Završni, treći dio Puccini trilogije, obnovljena opera „La bohème“  na pozornicu HNK Ivana pl. Zajca, pod dirigentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa, stiže u subotu, 16. studenoga 2019. s početkom u 18.00 sati

Nakon premijernih „Madame Butterfly“ i „Tosce“, predstava obnovljena u koprodukciji s  Jyväskylä operom, vraća se s međunarodnom solističkom podjelom predvođenom Marjukkom Tepponen u ulozi  Mimi, finskom sopranisticom koja je riječku publiku već oduševila i osvojila  kao Donna Anna u Mozartovom “Don Giovanniju” te kao Margareta prigodom koncertne izvedbe Gounodovog „Fausta“. Nakon svog spektakularnog debija 2009. godine u „Traviati” u Jyväskylä operi, angažirana je u Finskoj nacionalnoj operi u Helsinkiju gdje nastavlja redovito nastupati u važnim ulogama pa tako i kao Mimì u “La bohème”, s kojom je gostovala i u Operi u Grazu.

Uz Marjukku Tepponen, po prvi će put na riječkoj opernoj pozornici nastupiti Angelo Fiore kao Rodolfo i Kevin Greenlaw kao Marcello.

Tenor Angelo Fiore, pobjednik brojnih pjevačkih natjecanja, nastupio je u mnogim talijanskim opernim kućama (Genova, Livorno, Piacenza, Ravenna, Modena…), čest je gost na Puccini festivalu u Torre del Lagu, a prošlog je mjeseca debitirao i u Teatru alla Scala.  Ulogu Rodolfa u „La bohème“ tumačio je već u Opernom kazalištu u talijanskom Cagliariju te u Litvanskoj nacionalnoj operi i baletu u Vilniusu.

Bariton Kevin Greenlaw, rođen u SAD-u, po završetku školovanja bio je dio ansambla prestižne Nacionalne opere u Parizu, a potom se pridružio ansamblu Opere Dortmund. Uspješna ga je karijera vodila pozornicama velikih europskih opernih kuća gdje je tumačio ključne uloge baritonskog repertoara.

Kao gošća na izvedbi u ponedjeljak 18. studenoga, u ulozi Musette nastupit će Kaisa Ranta, finska sopranistica, koja je osim u domovini, s uspjehom nastupala u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Češkoj, Rusiji i Japanu.

Na izvedbi 16. studenoga, Musetta će biti Vanja Zelčić, a uz inozemne goste nastupit će i Dario Bercich  u ulozi glazbenika Schaunarda te Luka Ortar kao filozof Colline. U ulogama kućevlasnika Benoita i starog gradskog vjećnika Alcindora nastupit će Sergej Kiselev, a prodavača igračaka Parpignola Davor Lešić. Vodnik će biti Darko Matijašević, Carinik Saša Matovina, a Glavni konobar bit će glumac Hrvatske drame Nikola Nedić. Kao građani Pariza, djeca i konobari nastupit će  zboristi Opere, članovi ansambala Hrvatske drame i Baleta te Dječji zbor „Kap”.

Priču o ljubavi i siromaštvu mladih umjetnika boemskog Pariza režirao je glasoviti Fabrizio Melano, koji se kao majstor emocija operne scene potvrdio i u newyorškom Metropolitanu.

Scenografiju također potpisuje Melano, kostimografkinja je Manuela Paladin Šabanović, a oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić.

Potresna ljubavna priča kojom je Puccini osvojio svjetske pozornice i jedna od najizvođenijh i najomiljenijih opera uopće bezvremenska je i nezaboravna glazbenoscenska priča koja, melodramatičnom glazbom i nezaboravnim arijama i duetima o životnim radostima i tugama, osvaja uvijek nove generacije kazališne publike.

Tako je i riječka premijerna izvedba u listopadu 2017. osvojila riječku publiku i mnoge ganula do suza, a o uspjehu svjedoče i kritike poput one Dražena Siriščevića koji je zaključio: „Još jedna sjajna izvedba riječke Opere, osvjedočit ćete se u to i vi! I to kako! Ljepotu predstave nećete otkriti u glamuroznoj scenografiji ili raskošnim kostimima nego u bogatstvu i iskrenosti umjetničkog, pjevačkog i glumačkog zanosa i vjere.“

Autor fotografija je Dražen Šokčević.

Milena Jerneić