Boris Topličanec: Aquae Iasae – Topličkim krajem

Hotel „Minerva“, Varaždinske Toplice
izložba fotografija
Boris Topličanec
Aquae Iasae – Topličkim krajem

od 17. 06. 2011. (u 19.30 sati)

Pogledajte galeriju fotografija!

Prije 40 godina došao sam u taj kraj… krenuo u školu,upoznao ljude, zaljubio se… i ostao zaljubljen… doživotno…
(Z. Predin pjeva, doživotno zaljubljen…)

Često se pitamo koja je naša misija u životu, koja je bit postojanja. Teško je to shvatiti, treba proći vrijeme, treba odrasti, postati dobar, a onda i ostati dobar… Priroda nam je dala moć gledanja, ali sami moramo razviti moć i da vidimo. Fotografski postulat govori kako čin pritiska okidača fotoaparata zaustavlja trenutak, događaj, emociju. Nikada se više taj trenutak ne može ponoviti… pohranjen je u vječnost. Toga postajemo životno svjesni nakon što se odlučimo vratiti na mjesto pritiska okidača. Gledamo snimljenu fotografiju, tražimo taj pogled i ne nalazimo ga. Promijenio se. Priroda svoje radi, ali i čovjek. Igrajući se tonalitetom potvrđujem vlastitu percepciju okoline, osobnu mentalnu sliku u sivim tonovima… osobno je ne doživljavam nužno siromašnijom već zahtjevnijom, intrigantnijom, zabavnijom…

A sada uronite u svijet bez boje…
Boris Topličanec

Predgovor za izložbu

Izložba crno – bijelih fotografija autora Borisa Topličanca daje prikaz topličke svakodnevnice fokusirajući se pritom na ljepotu i živopisnost topličkog eksterijera, pejzaža (polja, šume, brežuljci, vrtovi…).
Fotoaparatom istražuje i slijedi pripreme ljudi u jesen za zimu, kao što je spremanje ljetine (kukuruz, sijeno, drva), ali i brižno slaganje ogrijeva za očuvanje topline doma. U ovoj skupini fotografija dolazi do izražaja autorov osjećaj za grafičku modelaciju teksturom, što karakterizira dinamičnost i razigranost svake fotografije ponaosob.
Kontrasti svjetla i sjene na fotografiji Topličke šume daje dinamičnost fotografiji i razigranost sunčeve svjetlosti kroz geste krošnje drveća. Time se narušava vertikalna monotonost ritma rasta stabala, a pridonosi se određivanju kompozicijske ravnoteže i harmonije cjelokupnog prostora.
Autorov osjećaj i ljubav za očuvanje etnografske baštine topličkog kraja (preša za grožđe) pridonosi zanimljivosti izložbe, prisjećajući se dana kad se u jesen po vinogradima i klijetima čulo klopotanje neumornog klopoca i škripanje stare preše, a zrakom širio miris mošta i pečenih kestena.
Maštovitost, emocionalnost i osjećaj za detalj autor nalazi u svom vrtu, bilježeći aparatom u vrlo dinamičnoj kompoziciji protkanoj brojnim presijecanjima vlati trava, doživljaj sreće buba mara, stavljajući ih prostorno u najsvjetliji dio kadra – prvi plan, naglašavajući tako ključni trenutak u svom kadru.
Fotografija Put zaljubljenih priziva sjećanja na dane mladosti, na dane prvih ljubavi. Ona je dio intime brojnih Topličanki i Topličanaca. Kad bi klupe u parku govorile, bilo bi mnogo zanimljivih priča i Put na određeni način simbolizira prolaznost života, a time i prolaznost ljubavi koje su bile mlade i ostale neistražene.
Presudnu ulogu na izloženim fotografijama ima igra svjetla i sjene tj. kontrast svjetlo – tamno (bijelo – sivo – crno) što daje jedan jasan pristup atmosferi cijele izložbe.

Spomenka Vlahović, dipl. arh.

Boris Topličanec rođen je 1963. godine u Zagrebu. Osmogodišnju školu završio u Varaždinskim Toplicama. Vraća se s obitelji u Zagreb gdje završava Matematičku gimnaziju na Jordanovcu. Upisuje Fakultet strojarstva i brodogradnje i završava smjer procesno-energetski. Fotografijom se započeo baviti tijekom studija, a nakon toga ulazi u mlin života i okreće se obitelji i struci. Najveći uspjeh mu je obitelj i dvije kćeri. Odrastanjem djece vraća se izložbama, koncertima, književnosti i prirodi te fotografiji.

Akademija-Art.hr
13.06.2011.