Ivana Ćosić, ComPRess Zagreb, Kontaktni uredi Grada Beča
ivana.cosic@compresspr.hr

Bečki MAK predstavlja kinesku umjetnost 19. stoljeća

Izložba pod nazivom "Careve nove boje. Kineska umjetnost 19. stoljeća iz zbirke MAK-a" koja je jučer otvorena u bečkom Muzeju primijenjene umjetnost predstavlja raznolikost i povijest kineske dvorske umjetničke produkcije.

Kina je još početkom 19. stoljeća bila vodeća svjetska sila, a do kraja stoljeća je postala potpuno ovisna o europskim silama. Do toga je podjednako doveo i unutarnji i vanjski razvoj. Još krajem 18. stoljeća je bilo jasno da je ogromnim carstvom administrativno gotovo nemoguće upravljati, no tendencije raspada su se kristalizirale tek u 19. stoljeću. Unutarnji nemiri i ratovi s ojačanim kolonijalnim silama Europe su oslabili zemlju, no moć carstva je ne obazirući se na političke probleme carstva i dalje slavljena ekstravagantnim kreacijama carskih odora.

Pri tom su motivi iz kineske tradicije imale veliki odjek u umjetnosti i umjetničkom obrtu te su u duhu historizma varirane na različite načine, dok su nove kemijske boje omogućile sve upadljivije boje.
Blještavi carske odore su vladara i dalje stavljale u centar pozornosti. On je posjedovao ceremonijalno ekskluzivno pravo na žutu boju i zmaja s pet kandži.
U centru pažnje bečke izložbe se stoga nalazi nedovršena, bogato izvezena carska odora.
Pored carskih odora i modnih dodatka izložba obuhvaća i primjere službeničke odjeće koja dočarava kompleksnu, strogo organiziranu kinesku upravnu strukturu toga doba.
Posjetitelje izložbe očekuje i porculan, luksuzni artikli, predmeti od bjelokosti, šahovski kompleti te fotografije austrijskog fotografa Wilhelma Burgera koje su nastale 1869. u Hong Kongu.

Akademija-Art.hr
14.04.2011.