Bad news good news – Zanimanje: Katastrofičari

Snjezna Kraljica

Snjezna Kraljica

Zamolimo urednike naših medija da svoje novinare katastrofičarskog usmjerenja zamijene s ljudima koji imaju malo više logike

Za neke plitko i površno informirane novinare (i ne samo novinare) Hrvatska mora biti sretna što je otkazana Snježna kraljica, jer nas je „viša sila spasila nepotrebnog troška” od barem 25 milijuna kuna, koji nam uopće nije potreban, pogotovu u doba recesije. Pri tome ti mudrijaši uopće ne znaju kako je vrijednost indirektne promidžbe Hrvatske, njenog turizma, ugleda, gospodarstva i svih aspekata života, zahvaljujući osvrtima TV, novina, radija i elektronskih medija veća od 10 milijuna Eura. Uostalom stopa rasta turističke potrošnje u Zagrebu raste godišnje preko 10%, ali “kreatori” i lovci vjesti tipa bad news good news, ali i njihovi urednici nisu u stanju shvatiti kako je tome znatno pridonijela i Snežna kraljica, Nisu u stanju shvatiti da reklama nisu samo spotovi, jumbo posteri, displayi i sajmovi, nego zanimljive vijesti o nekoj zemlji ili događaju.

Uostalom vijest da Hrvatska odlazi na Svjetsko nogometno prvenstvo u Brazil su objavili skoro svi pisani i elektronički mediji na kugli zemaljskoj. Barem milijardu ljudi zna radi toga za Hrvatsku u pozitivnom kontekstu. Ako je samo 1 posto potaknuto radi toga posjetiti Hrvatsku to je već 10 milijuna ili potencijalno 2 do 3 milijarde Eura. Ali da bi se shvatile ove činjenice treba poznavati barem tablicu množenja i upotrebiti svih 5 novinarski dabl w i još malo soli u glavi.

Vrhunski uspjesi u nogometu, tenisu, automobilizmu, skijanju i atletici su svjetski promidžbeni brendovi koji uvijek donose ekonomske rezultate i stoga ih ima smisla financirati jer vraćaju barem peterostruko a nekada i stostruko. Uostalom velike i bogate zemlje se nikada ne trgaju za prvenstvom u rukometu, kuglanju, boćanju, streljaštvu ili hokej na travi, te neke druge sportove. Trošak za Snježnu kraljicu je ustvari svjetski korisna reklama po sniženoj i ekonomski opravdanoj cijeni, a trošak za Hanžekovićev memorijal ili Zlatnu piruetu je samo trošak, koji ne podnosi kritičku analizu ekonomske učinkovitosti i koristi. Nekako smo se navikli finacirati ih ali bi ih ekonomija trošenja društvenih sredstava mogla uskoro ukinuti. Više finacijske koristi može donijeti proboj nogometne vsrte u četvrtfinale Brazila, nego zlatna medalja u rukometu ili pak organizacija Univerzijade ili Mediteranskih igara.

Stoga zamolimo urednike naših medija da svoje novinare katastrofičarskog usmjerenja (a takvi su jer ne znaju ništa drugo i imaju sniženi kvocjent inteligencije) zamijene s ljudima koji imaju malo logike i soli u glavi. (Foto: Krapinsketoplice.com)

Novi Forum