u novoj, prosvijetljenoj Trebotićevoj slici, ali u fokusu je ideogram na podlozi od svjetlosti, u fokusu je postupak apstrahiranja. Svakim platnom na aktualnoj izložbi podastire ritam ideograma uvijek nalazeći uporišta u suvremenoj umjetnosti, u takozvanom lirskom ekspresionizmu.
Akademik Boris Magaš
Tako je došao do definicije vlastitog crtačkoga znaka, znaka koji levitirajući prolazi kroz svojevrsne transparencije. Znak nije ni tlocrt, nije ni slovo, nije kopija biljega u kamenu to je Trebotićev ideogram koji sve to sabire. Sabire u slojevitim slikama, zastrtim jednim, drugim, trećim slojem. Kroz njih doslovce, iz sfere u sferu, vidimo duhovnu podlogu, virtualni temelj – u svjetlosti. Preslojavaju se znakovi i zbrajaju značenja. Davno otvorena vrata krajolika ostala su otvorena za duhovna (i duhovita) preklapanja tlocrta i pismena, fragmenata kamena s lišajem i grafizmom glagoljice.
Iz teksta Lilijane Domić.
Prof.dr. Predrag Matvejević
Igor Zidić, Matko Trebotić sa suprugama
V. žmegač i M. Trebotić
Akademija-Art.hr
10.12.2011.