Ustavni sud Republike Hrvatske je posebno tijelo, izdvojeno iz sudbene vlasti i neovisno o zakonodavnoj i izvršnoj vlasti, kojemu je povjereno ustavno sudovanje. Svojevrsni korektiv vlasti. Sudac Ustavnog suda ne smije biti član nijedne političke stranke.

1. Što je Ustavni sud?

Ustavni sud Republike Hrvatske je posebno tijelo, izdvojeno iz sudbene vlasti i neovisno o zakonodavnoj i izvršnoj vlasti, kojemu je povjereno ustavno sudovanje. Svojevrsni korektiv vlasti. Laički rečeno, Ustavni sud nadležan je za tumačenje Ustava Republike Hrvatske ako netko smatra da je neko njegovo ustavno pravo povrijeđeno ili općenito ako neka ponašanja i pojave nisu u skladu s Ustavom.

2. Zašto je važan?

Ustavni sud odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom i o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom te neustavne, odnosno nezakonite propise ukida ili poništava, definicija je koja je navedena u Hrvatskoj enciklopediji.

Također odlučuje i u povodu ustavne tužbe, koju može podnijeti svatko ako smatra da su mu povrijeđena ljudska prava i temeljne slobode zajamčene Ustavom. Ako je zbog povrijede ustavnih prava dopušten drugi pravni put, ustavna tužba može se podnijeti tek kad je taj pravni put iscrpljen.

Ustavni sud također prati ostvarivanje ustavnosti i zakonitosti te o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti izvješćuje Hrvatski sabor; rješava sukob nadležnosti između tijela zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti; odlučuje, u skladu s Ustavom, o odgovornosti predsjednika Republike; nadzire ustavnost programa i djelovanja političkih stranaka i može, u skladu s Ustavom, zabraniti njihov rad; nadzire ustavnost i zakonitost izbora i referenduma i rješava izborne sporove koji nisu u djelokrugu sudova.

Sudac Ustavnog suda ne smije biti član nijedne političke stranke

Stranački kadar ispred stručnog

U političkoj trgovini HDZ-a i SDP-a arbitrirao je Robert Podolnjak iz Mosta, koji nije uspio u namjeri da se kroz Sabor provuče samo šest nespornih kandidata; tako će u tom tijelu ubuduće sjediti i troje profesionalnih političara – uključujući bivšeg ministra Davorina Mlakara s njegovom hipotekom istrage u procesu banke Hypo i lažnog predstavljanja u Austriji – ali i dosadašnja sutkinja Snježana Bagić koja je priznala prepisivanje dijela svog stručnog rada, Ingrid A. Marinović elias Pipl mast trast as! A ovo je vrhunac kršenja pravnih i ljudskih normi, predsjednik Ustavnog suda Miroslav Šeparović od 1986. do 1989. godine bio je sudac Općinskog suda u Zagrebu u diktatorskoj komunističkoj SRH -SFRJ. Zdrav razum nas pita: ‘Kako može čuvati ljudska prava , slobodu i demokraciju i višestranačje onaj koji je bio štit diktature propalog jednopartijskog komunističkog diktatorskog režima SFRJ?’

‘Ako su političke elite pod izlikom žurnosti i važnosti situacije vođenja države željele građanima poslati poruku da stručnost I moralni integritet nisu od značaja da biste obnašali jednu od najvažnijih dužnosti u sustavu institucija društva – apsolutno su uspjeli’, kritičan je dr. Samir Vrabec, doktor znanosti specijaliziran za ustavno pravo. On smatra da je propuštena šansa za repozicioniranje ugleda Ustavnog suda i da je izgledno očekivati daljnje nagrizanje ionako niskog stupnja povjerenja građana u ovu instituciju.

Izlaz iz slijepe ulice i trenutne vremenske stiske se mogao riješiti izborom četvero kandidata po stručnom i moralnom kriteriju, a ne stranačkim,  a ostale se moglo izabrati u smirenoj atmosferi nakon konsolidacije političke situacije. Na taj način izbjeglo bi se ugrađivanje kandidata koji, bilo po kriterijima stručnosti, bilo moralnog integriteta, nikad ne bi smjeli ući ni na užu listu za izbor, a kamoli biti izabrani’, nastavlja Vrabec. Po njemu, HDZ i SDP demonstrirali su da im je politički klijentelizam ispred stručnosti.

Sudac Ustavnog suda ne smije biti član nijedne političke stranke

Sudac Ustavnog suda ne smije biti član nijedne političke stranke niti svojim javnim djelovanjem i postupanjem smije iskazivati osobnu naklonost prema bilo kojoj političkoj stranci. Ovo pitanje je svakako vrijedno dublje analize  posebno stoga što su mnogi ustavni suci dolazili i dolaze često iz političkih stranaka, uglavnom HDZ i SDP-a., a dokaz tome je zadnji izbor stranačkog kadra u Ustavni sud  što automatski čini sadašnji saziv Ustavnog suda nelegalnim i protustavnim. 

