Atelier Ivane Ožetski

Sample Image

Sample Image

Poštovani posjetitelji "OTVORENOG ATELIERA",

Radovi koje Vam predstavljam nastali su u periodu od 2007 – 2009 godine, u sklopu mojeg postdiplomskog studija slikarstva i videa u Ljubljani.
Magisterij prijavljen pod osnovnom temom "Slikanje sjenama" za mene je bio vrlo burno razdoblje – koji još uvijek traje. Kroz "Slikanje sjenama" imala sam priliku istraživati različite medije – od fotografije i videa do slikarstva koje je dozvoljavalo različite pristupe osnovnoj temi.

Sample Image

Kada promatramo prostor oko sebe koncentriramo se na tijela u tom prostoru, ona su u središtu naše pažnje, a vrlo rijetko ili gotovo nikad njihove sjene. Sjena se nalazi u području našeg perifernog opažaja, ona nije u prvom planu, no ona je ta koja je zaslužna za ugođaj i doživljaj promatranog. Kroz svoje radove zapravo želim pojavu koja je često u podređenom i perifernom položaju staviti u žarište likovnog promatranja. Taj opažaj na rubu naše vidne percepcije – periferni opažaj, je podsvjesan i upotpunjujući više nego fokusirani opažaj. I kao što finski arhitekt Juhani Pallasma autor knjige "The eyes of the skin"" kaže  "beyond the trees at the corner of our vision lies a preconscious perceptual realm".

Sample Image

Kroz slikanje sjena interijera u Ciklusu "Interijeri 2008.", namjernim susprezanjem od oštrog fokusiranog pogleda,  sjene koje su mnogima bliske, prepoznatljive ali dovoljno svakodnevne da se na njih ne obraća pažnja, pružile su mi zadovoljstvo prikazivanja intimističkog ugođaja u svakodnevnim stvarima.

Kao nastavak bavljenja sjenama nastao je Ciklus "Alvona 2009.", u kojem se koristim sjenama iz prirode isključivo kao sredstvom kompozicije. Ulja na platnu, aquareli i grafike nastali su za vrijeme i nakon boravka u atelieru mog prijatelja slikara i galeriste Vinka Šaine u Labinu.

Sample Image

Tom sam prilikom u društvu Vinka i slikarice Tamare O`Byrne iz Austrije koja je u Labin stigla posredstvom Austrijskog kulturnog foruma imala prilike slikati u radnom prostoru drugog umjetnika. Rad u atelieru drugog umjetnika i pored drugih umjetnika pokazao se kao izuzetno nadahnjujući i obogaćujući moment. Upravo je to iskustvo razlog zbog kojeg Vam danas počevši sa svojom izložbom predstavljam ideju o "OTVORENOM ATELIERU".

Projektom pod nazivom "OTVORENI ATELIER" namjera mi je uz vlastiti kontinuirani rad, u mojem  radnom prostoru nastaviti već započete procese suradnje sa likovnim umjetnicima iz različitih sredina. Nekoliko puta godišnje otvaranjem i ustupanjem svog stvaralačkog prostora kolegama i prijateljima umjetnicima iz zemlje i inozemstva za prezentaciju njihovog rada obogaćuje umjetnika i posjetitelja za još jedno novo iskustvo. Prijatelji slikari, kipari, grafičari, fotografi ili video umjetnici kao gosti "otvorenog ateliera" s vremena na vrijeme preobrazili bi intimni radni prostor u prostor otvoren za  poglede.

Sample Image

U takvoj suradnji bez obaveza, rutine i klasičnih galerijskih kanona vidim mogućnost za prisniju vezu između umjetnika i umjetnika i umjetnika i promatrača. Time gostujući umjetnik stječe nova iskustva boraveći u novom okruženju, sredina u kojoj boravi dobiva priliku upoznati njegovo umjetničko stvaralaštvo, a sredina iz koje dolazi biva prezentirana na najbolji mogući način – putem kulturnog stvaralaštva.

