Intervju: Nedim Šabić – čovjek koji je postao direktor putem Twittera

nedim sabic

nedim sabic

Donosimo ekskluzivni intervju s Nedimom Šabićem, čovjekom koji je postao direktor putem Twittera, a povodom njegovog prelaska u tvrtku Avalon

AA: Jučer ste bili na tweetUP-u u Sarajevu kao pripremnom sastanak za Tvitomaniju koja će održati početkom srpnja u Novom Vinodolskom. Kakvi su dojmovi i što očekujete od te konferencije?


Nedim Šabić: Začudno je da postavljate to kao prvo pitanje, ali ujedno mi je drago što pratite dešavanja na sceni. Što se tiče Tvitomanije, brojke dovoljno govore – očekuje se oko 1000 posjetilaca i bit ćete u mogućnosti da slušate 100 iskusnih predavača. To na balkanskim prostorima još niko nije napravio, a pogotovo ne na temu društvenih mreža. Uz to ova konferencija će kao prva zaista uspjeti u tome da spoji region. Očekujem prije svega odlično druženje tj. prvoklasni networking, a potom dosta novog znanja i odlične energije koju će svi ponijeti doma za nove poslovne i privatne impulse.


AA: Kao sponzori prvi su se prijavili Microsoft i vaša firma Avalon, nakon što je organizator konferencije Zoran Torbica poslao jedan jedini tweet. Ima li Twitter na ovim prostorima zaista uistinu toliku moć?


Nedim Šabić: Twitter zasigurno nema moć, nego njegovi korisnici. Na balkanskim prostorima ljudi koji su rano prihvatili Twitter i većina današnjih korisnika su zapravo tzv. proaktivni građani tj. opinion makeri. U drugim zemljama to nije slučaj, gdje je Twitter već narodni medij, dok na našim prostorima se okupila ekipa koja voli druženja, a poslovno su već jako uspješni. Stoga je i Zoranov tweet bio tako efikasan, jer znamo prije svega ko je Torbica te on zna ko su firme koje su se javile tj. koji ljudi stoje iza tih tweet-ova.


AA: Govorite o Avalonu kao da već radite godinama u toj tvrtci, međutim tek ste početkom godine uposlenik te tvrtke tj. direktor Avalona u BiH. Zar vam je tvrtka tako brzo prirasla srcu?


Nedim Šabić: Iako sam oficijelno tek od sijećnja direktor Avalona u BiH, mi zapravo već surađujemo godinama te unazad godinu i pol sam bio njihov ekskluzivni zastupnik u BiH preko moje firme. Čitava suradnja tj. upoznavanje je zapravo počela preko Twittera. Na prvom sastanku nakon nekoliko razmjenjenih tweetova odmah smo se razumjeli i krunisali to poznanstvo zajedničkim poslovnim poduhvatom. Na početku sam samo radio SEO za Avalon.hr, a potom otvorio BH tržište za Avalon.


AA: Kako ste Vi kao poznati SEO ekspert preuzeli novu poziciju i kako se snalazite?


Nedim Šabić: Istina da je većini poznata moja ekspertiza iz SEO polja, međutim oni koji me bolje poznaju, upoznati su sa tim da sam studirao informacioni dizajn te vodio nekoliko timova u većim web projektima i intenzivno se bavio usability-em. Da odgovor prođe bez samohvale – mnogo je toga što još znam i čime sam se bavio, ali oduvijek sam želio raditi na jednom projektu i taj svoj multitalent fokusirati na jedan proizvod i graditi jedan brend, a ne raditi za nekoliko klijenata odjednom.


AA: Koji su Vaši slijedeći potezi u Avalonu?


Nedim Šabić: Ne bih mnogo da otkrivam, ali bi svima preporučio da dođu na Tvitomaniju, a posebno onima koji se predomišljaju da li započeti svoj online business ili ne. 1.4. smo pokrenuli i AvalonADS.net gdje nudimo trenutno kreiranje i održavanja Google Adwords kampanja i na tom polju ćemo se također specijalizirati, jer naši korisnici to vide već kao dio hosting usluge, a mi slušamo želje naših korisnika.


