Skip to content

Design Tourism Expo & Store

U petak, 4. srpnja 2014. u 19 sati u prostoru Luža u Dubrovniku otvara se prodajna izložba hrvatskog dizajna DESIGN TOURISM EXPO + STORE. Izložbu zajednički organiziraju tvrtka MasterCard i Hrvatsko dizajnersko društvo pod pokroviteljstvom Grada Dubrovnika.

DT Expo  Store   pozivnica

Dizajneri zastupljeni na izložbi: Branimir Paškvan, Đurđa Prettyface, Filip Gordon Frank, Filip Havranek & Kristina Lugonja, Grupa, Little Horse and Baby Beuys, Luka Borčić i Ivan Dorotić, Maja Mesić, Manufakturist, Mario Depicolzuane & Sabina Barbiš, Marko Pavlović, Mirna Raduka i Karmen Kolombo, Nikola Radeljković & Ivor Zenzerović, Nina Bačun i Roberta Bratović, Noel Šuran & Davorka Tumpić, Numen / ForUse, Oaza, Ruđer Novak-Mikulić i Marija Ružić, Sanja Rotter, Sheriff&Cherry, Simon Morasi Piperčić, Sonda, Superstudio 29, URIHO/Extra Ordinary Design, Vedran Klemens, Vlatka Leskovar.

MasterCard u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom predstavlja prodajnu izložbu originalnih proizvoda koji će pokazati zašto je Hrvatska, između ostalog, i zemlja kreativnosti. Sve izložene proizvode kreirali su hrvatski dizajneri, a proizvedeni su u Hrvatskoj te ilustriraju uspon hrvatskog dizajna koji se dogodio tijekom posljednjih godina. Ova izložba u prvi plan stavlja novu generaciju hrvatskih dizajnera koji dokazuju da je hrvatski dizajn vrlo živ i prisutan. Autorice koncepcije izložbe su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović.

Više o izložbi:
Teško je odrediti trenutak u kome je prvi turist krenuo u potragu za autentičnim iskustvom u novom, nepoznatom okruženju. Ideja tog privremenog preseljenja, koju zovemo turizmom, prikrala se dok nismo pazili i čini se da će postojati zauvijek. Upravo je nasumičan predmet skupljen u dalekoj zemlji — suvenir među važnijim sastojcima turizma. Začudo, u Hrvatskoj, zemlji koja doslovno ovisi o nekoliko milijuna svojih privremenih stanovnika godišnje, gotovo da nisu postojali dobro promišljeni i lokalno proizvedeni suveniri. Svake godine dvadesetak mladih hrvatskih dizajnera sudjeluje u kreativnom istraživanju i propitivanju sociologije turizma. Promišljajući razne elemente i putove paralelne turističke stvarnosti pokušavaju proširiti iskustva, te interpretirati tradiciju na nov, nostalgičan ili humorističan način. Rezultati su predmeti, priče ili scenariji iz kojih se nazire neki budući turizam, gdje se u jednakim dijelovima isprepliću postojeće kulturno naslijeđe i stvarna turistička iskustva.

Izložba je ujedno i dio projekta Dizajn turizam, koji je od 2012. do danas rezultirao trima tematskim dizajnerskim natječajima te dvjema kolekcijama novih proizvoda (unutar koncepcija „Croatian Holiday” i „Hungry Designers”) od kojih su mnogi uvršteni i u ovu izložbu. Izbor je, međutim dopunjen i nekima od najboljih dizajnerskih proizvoda nastalih u proteklih nekoliko godina, niz kojih je ovjenčan i strukovnim nagradama i priznanjima. Projekt Dizajn turizam podržali su Ministarstvo kulture RH i Grad Zagreb.

Više o platformi Dizajn turizam:
U razvijenim društvima turizam predstavlja jedan od osnovnih oblika korištenja slobodnog vremena, a turistička putovanja sastavni su dio kulture suvremenog čovjeka. Kako lokalna zajednica, kultura i okoliš postaju mjesta turističke potrošnje, tako se transformiraju urbani i ruralni pejzaži, nasljeđe i identiteti. Turizam je općenito pokretan željom za odmakom od svakodnevice i očekivanjem novog, drukčijeg i egzotičnog iskustva. Dizajn turizam, platforma za afirmaciju i promociju dizajna u turizmu, istražuje odgovorne i kvalitetne načine dizajniranja te “druge” stvarnosti. Dugoročni ciljevi platforme Dizajn turizam su: oformiti kolekciju proizvoda s potencijalom implementiranja u turističku ponudu; jačati komunikacijsku spregu dizajn – sektor proizvodnje i uslužne djelatnosti – javnost; posredno utjecati na afirmaciju dizajna kao vitalnog segmenta kreativnih industrija, važnog nositelja kulturnog i gospodarskog razvoja zemlje i strateškog oruđa za održivost lokalne proizvodnje.