LINKIN6 [art]: “Mediologija” Igora Gržetića

Matrica

Matrica

Krk / Galerija Decumanus / 06. 06. – 20. 06. 2014.
Otvorenje: 06. 06. / 21.00

Zadovoljstvo mi je pozvati Vas u Galeriju Decumanus na otvorenje izložbenog projekta “Mediologija”, i to 06. lipnja 2014. godine u 21.00 sat. Osim računalnih grafika, fotografija i instalacija dijelom postava biti će i “Iznesotine” riječke autorice Vedrane Valenčić, inače poezija nastala transformacijom slikovnog u jezični kod. Izložba ostaje otvorena do 20. lipnja, a postav je moguće razgledati od ponedjeljka do subote između 10.00 i 12.00 te 19.00 i 21.00 sat.

Više o projektu:

“Mediologija” kao projekt sastavljen od šest cjelina istražuje fenomen transformacije; modeliranje/stvaranje nove manipulacijom postojeće stvarnosti. Riječ je računalno-grafičko-fotografskom eksperimentu koji ukazuje na gotovo alkemijski karakter koda – poruke. Veći dio vizualnih jedinica nastao je agresivnom reciklažom internetskog materijala, stvarajući kaotične vizuale; nove hibridne matrice specifične estetike. No unatoč različitom karakteru tako formiranih poruka, isti im modul (subliminal), kao subjekt reciklaže omogućuje prodor u (pod)svijest. I ovdje iznova biva otkrivena transformacija, i to ona promatrača uzrokovana manipulacijom njegove (pod)svijesti, što još jednom aludira na skrivene potencijale spomenute drevne discipline. [Igor Gržetić]

Igor Gržetić i “Mediologijom” (kompjutorska grafika, kolaž, reciklaža, fotografija, multimedija) nastavlja s dosadašnjim istraživanjima na području novih medija, u ovom projektu istražujući vizualne i masmedijske manipulacije. Pritom pokazuje ogromne mogućnosti suvremenih medija i alata, koji mijenjajući percepciju manipuliraju osjetilima, stalno nas uvjeravajući u zbilju koja je ustvari iskrivljena, iluzivna i zbog virtualne prirode medija – hibridna. Autor nam znalački modificira pogled (ali i sva ostala čula) metamorfozama, simulacijama, iskošenjima, replikacijama i sinestezijama, da bi na kraju redizajnirao stvarnost i kreirao novu zbilju. A u njoj dobiva na važnosti i sve ono što je pohranjeno u memoriji podsvijesti, zaboravljeno i možda odbačeno kao smeće, do čega međutim Gržetić poseže kao za starim datotekama na kompjutoru, na način data recovery – pronalazeći, obnavljajući i reciklirajući različite prostorno-vremenske vizualne podatke, te najposlije medijski generirajući simulakrum zbilje drukčije estetike. [Višnja Slavica Gabout]