AA: Dakle, vi prelazite iz SEO u SEM ili kako protumačiti to Vaše fokusiranje?


Nedim Šabić: Ja sam uvijek bio zagovornik toga da svako u svom tržišnom segmentu treba držati prvu organsku poziciju na Google-u putem SEO, ali i prvu plaćenu poziciju putem Adwordsa, jer tako će zasigurno pokupiti najveći dio kolača. Naravno postoje izuzeci kada se SEM ne isplati, ali iskustvo i tu pokazuje da se zapravo radi o kampanji koja nije dobro osmišljena ili loše optimizirana, a ne o prevelikoj cijeni klika. Izuzeci naravno postoje te tržišni segmenti gdje clickfraud onemogućava normalan rad.


AA: Kome je namjenjen AvalonADS.net?


Nedim Šabić: Svima onima koji nemaju dovoljno vremena ili znanja da vode svoje Google Adwords kampanje. Mi se pokušavamo fokusirati na konverzijama tj. prodajama, stoga kao prvi korak kod svakog klijenta gledamo da definišemo konverzije i to uspjšeno mjerimo, a tek onda da započnemo kampanju, jer mnogo novca se potroši na posjete koje ne donose konverzije, a upravo je to primarno mjesto gdje treba štediti.


AA: Kako vi kao SEO ekspert vidite budućnost Google-a i Facebook-a?


Nedim Šabić: Google je uzeo toliki dio kolača, da će biti teško ga potisnuti. Govorka se o suradnji između Facebooka i Binga, tako što bi Bing tj. Microsoft, integrirao svoju pretragu u Facebook. Nakon nekoliko uspješnih projekata ove dvije tvrtke, moguće je čak i to da se desi, što bi bio zasigurno bitan momenat u istoriji tražilica i trenutno jedina ozbiljna mogućnost da Google-u uzme dio tržišta. Ne smijemo zaboraviti ni Amazon, koji ima infrastrukuru i za projekte pored šopinga, a svoje namjere otkrivaju svojim aplikacijama za new gTLD, gdje su aplicirali za veliki broj TLD-ova i uložili mnogo novca u to.


AA: Hoće li novi TLD-ovi bitno utjecati na SEO?


Nedim Šabić: Pa vjerovatno hoće, pogotovo ako za veći dio TLD-ova Google postane registrar. Za one koji nisu upućeni, novi TLD-ovi će biti nešto tipa .hotel .berlin .news itd. Tako će segmentacija stranica biti mnogo jednostavnija. Problem tj. prilika za Google je u tome što neće biti nužan princip – ko prvi dođe, registruje! Nego će biti moguće filtriranje po raznim principima. Primjer takve segmentacije smo vidjeli i kod tzv. premium .ME domena, što je znatno uticalo na kreiranje ozbiljnog imidža za .ME domene.


AA: Još par dana i Hrvatska ulazi u EU. Što bi savjetovali tvrtkama da obrate pozornost kada je u pitanju internet poslovanje?


Nedim Šabić: Za prvu pomoć će biti sasvim dovoljno da se web stranica tvrtke prevede na engleski jezik i ta verzija stranice se postavi na EU domenu. Uskoro će Avalon nuditi akcijske cijene za EU domene pa budite u pripravnosti. Međutim ko je ozbiljno shvatio ulazak u EU, taj će već sada imati gotovu implementaciju svih softverskih rješenja unutar tvrtke, pogotovo one koje se bave izvozom. Uz to, vraćamo se na početnu temu, prisustvo na EU webu bez jakog uticaja na socijalnim mrežama može se u većini tržišnih segmenata okarakterisati kao neefikasno. Zasigurno će ovu promjenu neki dočekati spremni i iskoristiti u mnogo većoj mjeri nego što su planirali, dok će drugi nažalost stradati zbog prebrzih tržišnih kretanja te stagnirati ili nestati.


AA: Hvala Vam što ste odvojili vrijeme i pomno ćemo pratiti Vaš daljni rad.


Nedim Šabić: Hvala Vama na odličnoj pripremi za intervju i svako dobro želim Vama i čitateljima Vašeg cijenjenog portala!

Foto: Buzz.hr