Đenana Mujadžić, Pariz
djananouvelles@gmail.com

Osmi pariški Salon etičke mode "Ethical Fashion Show"

Organiziran osmi put, pariški Salon etičke mode, poznatiji po nazivu "Ethical Fashion Show", okupio je 90 kreatora koji ne samo inoviraju, nego to čine uporabom prirodnih materijala i recikliranih predmeta ili odjeće.

Planetarnu bio modu, ugostio je čuveni mizej "Le Louvre" odnosno jako elegantni Carrousel, pod čijim su se "zvonom" četiri dana upriličavale smotre, konferencije, susreti i probavali kulinarski proizvodi, sa svih strana svijeta. Organizatori su u suradnji sa "Lezingom", poznatim proizvođačem celuloznih tkanina, objavili natječaj pod nazivom "Tencel Lezing Modal", posebno radi isticanja vrijednosti aktualne Godine šume. Osam predivnih modela kolekcije su otvorili seriju smotri, što su opčinile posjetitelje. Pobijedio je japanski stilist Ryota Shiga, zahvaljujući printanim efektima na platnu, koji sliče na "shibori" uzorke.

U prvi plan su stavljeni modeli i četiri talentirane kreatorice: najprije francusko-vijetnamske dizajnerice Linda Mai Phung koja je šarmirala žiri svilom i jarkim bojama. Pored 500 eura, dobila je mnoštvo darova "Masters of Linen". Tanzanijska stilistica Doreen Mashika primila je "Priznanje etičkog izražavanja" za svoju egzotičnu ali jako humanu kolekciju, ujedno originalnu i praktičnu. Također je stekla pravo sudjelovanja na slijedećem slavlju prirodnog fashiona. Kirgistanska kreatorica Burul Mambetova, vlasnica u svijetu cijenjenog branda "Magic Felt" dobila je Nagradu za smjelost jer je iznenadila žiri sa postavljenom odjećom ostvarenom u jednom dijelu, bez prošiva.

 
Diana Gomboa

Diana Gomboa, kolumbijska dizajnerica, oduševila je žiri neobičnim, privlačnim i jedninstvenim opravama od papirnatog origamija. Njezino Priznanje za kreativitet je sasvim zasluženo. Posjetitelji su pozdravili i parišku kreatoricau rođenu u Marseille, porijeklom sa Komora, koja je od reciklirane odjeće uradila predivne plave i ruzičaste koktel haljine, jakne i odjeću za zimu. Odavno prozvana "čarobnicom tekstila", Sakina M’Sa opismenjava žene i muškarce došle u Paris sa svih horizonata i znalački upravlja svojim brandom "Trevo", kao i umjetničkim kreacijama poznate marke "Puma".

Nitko od 90 sudionika ne koristi reklamne kampanje, nego poletom i društvenim angažiranjima, brigom o okolici središtem njihovih aktivnosti, uspijevaju opstati.
"Najvažnija nakana i objektiv Salona su dokazi o posebnoj kreativnosti, suvremenoj i jako trendy, što istovremeno obogaćuje društvo i osigurava zaštitu čovjekove sredine"- istakla je Isabelle Quéhé, osnivateljica i umjetnička direktorica manifestacije. Jako je ponosna i zadovoljna činjenicom da su svi poznati, značajni i veki prodajni centri Grada svjetlosti, podržali ovogodišnje izdanje etičke mode čija je glavna tematika bila "Revalorizacija oblasnih vjestina".

 

Poznata francuska odjevna marka "Atik Batik" kumovala je Salonu i podržala njegovu promociju. Sudionici iz Perua, Uzbekistana, Malija ili Burkine Faso organizirali su raskošne "showroom", pokazavši napredak i modernizaciju odijevnih tradicija njihovih zemalja i uspješno održavanje djelatnosti lokalnih kooperativa. Mnoge marke ističu ekološke aspekte uporabom prirodnih materijala, poput biološkog pamuka i traženih celuloznih tkanina, ostvarenih otapanjam drveta u čistim otapalima i bez štetnih sastojaka. Ove godine većina odjece, pokazane na Salonu, napravljena je od tkanina dobivenih preradom kukuruzne stabljike ili bambusa.

Tražene su i kreacije od stare odjeće, reciklirane i nanovo otkane, što dopušta otvaranje novih radnih mjesta u Francuskoj i Africi. Mađutim, svi brandovi nisu ostvarili prodajne uspjehe. Prirodni materijali su skupi, a nabavci teski. Cijene lokalnih proizvodjača skučene, pa otežavaju kreativnost. Reklamne prodaje ne postoje jer su svi sudionici Salona vlasnici tvrtki i poduzeća i odabrali ovakav način postojanja, samo radi originalnosti osobnog stilizma.
Stručnjaci smatraju kako je etička moda još uvijek nepoznanica široj publici koja ne zna kako je nabaviti!
Zahvaljujući modnim smotrama poput pariškog "Ethical Fashion Show"-a okolnosti se mijenjanju – na bolje.

 
Akademija-Art.hr
20.09.2011.