Skip to content

Izložba Milene Pavlović Barilli

autoportret-s-bijelom-tokom

Izložba Milene Pavlović Barilli, pod nazivom ‘Snovi i sanjarenje’, otvara se u četvrtak, 10. listopada, u 19 sati, u Galeriji Klovićevi dvori. Izložba Milene Pavlović Barilli, umjetnice srpsko-talijanskog podrijetla, jedne od najistaknutijih predstavnica europske umjetničke avangarde četvrtog desetljeća 20. stoljeća, može se razgledati do 10. studenog 2013.

Izložba Milene Pavlović Barilli, umjetnice srpsko-talijanskog podrijetla, jedne od najistaknutijih predstavnica europske umjetničke avangarde četvrtog desetljeća 20. stoljeća, projekt je koji je nastao u suradnji Republike Hrvatske i Republike Srbije, a na inicijativu Veleposlanstva Republike Srbije u Hrvatskoj. Djela su vlasništvo Fondacije Milenin dom – Galerija Milene Pavlović Barilli iz Požarevca, a izložba predstavlja presjek od 85 djela iz umjetničkog opusa Milene Pavlović Barilli uz nekoliko najzanimljivijih Mileninih osobnih, odjevnih i uporabnih predmeta.

Počevši od ranih radova nastalih u periodu od 1926. -1931. rađenih u tehnici ulja na platnu i pastela, preko originalnih modnih kreacija koje nisu imale komercijalni karakter, do zrelog umjetničkog opusa koji se kronološki može smjestiti u period od 1932. do 1944., a karakteriziraju ga ‘enigmatske kompozicije’ te reklamni dizajn rađen za američke modne časopise.

Milena Pavlović Barilli, slikarica i pjesnikinja, rođena je u Požarevcu 5. studenoga 1909. godine kao jedino dijete Danice Pavlović Barilli i talijanskog kompozitora, glazbenog kritičara, pjesnika i putopisca, Brune Barillija. Slikarsko obrazovanje stekla je prvotno u beogradskoj Umjetničkoj školi (1922 – 1926), a kasnije je studij slikarstva nastavila u Münchenu, na Blocherer Bosshardt, Knirr Schule i Akademie der bildenden Künste (1926-1928). Najznačajniji dio Mileninog umjetničkog opusa nastao je izvan granica Jugoslavije, odakle je Milena otišla u rano proljeće 1930. godine. Gotovo čitavo desetljeće svojim je životom i radom bila vezana za zapadnoeuropske umjetničke metropole, London, Pariz i Rim, gdje se družila i izlagala s najistaknutijim predstavnicima europske umjetničke avangarde. U samo predvečerje izbijanja Drugog svjetskog rata, u kolovozu 1939., Milena je otputovala za New York, gdje je ostala sve do svoje smrti.
Pored bavljenja umjetnošću, Milena je u SAD-u bila angažirana i na komercijalnom dizajnu, prije svega kao ilustrator najuglednijih američkih modnih žurnala i časopisa za uređenje interijera i eksterijera (Vogue, Town & Country, Sharm, Glamour, Harpers Bazzar). Surađivala je i s kompozitorom Gian Carlom Menottijem, za čiji je balet Sebastian radila kostime (1944).
Preminula je u New Yorku 6. ožujka 1945. godine . Po završetku Drugog svjetskog rata, Milenin muž, Robert Thomas Gosselin prenio je urnu s Mileninim posmrtnim ostacima u Rim. Uz odobrenje majke i u prisustvu Mileninog oca i nekoliko najbližih prijatelja, urna s Mileninim pepelom pohranjena je 5. kolovoza 1949. godine na Cimitero Acatolico per gli stranieri u Rimu, gdje su joj kasnije pokopani i roditelji, otac Bruno (1880 -1952) i majka Danica (1883-1965).