U prostoru MMC galerija Grada Umaga, Trg Marije i Line, u petak, 2.kolovoza 2019. u 21 sat otvara se izložba pod nazivom “40’s ARE NOT THE NEW 30’s“ (Četrdesete nisu nove tridesete) poznate hrvatske umjetnice suvremenog izričaja NIKOLINE IVEZIĆ

Bit će izložen novi ciklus njezinih karakterističnih slika-reljefa (reljefno „opredmećenih“ slika-objekata kod kojih koristi specifičnu kombiniranu tehniku, stiropor i druge materijale, uz aplicirane limene pločice), u kojem se ovaj put bavi aktualnom suvremenom temom ženske sredovječnosti i starenja. Problematizirajući tu, kroz prikaz vlastitih iskustava, razdoblje ulaska u treću životnu dob, pitanje srednjih godina i način kako se uhvatiti ukoštac sa svim promjenama koje te godine donose sa sobom.

Kustosica izložbe je Višnja Slavica Gabout, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka, koja će izložbu i otvoriti

40’s ARE NOT THE NEW 30’s                                   

Često čujemo kako je sredovječnost (a onda i starost) samo stanje svijesti i kako si „star onoliko koliko se osjećaš starim“. Ipak, starenje je prirodan proces, od kojega se nažalost ne može pobjeći, pa, htjeli mi to ili ne, ono nam se svima događa. Prirodno je da želimo dug život, ali isto tako želimo i da što duže izgledamo privlačno, mladoliko, svježe i zdravo. „Svi žele dug život, ali nitko ne bi htio biti star!“ poznata je misao Jonathana Swifta. Ipak, vrijeme i život ostavljaju tragove, pa se počesto pitamo: „Kad, u kojim godinama mladost odlazi u prošlost, a starost postaje sadašnjost?“ Europljani smatraju da je prosječna dob početka starosti 60-a, a sredovječnosti 40-a godina života. Četrdesete su, inače, godine početka psihičkih i fizičkih promjena, doba kad ih uočavamo i učimo se s njima nositi. Mlado, energično, lijepo i zdravo tijelo tad počinje slabjeti i mijenjati se, udaljavajući se od ideala zdravlja i ljepote.

Nikolina Ivezić u svom najnovijem ciklusu 40’s ARE NOT THE NEW 30’s  (Četrdesete nisu nove tridesete) bavi se aktualnom suvremenom temom ženske sredovječnosti i starenja, problematizirajući, kroz prikaz vlastitih iskustava ulaska u treću životnu dob, tematiku srednjih godina i pitanje kako se uhvatiti ukoštac sa svim promjenama koje te godine donose sa sobom. Bavi se i pitanjem kako se nositi s pojavom bora, s izbijanjem sijedih vlasi, s viškom kilograma, nesanicom, inkontinencijom, bolovima u zglobovima i mišićima… Autorica nam zato dozvoljava da zavirimo u kutke njezina doma i otkrijemo male tajne njezinih sredovječnih godina i detalje iz njezina svakodnevnog života: prizore kako čita o probavnom traktu, kako se bori protiv bora kremom za lice, kako vježba jogu, kako se nosi s oslabljenim vidom i sluhom… Te scene ona opisuje na svoj karakteristično autorski pop-artističko-stripovski način, komunikativno i jednostavno, ispisujući uz svaku situaciju i duhoviti komentar. Nikad, međutim, ne zaboravlja, nekad snažnije a nekad prigušenije, kroz svoj znani kritičko-diskurzivan pogled ironično se narugati konzumerizmu i potrošačkom društvu, stereotipima i ustaljenim normama ponašanja te konvencionalnim privatno-javnim odnosima.

Ovaj ciklus Nikoline Ivezić nadovezuje se na njezinih nekoliko ranijih ciklusa slične tematike, u kojima je ona glavni lik. Dnevnički su to vizualni zapisi iz njezina osobna života, koji slikom otkrivaju male intimne rituale ove umjetnice (ciklusi Autoportreti iz kupaone, Nesreće i All you need is luck). Valja međutim reći da se u ovim ciklusima, pogotovo najnovijem, ona njezina ranija buntovnost i polet smiruju, a način ironiziranja teme žena s naglašenim seksualnim atributima (kod čega su glavna meta kritike bili estetizirani kanoni ljepote koje nameće suvremena konzumeristička propaganda,  diktira ih industrija mode i  osmišljava virtualni svijet reklama) promijenio se. Jer lik žene kojim se autorica sad bavi (ona sama) pretvoren je u aseksualnu, intimnu sliku žene. Žene koja živi u skladu sa svojim godinama, koja je nakon životnih borbi smirena i zahvaljujući svom iskustvu, promišljena. Žene koja je izgrađena kao osoba i dobro zna tko je, što želi i kamo ide. Koja zna kako se nositi sa svakodnevnim životnim situacijama – i zadovoljna je u svojim 40-ima. Koja prigrljuje svoju sredovječnost dostojanstveno i bez kompleksa, noseći godine neopterećeno i sa stilom. Iako su njezine godine sad četrdesete i više nisu nekadašnje tridesete, one su sad godine samosvijesti, ispunjenosti i zrelosti. Godine kada se može posvetiti sebi i živjeti svoj život punim plućima, nekonvencionalno i bez kompleksa. Autorica, međutim, i dalje ne propušta, ni u najnovijem ciklusu, pokazati svoju karakterističnu ironičnu duhovitost, pa lagano provocirati, biti cinična – i duhovito zezati. 

Višnja Slavica Gabout                                                                            

NIKOLINA IVEZIĆ rođena je 1970. u Zagrebu, gdje je završila Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, a potom 1998. diplomirala na ALU Zagreb, u klasi prof. Eugena Kokota. Izlagala je na mnoštvu samostalnih i više od stotinu skupnih izložaba u zemlji i inozemstvu. Dobitnica je nekoliko nagrada. Bavi su konceptualnom umjetnošću, uređenjem interijera i ilustracijom. Njezini radovi su uvijek društveno angažirane tematike i u njima propituje, analizira i kritizira šablone koje nameće društvo, globalizacija i mass-mediji. Članica je HDLU-a i Zajednice samostalnih umjetnika. Živi i radi u Zagrebu.