Akademska slikarica Iris Bondora Dvornik istaknuto je ime suvremene hrvatske likovne umjetnosti, autorica je kompleksnog opusa, izlagala je na brojnim samostalnim izložbama

Početkom prosinca predstavlja se s novom samostalnom izložbom u zagrebačkom Muzeju Mimara

Četvrtog prosinca, u zagrebačkom Muzeju predstavljate s novom samostalnom izložbom.

Iz više razloga mogu izraziti zadovoljstvo, da mi je ponuđen termin izlaganja, tokom mjeseca prosinca. Volimo vjerovati da jedan period završava te usmjeravamo našu nadu u nadolazeći. U sklopu takovog razmišljanja, obilježavam 40 g0dišnjicu moga stvaranja. Na neki je način, to i mjesec slavlja, pa je  jedan manji dio izložbe posvećen i toj ideji, a ne zaboravimo i činjenicu da je izuzetna, doduše slučajna, čast biti istovremeno u istom Muzejskom prostoru sa Picassom!

Riječ je o izboru unatrag nekoliko godina.

Zbog jednostavnijeg uvida u kasniji period modernog slikarstva, uvod u izložbu predstavlja nekoliko slika starijeg datuma, veći je dio slika nastao od 2015. godine, a imamo i jedan životni opus, adekvatan razdoblju Božića.

Što je ključ Vašeg pristupa motivu?

Ukratko emocija.

Volite jak ali i odmjeren kolor.

Kako kažu povjesničari, slike su mi temperamentne, jake, čak, ponekad i agresivnog karaktera. Odmjerenost se rađa sa potrebom pročiščavanja slike.

Što se krije u središtu Vašeg nefigurativnog slikarstva?

Uravnotežena forma doživljaja.

Koliko je umjetnost danas važna?

Nikad nije bila, a uvijek je povijesno nužna.

Što je za Vas dobra umjetnost?

Postoji isključivo pojam umjetnost. U tom slučaju ne možemo govoriti o lošoj, jer tada to i nije umjetnost.

Novosti u atelijeru?

Obzirom da su slike našle svoje mjesto u muzejima, na sreću, ili pak nažalost i atelijer i depo su poprilično izpražnjeni.

Planovi?

Realizirati će se još jedna velika izložba, u Muzeju grada Varaždina u 2020. godini.

Naslov izložbe od Meditacije do strasti upućuju kako je riječ o dnevničkom zapisu.

Ne mogu reći da mi je ta misao bila lajtmotiv, no generalno je, svaka izložba predstavlja određeni dnevnički zapis.

Što je dominantnije meditacija ili strast?

Proces slikanja zahtijeva i meditaciju i strast. Tokom stvaranja, svakako možemo govoriti o strasti, a slijedom šetnje kroz “život promatranjem” upijanjem i promišljanjem o svojevrsnoj meditaciji.

Miroslav Pelikan