Hrabri piloti Zvonko Šitum i Ivan Ivanković pljeskom dočekani na Plesu!

piloti

piloti

Zvonko Šitum i Ivan Ivanković zaslužni su za prisebno i spretno slijetanje zrakoplova Croatia Airlinesa kojem su zakazali kotači

Pilot, kopilot i kabinsko osoblje leta koji je doživio incident na nebu iznad Zuricha, stigli su u Zagreb gdje su se osvrnuli na odlično odrađen posao slijetanja zrakoplova bez prednjih kotača javlja Dnevnik.hr

‘Tijekom slijetanja imali smo indikaciju da nam jedan od kotača nije izašao van, da se vrata nisu ovorila, odlučili smo prekinuti slijetanje iz sigurnosih razloga, držali se procedure, kao što smo i obučeni za to. Ovaj dio kvarova koji se događaju, koji su uobičajeni odradili smo u simulatoru u 4. mjesecu. Napravili smo ono što radimo svaki dan, napravili sve procedure uz pomoč kontrole leta kojoj još jednom zahvaljujem jer su odlično odradili svoj dio posla’, rekao je pilot Zvonko Šitum.

‘Moram zahvaliti dragom Bogu koji mi je dao vještinu letenja, hrvatskoj državi koja mi je platila školovanje, obitelji koja mi je dala podrška i Croatiji Airlines koja mi je omogućila da budem kapetan takvog zrakoplova od 30 milijuna dolara i s ljudskim sudbinama u svojim rukama’, dodao je kapetan Šitum.

Pilot Croatia Airlinesa Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković pokazali su iznimnu pribranost i spretnost, što otkriva i tonski zapis pilotova razgovora s kontrolom leta u Zurichu.

Na sve su to oni obučeni, a u posebnom simulatoru u kojem se nađu i u mnogo težim situacijama od ove, vježbaju tri puta godišnje.

Šef pilota kaže da je to bio jedan svakodnevni let, tijekom slijetanja pojavili su se problemi, nije se izvukao nosni kotač, posada je odmah napravila cijelu potrebnu proceduru, izvukla kotače koje je mogla sletjela s minimalnom brzinom dodirujući tlo – bez ozlijeđenih.

Inače ovaj avion je i prilično skup, a s obzirom na broj kvarova teško da je isplativ bilo kojoj aviokompaniji, pa bi se uprava, poručju sudski vještaci za nesreće, trebala zamisliti isplati li im se takav tip zrakoplova zadržati. Ovdje je, na svu sreću, ključnu ulogu odigrao pilot koji je bio iznimno priseban i spasio moguće puno gore posljedice.

Zbog učestalih problema, mnoge aviokompanije iz flote su taj tip aviona u potpunosti izbacile. ‘Ovaj tip zrakoplova, možemo reći da je poznat po takvim stvarima, a i inače postotak kvarova na tom zrakoplovu je značajno veći nego na usporednom tipu zrakoplova iste kategorije i broja putnika’, kaže vještak za zrakoplovne nesreće Josip Milošević.

U Croatia Airlinesu demantiraju da su ga kupili po povoljnim uvjetima nakon što je u nekim zemljama taj zrakoplov imao zabranu letenja zbog sličnih problema.Tvrde, svi njihovi su na redovitom servisu.

Podsjetimo, sinoć u 20:20 sati pilot Zvonko Šitum morao je prizemljiti zrakoplov Dash 8-Q400 kapaciteta 76 sjedala na trup jer se nisu spustili prednji kotači. (Foto; Screenshot, Dnevnik.hr)