Od svog osnutka KERAMEIKON, Hrvatsko keramičarsko udruženje, uz svoje ostale aktivnosti, prvenstveno teži suradnji s međunarodnim umjetnicima.
Pogledajte galeriju radova "Najbolje iz Austrije i Hrvatske 2009."!
Najbolje iz Austrije i Hrvatske 2009
Neke izložbe koje smo organizirali a koje su dobro prihvaćene i od publike i od kritike, među kojima se naročito ističe Međunarodni festival postmoderne keramike 2002. i 2005. godine i na kojima su sudjelovali mnogi vrijedni umjetnici iz cijelog svijeta, dokaz su tome i predstavljaju značajan uspjeh.
Suradnja s austrijskim umjetnicima prirodni je nastavak dugogodišnjeg prijateljstva i suradnje s gospođom Rosemarie Benedikt koja je kao i gospodin Peter Weihs, kao počasni član našeg Udruženja, uvijek bila tu da nam pomogne.
Austrijski i hrvatski umjetnici dugo se poznaju i kao susjedi i svoje odnose grade na temeljima koje su dugo prije njih postavili njihovi preci. Sličnost u mentalitetu i temperamentu kao i povijesno naslijeđe srednjeeuropskog civilizacijskog kruga nisu jedini elementi koji nas povezuju i potiču na zajedničke aktivnosti. Globalna premreženost u našem nam je slučaju donijela puno i olakšala mnogo toga. U ovakvim kooperacijama mnogo se nauči jedno od drugoga, iskustva su dragocjena i poticajna i proširuju pogled na svijet, u svakom slučaju; pri tome otpadaju neke predrasude i raste uzajamno poštovanje.
Ovom izložbom izabranih austrijskih i hrvatskih keramičara i njihovih gostiju izgrađen je, vjerujemo, novi most i stvorena osnova za dalje akcije i susrete.
Blaženka Šoić Štebih, predsjednica KERAMEIKON-a, Hrvatskog keramičarskog udruženja i članica Međunarodne akademije za keramiku (IAC) iz Ženeve
Blaženka Šoić Štebih
Pogledajte galeriju radova "Izložba u Austriji 2009."!
Nakon što je 2007. godine u Gradskom muzeju u Varaždinu KERAMEIKON, Hrvatsko keramičarsko udruženje ugostilo austrijske keramičare na zajedničkoj izložbi nazvanoj NAJBOLJI IZ AUSTRIJE I HRVATSKE, austrijsko Udruženje za unapređenje suvremene keramike ICCA iz Beča, ugostit će hrvatske keramičare u Bečkom Novom Mjestu (Wiener Neustadtu) u Karmelićanskoj crkvi (Karmeliterkirche) i to od 12. studenoga do 30 prosinca 2009. godine
To je četvrta izložba po redu iz serije KERAMEIKON & PRIJATELJI, a na njoj sudjeluje dvadesetišestero hrvatskih umjetnika: Vesna Aralica, Vesna Barbieri, Spomenka Bošković, Ivančica Cvitić Znidarčić, Mate Franin Pećarica, Lucija Gudlin, Drago Jančić, Višnja Jelačić, Gizela Kovačić Ulle, Višnja Markovinović, Vjekoslav Medić, Marta Milunić, Orjenka Mirjan, Ljerka Njerš, Vesna Osojnički, Dora Pezić Mijatović, Danijela Pičuljan, Irena Podvorac, Zdenka Pozaić, Boris Roce, Liljana Smodlaka, Zdenko M. Šlibar, Blaženka Štebih Šoić, Božena Štih Balen, Ivančica Vončina i Robert Wrana
i desetero austrijskih:
Franciska Ablinger, Rosemarie Benedikt, Gundi Dietz, Constanze Ferdiny Hoedemakers, Gudrun Kainz, Ucki Kossdorff, Walter Meissl, Szilvia Ortlieb, Peter Weihs i Christa Zeitlhofer.
Izbornice izložbe bile su Dora Pezić Mijatović i Višnja Markovinović a s austrijske strane Rosemarie Benedikt.
Rosemarie Benedikt
Oblikovanje i uređenje zanimljivog zajedničkog kataloga potpisuju Blaženka Štebih Šoić, Danijela Pičuljan i Ivica Kruhoberec.Hr
O svemu više, može se pogledati na
Pogledajte galeriju radova "Izložba u Austriji 2009."!
Austrijsko udruženje ICCA, International Contemporary Ceramic Art, osnovale su 2004. godine Christa Zeitlhofer i Ucki Kossdorff. Jedan od naših glavnih ciljeva je podizanje ugleda suvremene keramičke umjetnosti u Austriji, na onu razinu kakvu keramika već dugo uživa na međunarodnom planu. S poznatim umjetnicima iz zemlje i inozemstva do sada smo ostvarili tri projekta: izložbu MathematiKeramik u Celovcu kao i dvije izložbe pod naslovom 1st i 2st Date, u Beču i Tullnu, s novim snažnim naglascima, s kojima je na austrijskoj keramičarskoj kulturnoj sceni zapuhao svjež vjetar.
