Diversity Mixer konferencija „Nevidljivi: različitost u kulturi i kreativnim industrijama“

Od 12. do 14. rujna u Rijeci će se, u prostoru RiHub-a, Grohovčeva 1, održati međunarodna konferencija o različitosti u kulturi i kreativnim industrijama na kojoj će sudjelovati 30-ak domaćih i stranih predstavnika kreativnih industrija te djelatnika u kulturi, znanosti, umjetnosti, medijima, a bit će predstavljeno i pionirsko istraživanje o različitosti u ovim područjima, prvo takve vrste provedeno u Hrvatskoj!

Tema konferencije, različitost u kulturi i kreativnim industrijama, ponudit će razumijevanje „različitosti“ kao važnog preduvjeta kvalitete rada unutar kulture i kreativnih industrija. Istovremeno, različitost će biti predstavljena i kao preduvjet kvalitetne ponude koju pred publiku postavljaju kultura i kreativne industrije. U tom smislu, različitost se odnosi na uključivanje svih onih „različitih“ koji su iz kulture i kreativnih industrija tradicionalno bili isključeni, ali i na dostupnost kulture i proizvoda kreativne industrije širokim i različitim slojevima stanovništva.

Socio-ekonomska različitost, pristupačnost institucija i prostora kulture osobama s posebnim potrebama ali i pristupačnost kulturnih sadržaja, rodne različitosti među zaposlenima u kulturi i kreativnim industrijama, nedostatak umirovljenika u publici, opreke u stavovima između mladih i starijih pripadnika kulturnog sektora i unutar kreativnih industrija, razlike u obrazovanju i razvoj talenata, praćenje različitih kvaliteta svakog pojedinca, razlike između poslova do kojih se dolazi preporukom i poslova do kojih se dolazi „preko veze“, unutarnja motivacija i vanjska nagrada u području kulturnog i kreativnog rada, slobodnjaci i stalno zaposleni… ovo su samo neke od razlika o kojima se može govoriti kada se govori o razlikama u kulturi i kreativnim industrijama. A različitost pokriva i određene specifične skupine poput žena, manjina, LGBTQ osoba, siromašnih osoba, beskućnika, imigranata… Koje je njihovo mjesto u kulturi i kreativnim industrijama, čine li publiku, jesu li sastavni dio kulture i kreativnih industrija ili su nevidljivi?

Rijeka se kao Europska prijestolnica kulture u dijelu svojeg programa bavi upravo različitostima, pa i sloganom Luka različitosti neprekidno naglašava važnost uključivanja isključenih. Upravo zato projekt Europske prijestolnice kulture skupa sa svojim partnerima riječkoj i široj zainteresiranoj konferencijskoj publici donosi ovu važnu temu imajući u vidu budućnost kulture i kreativnih industrija u gradu, njihov daljnji razvoj, ali i dobrobit koju čitavoj javnosti donose pojedinci senzibilizirani na važnost različitosti u ovim područjima i važnost razumijevanja dubine ove teme.

Konferencija o različitosti u kulturi i kreativnim industrijama ponudit će o rasprave o mnogim zanimljivim pitanjima:  Kakav utjecaj glumačke uloge u serijama i filmovima imaju na generacije koji uz njih odrastaju? Što se događa kada, nakon više od pola stoljeća literarne i filmske povijesti, novi agent 007 više nije bijeli muškarac, nego crna žena? U kojem odnosu je kulturni i kreativni sadržaj sa spolom ili dobi radnika ili radnica u kulturi? Što je stvarna različitost i je li moguće upravljati različitostima?

Prvi najavljeni govornici na konferenciji su amerikanci Alissa Quart i Lev Manovich.

Alissa Quart piše kolumnu za Guardian pod naslovom Outclassed, a na konferenciji će predstaviti inovativni modelkoji njena neprofitna organizacija primjenjuje u proizvodnji i distribuciji medijskih sadržaja. Ouart je izvršna je urednica Economic Hardship Reporting Project -neprofitne organizacije i medijske platforme posvećene naručivanju, uređivanju i distribuciji reportaža o zadnjoj američkoj krizi i nejednakosti. Autorica je četiri publicističke knjige, uključujući i hvaljenu Squeezed: Why Our Families Can’t Afford America. Dr. Lev Manovich, jedan od vodećih teoretičara digitalne kulture, na konferenciji će predstaviti svoj novi projekt Elsewhere, koji istražuje promjene u različitosti u raznim područjima kulture koristeći podatke na Internetu, odnosno milijune korisničkih zapisa od 2007-2019, s ciljem uspostave novih metoda proučavanja kulturnih i kreativnih industrija. Manovich je inače autor najznačajnije knjige u području novih medija – The Language of New Media, utemeljitelj Cultural Analytics Laba i pionir u području primjene znanosti o podacima na analizu suvremene kulture.  

