HNS-ove narančaste zone: Besplatno parkiranje, obrti i trgovine

hns
Zagrebački HNS je predložio uvođenje tzv.narančastih zona parkiranja u kojem bi prvi sat bio besplatan, dok bi se drugi naplaćivao 50 posto cijene. Nove zone parkiranja bi odgovarale novim obrtničko-trgovačkim zonama u užem i širem središtu Zagreba, koje HNS također predlaže. Narančastezone(boja HNS-a i kombinacija današnje prve, crvene i druge, žute zone parkiranja,op.a.) bile bi. kažu, okidač za oživljavanje središta grada i njegovu gospodarsku renesansu
– Centar grada mora se oživjeti i postati opet kulturno, obrtničko i trgovačko središte. Niže cijene parkiranja bi potaknule brojne gospodarske koristi koje nisu direktno ubiranje novca od građana kroz parkirne karte – rekao je Dragan Kovačević, predsjednik zagrebačkog HNS-a.
HNS se zalaže za sniženje cijena parkiranja u centru grada jer su po njima, parkirališta sada poluprazna. Besplatni prvi sat, te prepolovljenu cijenu drugog sata predlažu jer smatraju da je dva sata dovoljno za obavljanje kupovine ili posla u središtu. Također bi uveli da svatko, a ne samo stanarisredišta grada, može kupiti mjesečnu kartu s kojom se može parkirati. Kovačević je rekao da je godišnja cijena karata od 12 tisuća kuna za centar previsoka i da se ne može nazvati povlaštenom.(za građane je inače godišnje 1200 kuna, a najskuplja je za tvrtke – 7200 kuna, op.a.)
– Svaki građanin u Zagrebu treba imati pravo na kupiti godišnju ili mjesečnu kartu u centru Zagreba. Svi plaćaju isti prirez bez obzira u kojem su dijelu grada, pa je sadašnja odluka diskriminirajuća – rekao je Kovačević.
Nove zone parkiranja i obrtničko trgovačke zone, naslanjaju se na dosadašnji prijedlog HNS-a da se svi gradski poslovni prostori u centru daju u najam za kunu obrtnicima. Nove zone bi bile u širem središtu, gdje god se pokažu opravdanima nakon analiza. U njima bi i grad poticao obrtnička središta i trgovinu.HNS smatra da je kriza utjecala na gospodarstvo, centar odumire jer građani upravo zbog parkirališta kupuju u trgovačkim centrima, a politika Zagrebparkinga je pogrešna.
– Ne može grad biti talac svog komunalnog poduzeća. Da bi oni ostvarivali dobiti od 20 milijuna, cijene parkiranja su visoke. Zašto se naplaćuje parkiranje subotom do 15 sati ili radnim danom do 21 sat? To pridonosi odumiranju središta grada – rekao je Tomislav Stojak, potpredsjednik HNS-a.
Samo na području Donjeg Grada ima oko šest tisuća parkirališnih mjesta. Na pitanje kako bi HNS riješio problem brojnih automobila koji bi došli u centar kada bi se snizile cijene i uvele nove povlaštene karte, Dragan Kovačević je odgovorio da bi se na to odgovor našao kroz politiku cijena u postojećim i novim garažama, te je podsjetio da će središte dobiti novugaražu ispod igrališta u Klaićevoj.
Vezano za potencijalnu koaliciju HNS-a i SDP-a i na upit jesu li počeli pregovarati, Kovačević je odgovorio da "oni razgovaraju još od 1992. godine". Dodao je da razgovaraju sa svima, nude projekte i nikoga ne ucjenjuju.
Na pitanje hoće li HNS imati svog gradonačelničkog kandidata u svjetlu mogućnosti kandidature Vesne Pusić, Kovačević je rekao da će se sve znati na vrijeme, te dodao da "prvi kukurikci uvijek završavaju u loncu" kao komentar da su neke stranke već istaknule svoje kandidate.
Foto: Slobodnadalmacija.hr