Didier Theron – 29. tjedan suvremenog plesa

Compagnie Didier Theron

«Selfportrait Raskolnikov / Bolero « Les hommes»

22. svibnja u 21.00
23. svibnja u 19.30
ZKM, Teslina 7, Zagreb
Autoportret Raskoljnikov
Solo Didiera Thérona o liku iz ‘Zločina i kazne’ prema Fjodoru Dostojevskom
Predstava je inspirirana “Zločinom i kaznom” Fjodora Dostojevskoga u novom prijevodu André Markowicza koji je usmjeren ponajprije na akciju i gestu, ne toliko psihologiju likova. Ovaj vrlo životan tekst ispunjen je novim prizorima i ritmovima što roman čini odličnim predloškom za koreografiju.
Djelo služi kao predtekst za specifičan oblik istraživanja pokreta i tijela u scenskom prostoru; ono se bavi ludilom, specifičnim vokabularom koji se igra s tenzijama, impulsima, ekstremnim situacijma nestabilnosti te s trenutcima u kojima energija naprosto para prostor.
Ovo je priča o mladiću koji ubije staricu. Na sceni, dva lika, svaki za sebe u jednoj osobi. Koga to Raskoljnikov ubije? Ovo je jedna drugačija priča.
Bolero “Les Hommes”
Le Boléro des Hommes je drugi dio trilogije Shanghai Boléro koji je nastao prema narudzbi Shanghai World Expo 2010. Inspirirana je Ravelovim “Bolérom”, koji je ovdje tek u ulozi podrške.
Riječ je o drugačijem predstavljanju i načinu sagledavanja ovog glazbenog djela pružajući mu novo tumačenje kroz plesni pokret. Dajući tijelu drugačije držanje, približava pojmove senzualnosti i erotike kroz preispitivanje izgradnje emocija te i u konačnici približavanju “mehanici želje”.
Didier Théron
Plesna skupina Didier Théron osnovana je 1988. u Montpellieru, a od 1994. djeluje u Mas de la Paillade. Glavni joj je cilj istraživanje koreografske kreacije i nastupi pred raznolikom publikom u obliku predstava i akcija senzibilizacije. Kreacije “Ironworks”, “Les locataires”, “Autoportrait Raskolnikov”, “Assis debout en marche avec préambule et vestibule”, “En forme” često se izvode u Francuskoj i inozemstvu. Često nadahnut romantičarskom tematikom i književnim djelima (Dostojevski, Beckett, Kafka), Didier Théron provodi istraživanje jezika tijela pozivajući se na kontroliralo pulsiranje, grubi pročišćeni pokret i grafičku kompoziciju, otkrivajući ples kao potpunu riječ prožetu absurdnošću i burleskom

Ina Pouant

Akademija-Art