Osim njih na konferenciji će sudjelovati još i niz domaćih i međunarodnih stručnjaka iz područja kulturnih i kreativnih industrija koji će publici kroz predavanja, panele i prikaze vlastitih radova ponuditi svoja razumijevanja različitosti – u teoriji, filmu, starim i novim medijima, umjetnosti, glazbi, video igrama…

Na konferenciji će biti predstavljeno i pionirsko istraživanje koje je provedeno u okviru projekta Diversity Mixer. Radi se o istraživanju različitosti u kulturnim i kreativnim industrijama, prvom istraživanju takve vrste u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja već su objavljeni i predstavljaju značajan doprinos u razumijevanju stavova o različitostima u području kulturnih i kreativnih  industrija. Rezultati su dostupni u publikaciji pod nazivom „Vrijeme i rizik proizvode kvalitetu; Elaborat sektorskog pristupa upravljanja različitošću u kulturnim i kreativnim industrijama Primorsko-goranske županije“.

Konferencija je sastavni dio projekta Diversity mixer koji je financiran europskim sredstvima kroz Program o pravima, jednakosti i građanstvu Europske unije (2014-2020), a zajednički ga provode RIJEKA 2020 d.o.o. i Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, u suradnji s Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj, kao pridruženim partnerom. 

Sudjelovanje na konferenciji je besplatno, uz obveznu prijavu putem weba Rijeke 2020 odnosno ove Konferencije.

Kompletan program konferencije bit će dostupan početkom 8. mjeseca na web stranici Rijeke 2020 odnosno ove Konferencije na kojoj je moguće pronaći i sve ostale materijale Diversity Mixer projekta.

Autorica: Nela Simić

Alissa Quart is the Executive Director of the journalism non-profit Economic Hardship Reporting Project and the author of the non-fiction books including the acclaimed Squeezed: Why Our Families Can’t Afford America, Branded: The Buying and Selling of Teenagers, Republic of Outsiders, and Hothouse Kids, as well as poetry books Thoughts and Prayers and  Monetized., as well as poetry books Thoughts and Prayers and Monetized. Her journalism appears regularly in The Guardian, The New York Times, and The New York Review of Books, among many other publications, and her poetry in Granta and the London Review of Books. In 2018, she won an Emmy for executive producing the documentary Jackson, one of a number of documentaries she has produced. In addition, she has been a Columbia University Graduate School of Journalism Alumna of the Year, a National Magazine Award finalist and a Nieman fellow. She teaches journalism, most recently at Brown University. 

Alissa Quart izvršna je urednica neprofitne medijske organizacije Economic Hardship Reporting Project i autorica publicističkih knjiga, uključujući Squeezed: Why Our Families Can’t Afford America, Branded: The Buying and Selling of Teenagers, Republic of Outsiders, and Hothouse Kids. Njeni novinarski tekstovi se regularno pojavljuju u Guardianu, New York Timesu i The New York Review of Books, među mnogim drugim publikacijama, a njena poezija u Granta publikacijama i London Review of Books. 2018., osvojila je Emmy za izvršnu produkciju dokumentarca Jackson, jedan od nekoliko dokumentaraca koje je producirala. Alisa je bila alumna godine na Columbia University novinarskom fakultetu, finalist za National Magazine Award i Nieman stipendistica. Alissa predaje novinarstvo, trenutačno na Brown univerzitetu.

Dr. Lev Manovich is one the leading theorists of digital culture worldwide, and a pioneer in application of data science for analysis of contemporary culture. Manovich is the author and editor of 13 books including AI Aesthetics, Theories of Software Culture, Instagram and Contemporary Image, Software Takes Command, Soft Cinema: Navigating the Database and The Language of New Media which was described as “the most suggestive and broad ranging media history since Marshall McLuhan.” He was included in the list of “25 People Shaping the Future of Design” in 2013 and the list of “50 Most Interesting People Building the Future” in 2014. Manovich is a Professor of Computer Science at The Graduate Center, CUNY, and a Director of the Cultural Analytics Lab that pioneered analysis of visual culture using computational methods. The lab created projects for Museum of Modern Art (NYC), New York Public Library, Google and other clients.

Dr. Lev Manovich jedan je od vodećih teoretičara digitalne kulture i pionir u aplikaciji znanosti o podacima na suvremenu kulturu. Manovich je autor i urednik 13 knjiga uključujući: AI Aesthetics, Theories of Software Culture, Instagram and Contemporary Image, Software Takes Command, Soft Cinema: Navigating the Database i The Language of New Media koja je opisana kao „najsugestivnija i najsveobuhvatnija medijska historija od Marshalla McLuhana na ovamo.” Manovich je uključen u listu “25 ljudi koji oblikuju budućnost dizajna” 2013. godine i listu “50 najzanimljivijih ljudi koji grade budućnost” 2014. Manovich je profesor računalne znanosti na The Graduate Center, CUNY, i direktor Cultural Analytics Lab koji je prvi započeo s analizom vizualne kulture korištenjem računalnih metoda. Lab je kreirao projekte za Muzej Modrene umjetnosti (MoMA NYC), Javnu knjižnicu u New Yorku, Google i druge klijente.

Leave a Reply

Your email address will not be published.