Što nam sve te činjenice govore? Ovakav nestručan saziv Ustavnog suda stvara i stvorio je mnoge nepravde, i kaos u društvu, i diktaturu, jer služi ne služi pravdi već samo političkoj i ratnoprofiterskoj hobotnici. Sjetimo se  držanje u ladici godinama žalbe udruge „Blokirani“ dok su istovrijemeno  riješili po žurnom postupku  žalbu Hanžekovića ,i to pozitivno, ne za pravdu, već „đavoljeg odvjetnika“, i vratili u gradonačelničku fotelju političara s tisuću afera i lica Bandića. Sjetimo se mega koruptivne afere Borg, i umiješanosti premijera sa glavnim borgovcima, a koja ne postoji za taj ‘ustavni sud’. Sjetimo se odbacivanja tužbe inicijative „Narod odlučuje“ i političko ubojstvo, po narudžbi političke kaste (HDZ$SDP), referenduma za promjenu izbornog sustava i mnogih drugih narodnih referenduma, naravno po nalogu dvoglave partije SDP$HDZ . A tek najnoviji krivorijek o Vukovaru, koji nije nikakav pravda već samo sol na ranu tisućama majkama u crnini, koje još tragaju za kostima najmilijih – http://hr.n1info.com/Vijesti/a418868/Penava-o-odluci-Ustavnog-suda-Gdje-su-ustavna-prava-za-silovane-zene.html

Poučan komentar:

mala_sova:

„Ustavni sud je hrpa nestručnih politikantskih diletanata, instaliranih od partije SDP&HDZ-a,  koji ne poznaju ni najjednostavnije zakone, a kamoli da bi ih znali tumačiti. Prema popisu stanovništva koji je u svakom zakonu temelj za određivanje udjela pripadnosti neke nacionalne manjine u Hrvatskoj ima 186 tisuća Srba, ali svega 52 tisuće građana kojima je srpski jezik materinji jezik, a pismo uopće nije kategorija prema popisu stanovništva, prema tome srpski jezik i ćirilica po niti jednom kriteriju nisu pismo srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj i nemaju se što uvoditi u općine i gradove gdje ima više od trećine Srba. Jezik i pismo u ogromnom broju slučajeva uopće nisu povezani s nacionalnom pripadnošću, npr. 75% Roma u Hrvatskoj ne zna ni riječ romskog jezika koji ima korijen u indijskim jezicima, nego govore bajaškim dijalektom rumunjskog jezika. Što da, recimo, negdje ima 20% Austrijanaca i 20% Nijemaca, po zakonu se ne bi mogao uvesti njemački kao manjinski jezik jer pripadnika određene manjine nema jedna trećina, bez obzira što 40% žitelja govori njemačkim. Ili što ako negdje ima 40% Švicaraca, koji bi se manjinski jezik tu trebao uvesti, kad Švicarci imaju četiri službena materinja jezika? Ili što ako negdje ima 30% Talijana i 10% Istrijana kojima je materinji jezik talijanski, talijanski se po mjerodavnim zakonima ne bi mogao uvesti?”

O da, mogli bi nabrajati do sutra činjenice, koje pokazuju i dokazuju, da je ovakav saziv Ustavnog suda  izvršitelj  NEPRAVDE, a ne pravde.

Upravo zbog gore navedenih činjenica žurno treba mijenjati izbor Ustavnih sudaca i birati ubuduće na način kako to predlaže ustavni stručnjak Robert Podolnjak, a ovaj saziv Ustavnog suda žurno proglasiti u državnom Saboru neustavnim i birati nove Ustave suce po stručnom i moralnom kriteriju, a ne kao do sada usko stranačkim kriteriju. Ako ne će političari, e onda može narod, jer piše Ustav države Hrvatske II.TEMLJNE ODREDBE Članak 1. „U državi Hrvatskoj vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu, kao zajednici slobodnih i ravnopravnih državljana.“

Svaki pojedinac i skupina koji ne priznaju to pravo narodu smatrati će se tiraninom i neprijateljem naroda. Eto to je pravda.

Podsjetimo narod što je pravda

Pravda je i koncept pravičnog i moralnog postupanja prema svim osobama (fizička osoba i pravna osoba), posebno u zakonu.

Platonovo određenje pravednosti

Platon daje sljedeću definiciju za »pravednost«: »Pravednost je posjedovanje i djelovanje onoga što kome pripada« (433).

To znači da svatko za svoj rad ima dobivati onoliko koliko taj rad vrijedi, i da ima raditi ono za što je najsposobniji.

Prema tome, pravedan je onaj čovjek koji stoji baš na pravom mjestu, i vrši ono što najbolje može obavljati, i punom i jednakom mjerom vraća za ono što dobiva.

I zato bi društvo pravednih ljudi bilo najharmoničnija i za rad najsposobnija skupina, jer bi svaki član stajao na svome mjestu i vršio funkciju za koju ga je priroda odredila, slično instrumentima i savršenom orkestru.

Tako organizirano, društvo bi bilo sposobno za daljnji život; i pravednost bi dobila neku vrstu duhovne i moralne potvrde samog života.

Pravednost je taxis kai kosmos – poredak i ljepota – duševnih dijelova; to je duši ono isto što i zdravlje tijelu i um . Svatko zlo je disharmonija; i to između čovjeka i prirode, ili između čovjeka i drugih ljudi, ili između čovjeka i njegove vlastite prirode.

„Lukavi, bezosjećajni, pohlepni čovjek može posjedovati vlast, zlato, novac, ljude bez stava i savjesti, i dionice najvećih kompanija, ali ne i unutarnju harmoniju, koja proizlazi iz duše. Nema čovjeka bez grijeha, i da bi se izliječili tog grijeha poželjno je gledati u samog sebe duhovnim očima. Najveći slijepci su ljudi bez duše. Svaki čovjek ima svoj spokoj u samoći, samo ljudi bez duše imaju svoje prokletstvo u samoći. Jer bez duše nema niti unutarnjeg sklada, staloženosti i mira, već samo bjesomučni bijeg od optužujućih krikova onog dobrog izgubljenog Ja. Bez duše nema niti ljudske sreće, jer duša rađa savjest, suosjećajnost, ljubav, svetu nam opjevanu slobodu, vjeru i sve one plemenite emocije koje čovjeka čini božanskim bićem.“ – Walter William Safar

Marko Frankopan III

Johnny Cash – Personal Jesus

Leave a Reply

Your email address will not be published.