Skip to content

Vitold Košir – INVERZIJA u Galeriji Bačva

Akademski kipar, akademski muzičar, vatreni sokolar i nadahnuti rock glazbenik, Vitold Košir, početkom rujna predstavlja se s četrdeset novih djela u Galeriji Bačva, u zagrebačkom Domu HDLU-a

Gospodine Košir, kako Vas kritika predstavlja?

Vitold Košir (1966) afirmirani zagrebački – kipar, grafičar klasični i rock-glazbenik, lovac, sokolar… – plemeniti je divljak, koji kiparenjem teži iskonskom izrazu koji preobražava u (post)modernizirani skulpturalni art beton brut. – u uvodu predgovora kaže kustos izložbe Željko Marcijuš, eto tako me kritika vidi, doživljava.

Ključ za razumijevanje Vašeg najnovijeg opusa.

Kontrapunkt izražajnih mogućnosti betona i željeza, materijala našeg urbanog pejzaža, gradi izložbu. Beton, u prvoj fazi žitak i podložan brzom radu – gotovo “action” kiparstvu – nakon skrućivanja postaje vrsta kamena koji podliježe tradicionalnim kiparskim tehnikama klesanja. Željezo uokviruje betonske strukture u strogoj formi i pravilnom ritmu.

Osobitost ove izložbe?

Vanjski prsten zgrade Džamije tvore bijeli blistavi stupovi. Prozori na unutarnjem prstenu crni su i svijetlo upijaju umjesto da ga propuštaju. I tu dijametralnost iskoristio sam i stvorio dva niza skulptura čiji je odnos čisti kontrapunkt.

Zanimljiv je i nastanak ideje ove izložbe.

Ideja izložbe proizlazi iz same zgrade Džamije. Namjera mi je napraviti inverziju kružne arhitektonske strukture. Već i sama galerija oblikom zrcali trg i zgradu. Visoki cilindrični prostor nudi jedinstvenu situaciju – galerija ima samo jedan i to kružni zid. Koncept postava veliki je izazov.

Miroslav Pelikan