Nakon prva tri uspješna projekta sa zamjetnim uspjehom kod publike, vrlo se veselimo što su nas iz KERAMEIKON-a, Hrvatskog keramičarskog udruženja pozvali na suradnju na izložbi KERAMEIKON I PRIJATELJI IV, Najbolje iz Hrvatske i Austrije.
U ovom projektu namjerno ostavljamo po strani suradnju u drugim područjima kako bismo se posvetili prekograničnoj kulturalnoj razmjeni s našim bliskim susjedom Hrvatskom. Između Austrije i Hrvatske odavno postoje povijesne sličnosti a sada se oblikuju novi, zanimljivi odnosi, mogući su moderni oblici razmjene a u nastajanju je globalna premreženost između umjetnica i umjetnika iz obje zemlje.
Naša zajednička izložba predstavlja se u zanimljivom konceptu kroz dijalog dviju kultura. Pri tome je suvremena keramika onaj povezujući element za koji mi volimo reći: «To je najljepši materijal». U to da će potpuno nova, izražajna i uzbuđujuća djela poznatih umjetnica i umjetnika iz obje zemlje izazvati uzbuđenje kod promatrača, uvjerit će nas prateći katalog.
Vjerujemo da ćemo ovom izložbom postaviti putokaz za kulturalnu razmjenu odnosno dijalog međusobnog uvažavanja. Željela bih srdačno zahvaliti svim umjetnicama i umjetnicima koji sudjeluju na izložbi, selektoricama Rosemarie Benedikt, Višnji Markovinović i Dori Pezić Mijatović, predsjednici KERAMEIKON-a, Blaženki Šoić Štebih kao i svim osobama koje su surađivale u ostvarenju ove jedinstvene izložbe. Nadamo se zajedničkom uspjehu i veselimo se daljoj suradnji.
Christa Zeitlhofer, predsjednica ICCA
Ivančica Cvitić Znidarčić
Pogledajte galeriju radova "Izložba u Austriji 2009."!
KERAMEIKON nam ponovo pruža užitak doživljaja novih keramičkih realizacija reprezentiranih u značajnoj izložbi Najbolje iz Austrije i Hrvatske. Izložba je međunarodna. Internacionalna suradnja također potvrđuje vrijednost izložbe u svim umjetničkim aspektima i uloženim naporima. Izlažu mnogi autori različitih umjetničkih senzibiliteta, što ukazuje na bogati izbor i korištenje keramičkih primarnih materijala i velik broj dodatnih materija u toku rada. Uključuje šarolikost izbora tehnika i osmišljeni pristup fazama radnog procesa.
Autori izložbe dojmljivo su vrlo različiti a opet tako bliski u svom nastojanju da svoj likovni svijet viđenja iznjedre iz svoje osobnosti u umjetničko-keramički svijet iz gline vode i vatre.
Taj složeni i mukotrpni proces stvaranja u završnoj keramici daje punu vrijednost a označio je i vizualno bogatstvo ove izložbe.
Danas na području likovnih umjetnosti nema više granica i nedozvoljenih ideja, na prvi pogled inkompatibilnih materijala, medija i prostora a keramika se oslobodila utilitarne funkcionalnosti i sada ima zasluženi umjetnički status.
Ova nam izložba pruža uvid u slojevitost keramičkih djela prisutnih umjetnika. Tu je realnost u glini sa novim dodatnim materijama koje su zaigrale, prije nama nepoznatu igru, tu su i novi sustavi keramičkih razmišljanja i izričaja.
Širina shvaćanja i prihvaćanja utjecajnih vizualnih sistema i doživljaja iz drugih likovnih umjetnosti oslobodila je keramičare i oni su postali otvoreni prema sadržajima i ljepotama kiparskih, slikarskih, grafičkih i drugih doživljajnosti. Mnogi predmeti donedavno neprimjetni ili omalovažavani, sada također imaju ravnopravnu ulogu u ostvarenju umjetničkih kreacija.
Neki autori na ovoj izložbi koriste različite nađene predmete: prirodne ili umjetne, krute ili podatljive i oni su ugrađeni u izražajno sastavni dio njihovih keramičkih kompozicija.
Djela nekih autora pričaju nam priču vječnih tema, tajnovitih ili prepoznatljivih a preneseni u keramičku masu puni su snage i slikovitosti.
Rasčlanjivanjem neki su nam autori dali minimaliziranim ali ne osiromašenim prikazom, sažetu i zgusnutu keramičku misao. Elegantni kiparsko-keramički objekti pojedinih autoa očaravaju nas jednostavnošću, čistoćom linija i čvrstoćom.
