Skip to content

Marina Tudjina Badurina: SLIKANJE NA LONČARSKOM KOLU

U četvrtak, 11. listopada u 19 sati u Galeriji Permanenta u Zagrebu, Preradovićeva 44/1, otvoriti će se izložba slika Marine Tudjina Badurina: SLIKANJE NA LONČARSKOM KOLU
Kustosica izložbe je Iva Körbler.
Marina Tudjina Badurina rođena je u Zagrebu, 21. prosinca 1952. godine. Godine 1972. završila je Školu primijenjene umjetnosti u Zagrebu, odjel za keramiku. Godine 1976. diplomirala je na Bath Academy of Art, Velika Britanija. Od 1977. godine sudjeluje na brojnim skupnim izložbama i natječajima u Hrvatskoj i inozemstvu. Izlagala je samostalno na 14 izložbi (Zagreb, Dubrovnik, Krapina, Sarajevo, Piran, Venezia, Milano, London). Od 1977. godine član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH) i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU). Od 1977. godine živi i radi u Milanu, a od 2004. u Zagrebu. Djela joj se nalaze u fundusima Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, Galerije umjetnina grada Slavonskog Broda, Galerije grada Krapine i privatnim kolekcijama.
Izložba će se moći pogledati do 29. listopada, radnim danom od 10 do 13 sati. Vikendom i praznikom galerija je zatvorena. Ulaz je slobodan.

U kontinuiranom i formom uspješnom reduciranju pojavnog i viđenog svijeta na primarne, čiste, organičke oblike, Marina Tudjina Badurina stvorila je neke od najljepše oblikovanih serija keramike i keramoskulpture unutar korpusa recentne hrvatske (keramo)skulpture. Uvijek duboko povezani s prirodom, njezini ciklusi Valova, Monolita, Bricola i Spirala, u svojoj su na prvi pogled jednostavnoj formi u sebi sažimali vitalizam ne samo oblikâ u usko likovnom kontekstu, nego cijele prirode, života svih oblika na planeti, dotičući se suptilno i velikih tema prolaznosti vremena, vječnosti.

Pomno oblikovani minimalistički oblici bili su u opusu Marine Tudjina Badurina delikatno varirani u tradiciji organičke apstrakcije, uvijek lagano na granici land art- a, ali nikada u svojstvu larpurlartističke i tek zanatski savršene igre oblika. U podsloju djela osjećalo se traganje za jednim dubljim, spiritualnijim sadržajem koji je lišen narativnosti simbola i amblema, i koji se prirodi želi približiti njezinim vlastitim rječnikom – tzv. jednostavnim savršenstvom. Oblik koji je lišen svih suvišnih ideoloških, religioznih, kultnih, kulturoloških ili ezoterijskih značenja upravo je spirala, i nije slučajno da se upravo taj motiv javlja u zadnjim serijama keramoskulpture ove istaknute umjetnice. Spirala je osnovno kretanje i osnovno vitalističko počelo prirodnog ustrojstva svih živih bića, u čemu su prirodne i astrofizičke znanosti jednoglasne. Ona je simbol vječnog kretanja, rasta, obnavljanja i rađanja; upisana je u sve vidljive oblike i našem oku nevidljive procese na Zemlji i u Svemiru.
Stoga poznavatelje opusa Marine Tudjina Badurina neće iznenaditi njezin likovni iskorak u dvodimenzionalno područje slikocrteža, u kojemu na još radikalniji način umjetnica svodi svoj likovni i poetski izričaj na još elementarnije i čišće oblike. Motiv spirale ili zavojnice bit će variran na podlozi od papira u tehnici tuša, akrilne boje i gline, kao da prostornost i kinetička energija kretanja mogu biti dovoljno obuhvaćeni na dvodimenzionalnoj podlozi! Kao i kod oblikovanja predmeta i oblika na keramičkom/glinenom kolu, gdje kreacija mora biti iznimno brza i spretna, tako i nova serija slikocrteža govori o brzom, spontanom i vremenski kratkom djelovanju kistom po papiru. Greške nisu dopuštene, jednako kao što ih ne bi smjelo biti niti u kreacijama Prirode.

See also  VESNA ARALICA - Arhiva memorije / arheologija za budućnost

Variranje zavojite linije u kontinuitetu stvara optički efektne slike, čije snažno centripetalno kretanje automatski vodi naše oko do središta polja kadra, ili, do počela stvari, do svojevrsnog pupka života ili Izvora svega vidljivog i nevidljivog. U svakoj spirali postoji hipnotička kvaliteta koja dužim promatranjem spontano vodi svijest promatrača do ulaska u meditativno stanje i u smirivanje neuronskih impulsa, previše podraženih od iskustava vanjskog svijeta. Jer, kod Marine Tudjina Badurina spirala nije pretvorena u komplicirani hermetični labirint; ona je maksimalno približena kreativnom, ženskom počelu stvaranja – tajni koja je u svoj svojoj složenosti vrlo jednostavna.

Iva Körbler