„Dijalog“ Mirne Sišul i Elvisa Bertona u Puli

pozivnica
Galerija Milotić, Pula
od 11. 01. (u 20 sati) do 25. 01. 2013.
Nakon prvog zajedničkog predstavljanja u Galeriji Juraj Klović u Rijeci u travnju prošle godine u sklopu ciklusa izložbi „Dijalog“ riječkog HDLU-a, riječka akademska slikarica Mirna Sišul i likovni umjetnik Elvis Berton iz Pazina nastavljaju „Dijalog“ izložbom u Galeriji Milotić u Puli. Dvoje umjetnika povezuje infantilni slikarski izraz inspiriran dječjim radovima, kombinacija stiliziranog crteža, grafizma i slikarstva, a poveznicu u njihovom stvaralaštvu čini kombiniranje materijala i višeslojnost slikarskog postupka. Mirna Sišul će izložiti slike pod nazivom „Glazba je…“ a Elvis Berton skulpture i objekte iz ciklusa „Bijeli čempresi“.  Izložbu će u petak, 11. siječnja u 20 sati otvoriti povjesničarka umjetnosti Gordana Trajković.

Iz predgovora povjesničarke umjetnosti Milene Žic:

Kod Mirne Sišul (kao u u mnogih apstraktnih umjetnika) prepoznajemo osobit način komponiranja cjeline. Apstraktno djelo autorice tematski je neodređeno, forma je oslobođena konvencionalnog značenja, osviještena i osamostaljena. Puno puta ta forma ostaje osamljena, nerazumljiva i ne iskoračuje iz okvira onih koji razumiju umjetnost.
Upravo se zgušnjavanjem i razrjeđivanjem boje stvaraju svjetlije ili tamnije površine. One se međusobno preklapaju, nestaju jedna u drugoj, čineći jedinstvo slike.
Mirna Sišul istražuje prostor, volumen, perspektivu. Najviše od svega istražuje organizaciju u prostoru slike. Njezina su platna negdje između velikih htijenja i velike redukcije. Polazište je realnost i zgusnutost vremena. Ona ima poseban odnos prema pojedinom predmetu: telefonu, satu, parobrodu, balončićima… Sve te stvari upotrebljava ona na slici kao preobražene fragmente, kao ciljeve svoje osobne poruke. Ti su predmeti potpuno neovisne, svrhovite stvari. Na slikama Mirne Sišul imamo dvije organizacije – tematsku i apstraktnu. S gledišta vizualnoga, glavna tvorbena jedinica na slici je uobličena količina crvene boje. To su slobodni oblici, pravokutni ili kvadratasti kao kontinuirana vizualna crvena pojavnost. To je ujedno i znak nekog mogućeg autoričinog jedinstva. Sve je umočeno u crvenu boju i gledatelj tek nazire brod, sunce, balon …

Iz predgovora povjesničarke umjetnosti Gordane Trajković:

Elvisa Bertona poznajem od 2001. godine kada sam otvarala jednu od njegovih prvih samostalnih izložbi. Bila je to ljubav na prvi pogled. Barem s moje strane. Preda mnom čovjek, autor, pun životne radosti i želje ostalima širiti svoju kreativnu strast, a iza njega, poput osobne iskaznice ili vizit-karte, ciklus radova iz kojih je šikljala nepatvorena radost stvaranja.…
…Danas, dvanaest godina kasnije, isti čovjek, ista nepomućena stvaralačka radost i žar u očima, a u nas gledaju i među nama stoje, kao i mi u njih i među njima, bijeli čempresi. Riječ je o ambijentalnoj instalaciji (iako mogu funkcionirati i kao objekt-jedinka) pod istoimenim nazivom, Bijeli čempresi, u kojima ovaj versatilni autor prvi put spaja metal i drvo na način da je, „kao i dosad, mimetička sastavnica gotovo u potpunosti odbačena, dok je osnovno izražajno sredstvo oprostoreni crtež metalnih linija“  i velike drvene plohe. Svega godinu dana ranije čempresi su prvi put opredmećeni u seriji izvanrednih, gotovo minimalističkih akrila na platnu, a Bijeli su čempresi svojevrsna ambijentalna 3D izvedenica, monokromna intervencija u prostoru. Infantilna, oblikovno jednostavna i primitivna crta ovih samodopadnih visokoestetiziranih potpuno bijelih objekata uz asocijativnost oblika i sugestibilnost naziva ono je što Berton baštini od samog početka, a morfološkim pročišćenjem koje je dosegao u ovoj etapi stvaralačkog puta samo je korak od ultimativne redukcije. Bijeli čempresi logičan su nastavak minimalističke crte koja se u preglednom i dosljednom Bertonovom stvaralaštvu kontinuirano javlja, a tko zna kakve nam vizualne delicije sprema njegovo slijedeće (ludičko ili kontemplativno?) preispitivanje i promišljanje vlastitog stvaralaštva.

Mirna Sišul rođena je 1977. godine u Rijeci. Završila je školu  za  primjenjenu umjetnost  u Rijeci, a diplomirala na  Akademiji primjenjenih umjetnosti, također u  Rijeci. Sudjelovala je na mnogim skupnim izložbama u Hrvatskoj, Sloveniji, Mađarskoj. Dobitnica je više nagrada za slikarstvo. Djela joj se nalaze u mnogim javnim i privatnim zbirkama (Zavičajni muzej grada Rovinja, likovni fundus galerije Fonticus Grožnjan, Narodno sveučilište Trst…) Do sada je održala osamnaest samostalnih izložbi. Bavi se slikarstvom, ilustracijom i dizajnom.  Članica je HDLU-a  Zagreba, Rijeke i Istre.

Elvis Berton rođen je 1970. u Pazinu. Likovnim stvaralaštvom bavi se od 1996. godine. Izlaže od 2000. godine na osamnaest samostalnih i više od četrdeset skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu: Beč, Halbenrain (Austrija), New York (SAD), Doetinchem, Ulft (Nizozemska), Koper (Slovenija). Dobitnik je više nagrada i priznanja. Član je HDLU-a Zagreb. Živi i stvara u Pazinu.