Tko je najviše zaradio na njihovim kampanjama?

FAH-josipovic 1

Prema izvješću, preko agencije Millenium u suvlasništvu Bože Skoke, koja je zadužena za zakup medija, plaćeni su oglasi u medijima, što je stajalo dva milijuna i 157 tisuća kuna, a zarada same agencije je provizija od tog iznosa nakon što mediji dobiju većinu novca

FAH-josipovic 1

Ta se provizija, kažu upućeni, kreće od 5 do 20 posto, što ovisi kako su se dogovorili s medijima i kakve su popuste dogovorili. Agencija Bruketa & Žinić, koja je Josipoviću osmislila vizualni identitet u kampanji, naplatila je malo manje od 300 tisuća kuna. Agencija Preclarus Drenislava Žekića za svoje je usluge dobila 212 tisuća kuna, dok su marketinški stručnjak Krešimir Macan i njegova tvrtka Manjgura zaradili 100 tisuća kuna.

Nešto više – 125 tisuća kuna usluge naplatio je poznati bloger Marko Rakar i njegova tvrtka Mrak usluge. Tvrtki Neva iz Atlantic grupe Emila Tedeschija za promidžbeni materijal plaćeno je 223 tisuće kuna, a tvrtki Outdoor Akzent za oglašavanje 584 tisuće kuna. Toj tvrtki za oglašavanje 84,5 tisuća kuna platila je i kandidatkinja HDZ-a Kolinda Grabar Kitarović.

HDZ-ovci su, inače, na račun troškova promidžbe najviše platili tvrtki Napredni materijali – 622 tisuće kuna, čiji je vlasnik Danijel Artenjak. Na troškove promidžbe “Kolinda TV” plaćeno je 451 tisuću kuna tvrtki Katarina d.o.o. iz Mostara čiji je vlasnik Milenko Ćović, a direktor Nikica Bevanda. Obojica slove kao prijatelji kontroverznog profesora iz Mostara Zorana Tomića koji je dijelom radio i na programu Grabar Kitarović. Nešto više od 187 tisuća kuna zaradila je G.A.D. produkcija, dok je Europlakatu plaćeno 87 tisuća kuna, a Zagreb plakatu 71 tisuću kuna.

Usluge je HDZ-ovcima naplatio i bivši pročelnik ureda osječkoga gradonačelnika Ivice Vrkića, a sada zaposlen u HGK – Mate Radeljić. On je neko vrijeme surađivao u Stožeru HDZ-ove kandidatkinje i za to dobio 24,5 tisuća kuna.

U izvješću o troškovima HDZ spominje najam prostora u Westinu kada je Grabar Kitarović promovirala svoj program “Za bolju Hrvatsku”. Najam prostora platili su 10.812 kuna, no koliko je točno stajala organizacija cijelog tog događaja, nije navedeno. Prema procjenama onih koji se bave organizacijom takvih skupova, predstavljanje programa u Westinu moglo je stajati oko 10 tisuća eura, ne računajući izvođače i agencijski popust. Osim toga, iz izvješća se ne vidi koliko je stajala organizacija donatorske večere u Westinu, niti koliko su točno stajali drugi slični skupovi HDZ-ove kandidatkinje, a sudeći po medijskim izvješćima bilo je pet, šest većih evenata. Cijena svakog takvog eventa, prema procjenama, je 35 tisuća kuna. Hina