Izložba fotografija finalista i pobjednika natječaja, njih ukupno trinaset, bila je središnja točka događanja na festivalu održanom 3. i 4. svibnja u Rovinju, a zagrebačku premijeru moći ćete razgledati 11. listopada u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu

Četiri hrvatska autora našla su se među finalistima ovogodišnjeg međunarodnog fotografskog natječaja Rovinj Photodays. Denis Butorac dvostruki je finalist s osvojenim prvim mjestom u kategoriji Moda i drugim u kategoriji Akt/Tijelo. Druga mjesta osvojili su i Anđela Vidić u kategoriji Moda, Bartul Pejković u kategoriji Pejzaž i Ivan Buvinić u kategoriji Portreta, dok je Marko Novosel osvojio je prvo mjesto u kategoriji Pejzaž. Među finalistima su i dva autora iz Italije, autori iz Bosne i Hercegovine, Mađarske, Nizozemske i Rusije te francusko-belgijski autorski duo!

Na ovogodišnji je natječaj, do 31. siječnja, prijavljeno 2500 fotografija autora iz 16 zemalja svijeta, a kako je i očekivano, brojem prijava prednjačili su fotografi iz regije.

Prije početka natječaja redefinirali smo princip žiriranja. Činjenica da nominirani radovi završne izložbe finalista odlaze u stalni fundus Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, prisutan je stalni imperativ odgovornosti spram suvremene fotografske scene koju festival predstavlja. Ove godine je žiriranje provedeno od strane šesteročlanog žirija istaknutih stručnjaka u svojim područjima djelovanja:
 1. Hrvoje Slovenc, fotograf, NY – predsjednik žirija
2. Bruna Kazinoti, fotografkinja, HR
3. Ana Frangovska, Nacionalna galerija Makedonije, MK
4. Una Popović, Salon Muzeja savremene umetnosti, RS
5. Dr. sc. Iva Prosoli, Muzej za umjetnost i obrt, HR
6. Matic Zorman, fotograf, SLO

Bilo je apsolutno zadovoljstvo biti jedan od sudaca ovogodišnjeg natjecanja Rovinj Photodays. Također je bila čast raditi s drugim članovima žirija.
Zajedno smo odabrali djela koja su vizualno i konceptualno odvažna. U svakoj kategoriji pronašli smo radove koji su nadilazili samo bilježenje stvarnosti.
Odabrani fotografi su shvatili da nije dovoljno samo vidjeti zgradu, tijelo ili lice. Fotografije koje smo odabrali koristile su te teme kao alate za razgovore o većim temama. One nisu stvorene samo da bi pokazale stvari kakve jesu, već imaju svoje gledište

– rekao je predsjednik žirija, Hrvoje Slovenc.
Festivalski žiri je Grand Prix festivala uručio Sanne De Wilde i Benedicte Kurzen, profesionalnim fotografkinjama, pobjednicama u kategoriji Portreta s radom „Land of Ibeji“. Nedugo nakon proglašenja finalista, dvije fotografkinje su, s istim radom, osvojile i prvo mjesto na najvećem fotografskom natječaju u svijetu, World Press Photo.
Osvajanje Grand Prix-a za De Wilde i Kurzen znači novu samostalnu izložbu na festivalu Rovinj Photodays 2020. s pripadajućom pratećom publikacijom te nagradu supokrovitelja, tvrtke Maistre.

Na izložbi u Muzeju za umjetnost i obrt bit će izložena i samostalna izložba prošlogodišnje dobitnice Grand Prix-a Sonje Žugić, pobjednice u kategoriji Pejzaža, pod imenom „Kaligrafija predela“.

Kustosica izložbe, Dunja Nekić, ističe kako „tema pejzaža u suvremenoj fotografiji nerijetko predstavlja utjecaj čovjeka na okoliš. Sanjivi, gotovo akromatski grafizmi Sonje Žugić evociraju svevremensku estetiku kaligrafije Dalekog istoka, no kroz detalje poentiraju na linijski odnos nusprodukata suvremenog života i prirode.“

Uz izložbu finalista, na danima Photodays-a u Muzeju za umjetnost i obrt, moći ćete pogledati i izložbu poznatog slovenskog fotografa Tibora Goloba čiji su radovi nastali na Huawei by Tibor Golob radionici, koja je održana na ovogodišnjem Rovinj Photodays festivalu!
Odabrani sudionici radionice imali su priliku otkriti kako najbolje iskoristiti sve mogućnosti kamere na pametnom telefonu Huawei P30 Pro – uz 40MP Super Sensing kameru, SuperZoom objektiv i ultra širokokutni objektiv isprobali su i odličan portrait mode uz profesionalnog modela.

Izložbe ostaju otvorene do 20. listopada.