Dokukino KIC prikazuje estonski dokumentarac ‘Novi svijet’

Film i razgovor o javnom prostoru i građanskom aktivizmu
Od 12. siječnja je na programu Dokukina KIC je estonski dokumentarac ‘Novi svijet’ Jaana Tootsena, film o zanimljivom iskustvu građanskog aktivizma s naglaskom na osnivanje community centara u Tallinu,o akciji koja se proširila po cijeloj zemlji

Prema mišljenju filmskih kritičara to je najbolji je estonski dokumentarac 2011. godine. Nakon projekcije filma u Dokukinu KIC, 12.1. u 21 sat održat će se i rasprava o aktualnim pitanjima javnih prostora i takozvanih community centara u Hrvatskoj na kojemu će sudjelovati aktivisti Attacka! i Autonomnog kulturnog centra Medika, Reciklaonice, Sindikata biciklista i Prava na grad, a razgovor će voditi Igor Bezinović.

Sadržaj filma: Kad je u gradskoj četvrti Novi svijet otvorena još jedna brza  autocesta, nekolicina mladih odlučila se pobuniti  i organizirala je prosvjed kako bi spriječila službeno otvaranje. Zamaskirani respiratorima i plinskim maskama uspjeli su spriječiti otvaranje ceste. Željeli su svoje susjedstvo učiniti mirnom zonom slobodnom od automobila, a koristili su se metodama originalnih umjetničkih akcija kojima su kritizirati vladinu urbanističku politiku. No, nisu stali samo na tome. Biciklistički aktivist Erko i student arhitekture Marten odlučili su se baciti u riskantni projekt pokretanja community centra otvorenog za cijelo susjedstvo. Zakaparili su staru kuću u centru Tallina i pokušali svoju kombinaciju ideala, aktivizma i netržišnog promišljanja svijeta podijeliti s neposrednom okolinom. No, susjedi nisu bili oduševljeni…
Na programu Dokukina KIC još uvijek je i jedan od najnagrađivanijih europskih dokumentaraca 2012. godine Posljednja ambulantna kola Sofije bugarskog redatelja Iliana Meteva, snimljen u njemačko-hrvatsko-bugarskoj koprodukciji.
Film premijeru imao na festival u Cannesu gdje je osvojio nagradu France 4 Visionary Award da bi uslijedile nagrade za najbolji dokumentarac u  Karlovym Varima , Srebrna Golubica  u Leipzigu, Silver Eye u Jihlavi, nagrada za najboljeg redatelja na talijanskom festivalu Festival dei Popoli te još šest međunarodnih nagrada.
Film prati tri člana ‘posade’ jednih od samo 13 ambulantnih kola koliko ih je preostalo u dvomilijunskoj Sofiji, glavnom gradu Bugarske te avanture vozača, doktora i sestre koji jureći po izbušenim cestama bugarske metropole pokušavaju spasiti svakoga koga to mogu u neprekidnoj smjeni od 48 sati. Pušeći cigaretu za cigaretom i neposredno osjećajući korumpirani zdravstveni sistem zemlje, jedino što im preostaje je humor i nepresušna energija koju ulažu u svoj posao.
Donosimo i detaljni program DOKUKINA KIC, Preradovićeva 5, Zagreb:
08.1., utorak, 21 sat
Posljednja ambulantna kola Sofije, Ilian Metev, Njemačka/Hrvatska/Bugarska, 2012.