Eksponati sa slikarskim senzibilitetom pružaju nam raspjevanu kolorističku stvarnost rascvjetane ljepote.
Eksponati sa dominantnom grafičkom igrom repeticije, iznenađuju nas svježinom doživljaja i mogućnošću da keramika budućnosti ima puno otvorenih putova.
U slojevitim realizacijama svih autora ove izložbe dolazimo do spoznaje sa je keramika umjetnost intenzivnog likovnog i životnog pulsiranja i velikog vizualnog bogatstva. Ako pažljivo razmotrimo izložbu spoznat ćemo jasnu keramičku misao današnjice.
Višnja Markovinović
Deset umjetničkih osobnosti iz Austrije pruža široko lepezast pregled mogućnosti oblika i sadržaja keramičarskog stvaranja u prostranom rasponu od figurativnog prikazivanja do apstrakcije.
Gundi Dietz stvara bića nedefiniranog spola, koja s mirom u sebi, zatvorenih očiju osluškuju unutarnji svijet. Čini se kao da lebde u nekom snovitom stanju koje unatoč tome u promatraču pobuđuje napetost. Počesto samo njihove ruke podaju blagi znak priopćavanja.
Ucki Kossdorf također odabire ljudsku figuru za svoju središnju temu koji spretno ostvaruje kroz reljef u glini za kamenjaču, kao u radu s naslovom «Back to the Stone» koji iscrtava snažnim markantnim linijama ili koje u jakom zgušnjenju komprimira i reducira na osnovne oblike koji se pričinjaju arhaičnima.
Silvia Ortlieb polaže prolazna sjenovita obličja u pepeljastim crnkastim tonovima na tamnu, jako raspucanu osnovu. Ljudi koji signaliziraju izgubljenost. Muškarci s neprepoznatljivim licem, koračaju poput ronilaca ili astronauta kroz izvanzemaljska polja. Jednako tako tajnovito djeluje rad pod naslovom «Kamenje govori».
Rosemarie Benedikt ispituje ćud životinja, tako da dovodi u međusobni odnos mačke, ribe ili uvijek iznova, nosoroge. Formalno svedene na najjednostavniji oblik, opremljene ipak kolorističkim akcentima, pojavljuju se pojedinačno, u grupama ili u bezbrojnom dodavanju čineći stijenku zgusnutu u nešto poput posude.
Peter Weihs intenzivno se bavi bojom. Kao i njegovom slikarstvu tako su i u skulpturama pojedine površine monokromne ili su možda snažnom prugom točno odvojene jedna od druge. Ono što se na slici prividno pokreće poput vesele slagalice ukrućuje se u trodimenzionalnosti u geometriziranom volumenu.
Kada Christa Zeitlhofer stavlja u donos matematiku i keramiku uzima od geometrije oblik elipse (odnosno, eliptoid) koji joj služi kao konstruktivni element. Nastaju tako asocijacije na sunce, na zemlju ili mjesec u njihovom kretanju kroz kozmičke sile, pri čemu površine u crveno-crno-zlatnoj boji to snažno podcrtavaju.
Usrdnost, nježni, tekući prijelazi označavaju nasuprot tome obojene tvorbe Gudrun Kainz. «Seelenhäute» – Opne duša – niz finih porculanskih ploča koje odražavaju zatamnjene pa opet svjetlije tonove raspoloženja i nalaženja, titraje jedne duše, izradila je umjetnica kod koje i glazba igra važnu ulogu.
Pri Ef Ablinger nalaze se slični titraji, svakako sami izazvani filigranskom nježnošću lagano ljuljajućih porculanskih stela, koje su sagrađene od manjih pokretljivih članaka. Boja je ovdje ustuknula pred treperavim bjelilom, koje dok se svjetlo poigrava s njim, oživljava i počinje zračiti.
S oprečnom problematikom procesa raspadanja, s erozijom i razaranjem u koštac se hvata Walter Meissl. Budući da je filozofski školovan umjetnik njegov stav se može u radu «Korodirajuća arhitektura» tematizirati kao trenutni snimak gubitka tvorbe u «Ritmu propadajućeg vremena».
Kada nasuprot tome
Constance Ferdiny-Hoedmakers preoblikuje glinene blokove pritiskanjem ili gnječenjem, ona time slijedi svoju umjetničku radoznalost. Njoj eksperiment služi kao dijalog s materijalom čije reakcije želi istražiti. Kada ovakva neprestana izmjena oblika dovede do oblika koji autoricu podsjećaju na Brancusijev «Poljubac» mogla bi naići na odobravanje.
Erika Patka
Pogledajte galeriju radova "Izložba u Austriji 2009."!
Akademija-Art.net