Predstava “radiofonijskog teatra” na Ljetnim nocima Teatra EXIT

horsspiel

horsspiel

Nakon proljetne stanke ponovno HOERSPIEL – mala igra za slušanje (i gledanje), ovoga puta u sklopu Ljetnih noći Teatra Exit. Predstava će se održati 30.06.2014. u 21h, u Muzeju za umjetnost i obrt, s podnapisima na engleskom jeziku.

HOERSPIEL – mala igra za slušanje (i gledanje)

Theater + Aether = Thaether
(with English subtitles)

Autorski projekt Pavlice Bajsić

Ansambl radiofonijskog teatra:
Jelena Miholjević
Ivana Rushaidat
Sven Medvešek
Dino Brazzoduro
Matija Antolić
Ljubica Letinić
Ante Perković
Nina Bajsić
Ivan Zelić

Produkcija: Multimedijalna koliba u suradnji s Teatrom EXIT
Filmovi: Dalibor Barić
Vizualni materijali: Sven Medvešek, Stanislav Habjan
Prijevod na engleski: Mirna Herman Baletić
Organizacija: Pavlica Bajsić, Marta Medvešek, Zrinka Šimičić & svi po malo

Opis:

Scensko-eterska izvedba u kojoj se rekonstrukcijom radiodramskih materijala, izvedenih uživo pred mikrofonom i pred publikom, razigravaju elementi upisani u temelje radija: zvuk i tišina, kao i načini njihovog osluškivanja i zamišljanja.
Igra počinje škakljivim i raspjevanim dramoletima iz 20-tih godina prošloga stoljeća u foajeu Muzeja, nastavlja se u njegovoj unutrašnjosti vodeći publiku kroz povijest radiofonije i mrežu zvučećih misli, a završava pod zvijezdama, u atriju Muzeja, gdje će se posebno konstruiranim prijamnikom pokušati uloviti fragmenti tzv. lutajućih radiodrama, odnosno, mogućih elektromagnetskih valova iz svemira (pokus ovisan o vremenskim uvjetima). Tko zna ostaci kakvih sve glasova, zvukova i tišina besciljno plutaju i plutat će svemirom. Možda neki od njih nose odgovor na pitanje zašto su, pobogu, Beckettove uši bile tako nevjerojatno velike.

”Šumimo po kućama. Zviždimo prema potrebi. Šutimo na časak. Zujimo.
Izvodimo škakljive dramolete. I jednu, ali pravu, radio-katastrofu.
Tragamo za “plutajućim radiodramama” svemirom i onda ih pecamo.
Uživo i prema potrebi krojimo izvorne radijske materijale, dakle sve ono čujno, kao i negaciju toga: tišinu. Tišina je zapravo ono što zovemo dobrom zemljom. Plodotvorna i maštotvorna.
Kako pakirati tišinu? Možda u školjkama.
Ili… uzmeš metar, dva sirove tišine i nosiš je doma. Staviš je u podrum, u mračni kut podruma, i svake je večeri lagano vlažiš dok ne primijetiš da je proklijala.
Sad treba samo čekati.
Povremeno čistiti od prašine.
21. ožujka uredno zarolanu nosiš je u stan i prostreš preko sobe.
Poput saga. Legneš i slušaš.”

(Z. i P. Bajsić)

hoerspiel fotka  s tekstom Sven Medvesek

Najavni trailer autora Dalibora Barića:
https://vimeo.com/97883942

Kratki ulomak iz predstave:
https://vimeo.com/98633528

Iz osvrta i kritika:

Rene Medvešek:
“S puno entuzijazma i u prekrasnom stvaralačkom zajedništvu Pavlica Bajsić i ansambl Hoerspiela samozatajno su, u off-u zagrebačke kulturne scene, iznjedrili jedan dirljivi i duhoviti vremeplov posvećen radiju, prvorazrednu agramersku kazališnu poslasticu s pjevanjem, olujom i pregrštom tišine za koju se jednom riječju i mirnog srca može reći samo: megahercig!”
(iz programske knjižice Ljetnih noći Teatra EXIT)

Igor Ružić: “Zvučno kazalište koje zagovara tišinu”
“(…)Umjesto afektivnog ali nimalo učinkovitog sjećanja koje budi nostalgiju za vremenima kad je bilo bolje, ljepše i sporije, ova kazališna radijska igra ne uspostavlja odnos s prošlošću tako da je glorificira, nego je ponavljanjem poopćuje. Inzistiranjem na historijskom modusu, priznaje nemoć koje su gledatelji/slušatelji ionako svjesni, ali zato ne zagovara život u prošlosti nego barem malo sluha u sadašnjosti. A da bi se čulo ono što je bitno, potrebno je, barem na čas, (i medijski i kazališno) zašutjeti. Ili poslušati ‘Igru za slušanje’ u nekom sljedećem terminu i odvrtjeti neke privatne trake još koji put.”
(http://www.tportal.hr/kultura/kazaliste/302343/Zvucno-kazaliste-koje-zagovara-tisinu.html)