Širenje broja umjetnika uključenih u ideju o "otvorenom atelieru", a time i širenje broja regija koje se tim putem predstavljaju jedan je od mogućih smjerova razvoja ove ideje o čemu su razgovori sa umjetnicima već započeti ( Zagreb, Ljubljana, Austrija, Labin, Brač, Vinkovci, Karlovac…)
Autorica Ivana Ožetski, akademska slikarica

Sample Image

MIŠLJENJE KOLEGA UMJETNIKA:

"Projekt OTVORENI ATELIER je totalno super ideja i podržavam je skroz. Zašto? Posjetioci i veliki i mali zapravo imaju otvorena vrata i ulazak u najintimnije trenutke povezivanja i stvaranja nekog likovnog djela. Mogu zakoračiti direktno u proces i doživjeti ga ako otvore srce, što mislim da je divno iskustvo i verbalno je nedjeljivo.Kao da direktno ulazite u nečiji dnevnik, naravno to ne vrijedi za sve vidove umjetnosti ali za jedan dio sigurno. Zapravo kroz OTVORENI ATELIJER dobivate divan poklon samoga ga treba znati sa pažnjom razmotati, polako skinuti mašnu i tiho zaviriti unutra, tko zna što ćete otkriti, kakve tajne svjetove, dubine smisla stvarnosti ili
Zato otvorite srce a umjetnici će vam otvoriti vrata!!!"
Koraljka Kovač, akademska slikarica

… s pozicije podilaženja svakodnevnoj egzistenciji tako da umjetničko postaje hobističko i ustupa mjesto nekoj drugoj kreativnosti ( obiteljskoj, životnoj, radnoj koja nije nužno umjetnička ) čini ovaj projekt boravka u tuđem radnom prostoru izuzetno vrijednim,  zanimljivim i hrabrim… koliko smo spremni pustiti druge u svoj rad i koliko će nazočnost drugog umjetnika i vlasnika prostora i  znatiželjnika koji se odluče riskirati i sudjelovati u kreatvnom procesu pomaknuti granice poznatih normativa na relaciji umjetnik – djelo -galerija …… vrijedi pokušati ….

Carmen Bačura Potočić, akademska slikarica

"Ideja Otvorenih ateljea je termin koji se u različitim prilikama koristi sa različitim značenjima.Kao takva nije nova, ali je otvorena za pridati joj sasvim nova i svježa značenja i sadržaje.Tako je i u tvom slučaju. Proizlazi iz želje da kulturno obogatiš zaspalu sredinu u kojoj živiš, sebe samu novim poznanstvima i iskustvima druženjem sa umjetnicima iz različitih sredina, konačno, iskusila si to ovog ljeta kod Šaine i svidjelo ti se.. Dovoljno razloga za dat se u to.Vjerujem da si svoju nakanu dobro elaborirala (Ivanić)gradskim strukturama i da će te podržati. Nemam točno definiran prijedlog, ali imam neku potrebu tom terminu Otvorenog ateljea pridodati još nešto u imenu kako bi se pobliže odredio specifičan karakter tvoje ideje i sve skupa malo odmaklo od općeg značenja i česte upotrebe istog (Dani otvorenih ateljea Žitnjak, Dani otvorenih atelje Varaždin…) Čini mi se da bi o tome valjalo malo promisliti kako bi bila u mogućnosti da kad to krene, možeš stvar proširiti u različitim smjerovima. Tako smo u Varaždinu počinjali jednom akcijom na različitim prostorima grada(Utisak -otisak), a kasnije to pretvorili u Dane performancea, pa to pretvorili u međunarodnu manifestaciju, a na kraju je Mesek cijeli koncept proširio na platformu performancea i plesa-Performadance..) Podržavam tvoju ideju. Jednog dana (koji je vjerujem blizu:) rado ću sudjelovati i biti (stari:)gost u tvom ateljeu."

Alen Novoselec, akademski kipar, asistent za konzerviranje i restauriranje kamena i arhitektonske plastike,

"Kao umjetnici tražimo prvenstveno mjesto koje naša umjetnost može zauzeti u suvremenom umjetničkom svijetu. Da bi naše djelo našlo svoje jasno i traženo mjesto među tolikim brojem drugih djela nužno je podijeliti i prostor i kreativni proces sa drugim umjetnicima ali i publikom. Svaki vanjski pogled na naš proces stvaranja djela automatski izoštrava i umjetnikov fokus u odnosu na vlastiti izraz i zato je otvoreni atelier potreban prvenstveno svakom umjetniku koji ozbiljno promišlja o svojem radu."

Jadranka Kalenić, akademska slikarica

Akademija-Art.net